کوه رنگین کمان پرو

0
8236
کوه رنگین کمان پرو
کوه رنگین کمان پرو

کوه رنگین کمان پرو

تا به حال خواسته اید که بر فراز رنگین کمان بروید؟ شاید در واقع  این کار غیر ممکن به نظر برسد، اما می توانید به سرزمینی بروید که به صورت انرژی بخشی با رنگ ها احاطه شده است. برای این کار فقط کافی است که به کوه رنگین کمان پرو سفر کنید. با فلای تودی همراه باشید تا با این کوه شگفت انگیز بیشتر آشنا شوید.

وینیکونکا( کوه رنگین کمان پرو)، که به آن کوه هفت رنگ نیز می گویند، در آندس در منطقه کوسکو از توابع پرو واقع شده است. برای رفتن به این منطقه سه ساعت با ماشین از کوسکو راه است. برای اینکه نمای کلی از کوه داشته باشید باید حدود ۶ مایل از کوه بالا بروید. این سفر نسبتا دشوار است. به همین دلیل به کسانی که به تازگی طبیعت گردی را آغاز کرده اند توصیه نمی شود.

کوه رنگین کمان پرو
کوه رنگین کمان پرو

چه چیزی باعث به وجود آمدن این رنگ های زیبا در کوه رنگین کمان می شود؟

دلیل به وجود آمدن این رنگ های انرژی بخش آب شدن یخی است که این منطقه را می پوشاند. وقتی این یخ ها شروع به ذوب شدن می کنند، این آب با مواد معدنی که بر روی کوه ها وجود دارند ترکیب می شود، و رنگ زمین را به رنگ های مختلف تبدیل می کند. نواحی قرمز به دلیل وجود ترکیبات زنگ آهن، نواحی زرد و نارنجی به دلیل وجود سولفید آهن، رنگ بنفش به دلیل وجود گوتیت یا لیمونیت اکسید شده، و رنگ سبز به دلیل وجود کلریت می باشد.

کوه رنگین کمان پرو
کوه رنگین کمان پرو

باید به این نکته توجه داشت که تغییرات آب و هوا تفاوت زیادی در این منطقه ایجاد می کند، و در نتیجه تجربه سفر شما را نیز متفاوت خواهد کرد. بهتر است زمان سفر خود را به گونه ای تنظیم کنید که هوای این منطقه برفی یا بارانی نباشد. زیرا در این صورت در بالا رفتن از کوه با مشکل مواجه می شوید و رنگ ها نیز خیلی واضح نخواهند بود. از طرف دیگر روزهای خیلی آفتابی نیز باعث می شود عکس هایی که هنگام ظهر می گیرید، به دلیل نور اضافی واضح نباشند. بهترین زمان برای دیدن این مکان زیبا، بعد از طلوع و قبل از غروب خورشید است.

کوه رنگین کمان پرو
کوه رنگین کمان پرو

سفر به کوه رنگین کمان

نکته جالب دیگر در مورد کوه رنگین کمان این است که، با وجودیکه این کوه بسیار قدیمی است، تنها ۵ سال از کشف آن می گذرد.

به گفته بومیان، این منطقه با برف پوشیده شده بوده و اخیرا برف های آن آب شده و منظره کوه رنگین کمان نمایان گشته است. دلیل آب شدن این برف ها نیز گرم شدن ناگهانی زمین می باشد.

از زمان کشف این منطقه تا به حال، گردشگری در این ناحیه به سرعت رشد کرده است، تزریق پول نقد به منطقه از طریق گردشگری، بسیاری از مردمی که در این ناحیه زندگی می کنند را به آینده امیدوار کرده است. با توجه به اینکه نیاز به راهنما نیز در این منطقه احساس می شد، بسیاری از روستاییانی که قبلا این منطقه را ترک کرده بودند، دوباره به آنجا بازگشتند.

کوه رنگین کمان پرو
کوه رنگین کمان پرو

از آنجایی که گردشگری در کوه رنگین کمان افزایش یافته است، تقریبا ۵۰۰ نفر از مردم محلی به عنوان راهنما به این منطقه آمده اند. آن ها اسب های خود را به گردشگران می دهند تا برای بالا رفتن از کوه از آن ها استفاده کنند. همچنین بومیان این منطقه گروه هایی تشکیل داده اند که گردشگران را با فرهنگ محلی این ناحیه آشنا کنند. اگرچه تنها حدود ۳ دلار برای هر فرد هزینه می کنند، سالانه در حدود ۴۰۰٫۰۰۰ دلار از این طریق درآمد کسب می کنند.

کوه رنگین کمان پرو
کوه رنگین کمان پرو

از آنجایی که سفر به کوه رنگین کمان بدون همراهی راهنمایی که به مسیرها آشنا باشد تقریبا کاری غیرممکن است، وجود راهنما در این مسیر ضروری است. حتی کسانی که سابقه کوهنوردی در این کوه را دارند، در پیدا کردن مسیر خود گاهی با مشکل مواجه می شوند. علاوه بر این جاده ای که به کوه منتهی می شود دشوار است و بدون راهنما احتمال اشتباه در این راه بسیار است. بنابراین به گردشگران توصیه می شود که برای رفتن به این کوه بی نظیر حتما از وجود راهنما بهره ببرند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید