آشنایی با امارات متحده عربی

0
10527
امارات متحده عربی
امارات متحده عربی

امارات متحده عربی

پایتخت: ابوظبی

نوع حکومت: سلطنتی انتخابی

واحد پول: درهم امارات

مساحت: ۸۳۶۰۰ کیلومتر مربع

جمعیت: ۹٫۲۷ میلیون نفر( ۲۰۱۶)

زبان: عربی، فارسی، انگلیسی، هندی، اردو

دین: ۹۴% مسلمان( ۱۶% شیعه)، مسیحی، هندو، و دیگر مذاهب ۶%

الکتریسیته: ۲۲۰ ولت، ۵۰ هرتز   plug

کد کشور: ۹۷۱+

منطقه زمانی: UTC+4

امارات متحده عربی ( United Arab Emirates) که با علامت اختصاری U.A.E نشان داده می شود، اتحادی از ۷ امیرنشین واقع در شرق شبه جزیره عربستان و دهانه ورودی خلیج فارس است. این کشور با خلیج فارس خط ساحلی دارد. همچنین از غرب و جنوب غرب با عربستان سعودی، از جنوب شرق با عمان، از نواحی شرقی با شبه جزیره مُسَندَم همسایه است. امارات کشوری با تاریخ و فرهنگی غنی است، و نقطه آغاز خوبی برای سفر در منطقه خاورمیانه است.

امارات کشوری مدرن و پویاست. محیط این کشور از بسیاری جهات شبیه اروپاست. مراکز خرید آن فوق العاده مدرن هستند و مملو از اجناسی هستند که همگی در اروپا هم موجود هستند. تمام نوشیدنی ها در رستوران های این کشور موجود است. جاده ها و وسایل نقلیه عمومی همگی مدرن هستند. سوپرمارکت ها طیف گسترده ای از محصولات اروپایی و ایالات متحده را بسته به نوع فروشگاه و اقلام محلی و منطقه ای ارائه می دهند.

فروشگاه های زنجیره ای عمده بین المللی مانند Ikea و Carrefour در این کشور شعبه دارند. و رستوران های فست فود زنجیره ای مشهوری مانند McDonald’s و KFC به طور گسترده ای در این کشور فعالیت دارند.

فرهنگ امارات

امارات متحده عربی
امارات متحده عربی

ترکیب فرهنگ امارات متحده با فرهنگ جنوب و جنوب شرق آسیا، آفریقا و دیگر اقوامی که به این کشور مهاجرت کرده اند، امارات را به کشوری با فرهنگی بزرگ و پرجنب و جوش تبدیل کرده است.

Link نگاهی به ۱۰ جاذبه‌ دیدنی شارجه امارات

آب و هوای امارات

امارات متحده عربی
امارات متحده عربی

امارات کشوری بسیار خشک است و چند روز از سال در آن باران می بارد. با این وجود، امارات از آب به میزان قابل ملاحظه ای استفاده می کند: برای مثال پارک های این کشور کاملا چمن کاری شده اند، و در بسیاری از استراحتگاه ها و مکان های عمومی امارات فضای سبز وجود دارد. بخش عمده ای از این آب، آب تصفیه شده می باشد، در حالیکه گردشگران به آبی که در این کشور استفاده می کنند اهمیت چندانی نمی دهند. آب و هوای امارات حوالی ماه اکتبر( آبان ماه) و اواسط ماه مارس( فروردین ماه) بسیار دلپذیر است. بیشینه دما در این ماه ها ۲۷ درجه سانتیگراد و کمینه دما ۱۵ درجه سانتیگراد است. اکثر مواقع این کشور آفتابی است. بین ماه های نوامبر( آذر) تا فوریه( اسفند) ممکن است در امارات باران ببارد. و بارش باران ممکن است خطرات جاده ای ایجاد کند. در تابستان، دمای هوا به اوج خود می رسد و رطوبت هوا غیر قابل تحمل می شود. دمای هوا در فصل تابستان تا ۵۰ درجه سانتیگراد و بیشتر هم می رسد.

جمعیت امارات

امارات متحده عربی
امارات متحده عربی

پراکندگی جمعیت در امارات کاملا متنوع است. تنها ۲۰ درصد از جمعیت امارات را بومیان این منطقه تشکیل می دهند. بیشتر مردم این کشور یعنی حدود ۵۰ درصد از جمعیت آن را توابع هندی یعنی هند، پاکستان، یا بنگلادش تشکیل می دهند. ۱۵ درصد جمعیت آن را آسیایی ها که بیشتر اهل فیلیپین، مالزی و سری لانکا هستند تشکیل می دهند. و ۵-۶ درصد باقیمانده نیز اهالی اروپا، استرالیا، امریکای شمالی، و آفریقای جنوبی هستند. در کشور امارات در شهرهایی مثل دبی و شارجه، می توانید مردمی با هر اقلیم و طبقه اجتماعی را بیابید. با وجود این تنوع فرهنگی، یکی از عواملی که مردم این کشور را با یکدیگر متحد می کند زبان است. مردم امارات تقریبا همه به زبان انگلیسی صحبت می کنند. تقریبا تمامی نشانه های جاده ای به زبان های انگلیسی و عربی هستند.

هفت منطقه شیخ نشین امارات

ابوظبی ۲- دبی ۳- شارجه ۴- عجمان ۵- ام القیوین ۶- راس الخیمه ۷- فجیره

شهرهای امارات

امارات متحده عربی
امارات متحده عربی

۱- ابوظبی( پایتخت امارات متحده عربی) ۲- عجمان( کوچکترین منطقه امیرنشین) ۳- العین( نزدیک عمانی که با ابوظبی و دبی تشکیل مثلث می دهد) ۴- دبی( معمول ترین نقطه ورود گردشگران به امارات، این شهر مرکز تجاری و حمل و نقل امارات است) ۵- فجیره ۶- حتا ۷- خور فکان ۸- شارجه( شهری به نسبت ارزانتر، غبارآلودتر و آشفته تر از بقیه شهر ها اما در عین حال با جاذبه های منحصر به فرد خودش) ۹- ام القیوین( صلح آمیزترین شهر امارات، به دور از هیاهوی زندگی شهری).

زبان امارات

امارات متحده عربی
امارات متحده عربی

زبان رسمی مردم امارات عربی است، اما بهتر است بگوییم که بیشتر مردم این کشور به زبان عربی صحبت نمی کنند. به خصوص این سخن بیشتر در مورد شهر دبی صدق می کند، جایی که بیشتر جمعیت آن را ایرانی ها، هندی ها، آسیایی ها و مهاجران غربی تشکیل می دهند که معمولا دانش کمی نسبت به زبان عربی دارند. در کل، بیشتر بخش های دولتی و پلیس به زبان عربی صحبت می کنند. با این حال، مردم ابوظبی و نواحی شمالی امارات نیز بیشتر به زبان عربی صحبت می کنند.

ساکنین این کشور در مراکز خرید، هتل ها و مراکز تجاری بیشتر به زبان انگلیسی صحبت می کنند. از آنجایی که امارات زمانی مستعمره انگلیس بوده است، بیشتر اماراتی ها زبان انگلیسی را در مدرسه یاد می گیرند.

از آنجایی که مردم بسیاری از توابع هند به این کشور مهاجرت کرده اند، بسیاری از مردم نیز به زبان هندی و اردو صحبت می کنند. دیگر زبان هایی که به طور گسترده در این کشور صحبت می شوند مالزیایی، مالایالام، تامیل، فارسی و فیلیپینی هستند.

جاذبه های امارات

امارات متحده عربی
امارات متحده عربی
  • برخی از بزرگترین تپه های شن و ماسه ی جهان، در جنوب ابوظبی در واحه لیوا قرار دارند.
  • سواحل زیبای شرقی امارات
  • نواحی پست و دورافتاده شمال امارات
  • مکان های باستانی و کوه های سنگی که با نام کوه های حجر شهرت دارند.
  • واحه های خیره کننده

گرچه در نگاه اول ممکن است دیدن صحرا خسته کننده و بی اهمیت و حتی خطرناک جلوه کند، اما واقعا مقاصد گردشگری حیرت انگیزی در امارات وجود دارد. مشکل این است که کجا آن ها را پیدا کنیم. آبشارهای بکر، صخره هایی که فسیل حیوانات و گیاهان بر روی آن ها وجود دارد، حتی دریاچه های آب شیرین که می توانید در امارات از آن ها دیدن کنید. اطلاعات تکمیلی در مورد جاذبه های امارات، مسیرها، نقشه ها و هر آن چه که در مورد ماجراجویی در امارات نیاز دارید را می توانید در وبلاگ Weekenduae به دست آورید.

یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری امارات، سواحل آن است. اگرچه آب های امارات در سال های اخیر به دلیل ساخت و سازهای ساحلی کدر شده است، هنوز هم گرم، تمیز و زیباست. سواحل سفید شنی ممتدی، اعم از توسعه نیافته و به شدت توریست پذیر( حتی در دبی) وجود دارد. غواصی، به خصوص در سواحل شرقی( اقیانوس هند) بسیار عالی است.

مرکز اسکی دبی، در مرکز خرید امارات در دسامبر ۲۰۰۵ افتتاح شد. این مجموعه با اندازه ۴۰۰ متر و ۶۰۰۰ تن برف، سومین مرکز اسکی سرپوشیده در جهان است. مرکز اسکی دبی اولین مرکز اسکی دبی است.

در مرکز خرید مارینای ابوظبی نیز طرح افتتاح مجموعه سرپوشیده اسکی بین سال های ۲۰۰۷- ۲۰۰۸ ریخته شد.

سواری ” سافاری کویر” هم می تواند تجربه ای جالب برای گردشگران باشد. این ماشین ها را می توان از پیش رزرو کرد، اما معمولا رزرو آن ها فقط یک روز قبل ممکن است، که اگر بخواهید پذیرش هتل ها نیز این کار را برای شما انجام خواهند داد. این سواری ها به طور معمول بعداز ظهرها شروع می شوند و انتهای غروب پایان می یابند. شما را از هتل به این سافاری ها می برند و در صحرا توسط ماشین های ۴WD رانندگی می کنید. این سافاری ها برای کسانی که تازه وارد هستند آموزش رایگان برگزار می کنند تا هر سطح مهارت رانندگی را آموزش دهند. بعضی از آن ها بیش از ۲۰۰۰ عضو از ملیت های مختلف دارند.

خرید در امارات

امارات متحده عربی
امارات متحده عربی

واحد پول امارات درهم است. مسافران می توانند پول نقد و یا چک های خود را در صرافی های فرودگاه ها و یا مراکز خرید به درهم تبدیل کنند. دستگاه های خودپرداز متعددی در امارات توزیع شده اند و اکثر کارت های اعتباری را قبول می کنند. اگر به خرید علاقه مند باشید، نمی توانید امارات را بدون دیدن دبی ترک کنید. دبی بهترین مراکز خرید خاورمیانه را دارد، به خصوص در زمان جشنواره های خرید سالانه که معمولا حوالی ماه ژانویه( بهمن ماه) تا اوایل فوریه( اسفند ماه) برگزار می شود. برای سال ۲۰۱۸، ۵ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای فروش کالاها در امارات در نظر گرفته شده است.

غذاهای امارات

امارات متحده عربی
امارات متحده عربی

دبی و به میزان کمتر ابوظبی، انواع مختلف غذاهای بین المللی را ارائه می دهند. با استانداردهای غربی، اکثر رستوران های امارات کاملا مقرون به صرفه هستند، گرچه پیدا کردن غذاهای گران قیمت نیز بسیار آسان است. بیشتر رستورانهای رده بالا در هتل ها قرار دارند.

با توجه به گستردگی عظیم جمعیت، رستوران های هندی و پاکستانی به وفور در امارات یافت می شوند. که انتخاب های مقرون به صرفه ای را در اختیار شما قرار می دهند. رستوران های لبنانی، سوریه ای و اردنی نیز در این کشور محبوب هستند.

یکی از غذاهای محبوب این منطقه، مرغ کبابی است، که در بیشتر رستوران های روباز کنار جاده ای یافت می شود و می توانید آن را با خوبز( نوعی نان عربی) میل کنید. محبوب ترین غذای برنجی این منطقه بریانی است، که از مخلوط برنج با تکه های کبابی مرغ، ماهی یا گوشت بره تهیه می شود. ساندویچ های فلافل و شاوارما( همان دُنر کباب عثمانی ها) به آسانی در امارات یافت می شوند و بسیار خوشمزه و ارزان هستند.

صرافی های امارات

امارات متحده عربی
امارات متحده عربی

امارات قطب فعالیت های اقتصادی منطقه محسوب می شود. مردم سراسر جهان با هدف گردشگری و تجارت به این کشور سفر می کنند. اگر شما نیز به قصد تجارت، یافتن فرصت های سرمایه گذاری و کسب و کاری که با مبادلات ارزی در ارتباط است به این کشور سفر می کنید، نیازمند این هستید که در مورد شرکت های تبدیل ارز و صرافی ها که به صورت آنلاین در دسترس باشند اطلاعات کافی داشته باشید. در اینجا تعدادی از صرافی های امارات را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • UAE Exchange
  • Al Ansari Exchange
  • Al Ghurair Exchange
  • Lulu International Exchange LLC
  • Sharaf Exchange LLC

بهترین نرخ بلیط هواپیما به مقصد امارات

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید