آخرین روزهای موزه لوور تهران

0
3426
نمایشگاه موزه لوور تهران
موزه لوور تهران

موزه لوور تهران

تقریبا سه ماه از برگزاری لوور کوچک یا نمایشگاه موزه لوور تهران می‌گذرد و حالا استقبال از این نمایشگاه در این مدت کوتاه از مرز ۲۰۰ هزار نفر گذشته است. این موزه که طبق برنامه از ۱۴ اسفند ماه در موزه ملی ایران برگزار شد اکنون آخرین روزهای خود را سپری می‌کند و علاقه‌مندان تنها حدود یک هفته دیگر برای بازدید از این نمایشگاه فرصت دارند. این نمایشگاه با آثار جهانی به نمایش گذاشته شده تنها تا ۱۸ خرداد ماه برپاست و پس از آن تمدید نمی‌شود.

در این نمایشگاه بخش کوچکی از گنجینه موزه لوور فرانسه از جمله آثاری از مصر، یونان، اروپا و همچنین دو اثر از ایران باستان به نمایش درآمده است. یکی از اثرهای ایرانی به نمایش گذاشته شده، تبر مفرغی ۳۳۰۰ ساله است که توسط رومن گیرشمن از محوطه جهانی چغازنبیل کاوش شده و منقوش به نام پادشاه عیلامی، اونتاش ناپیریشا است. دیگر اثر ایرانی به نمایش گذاشته شده درفش مدور مفرغی است که اوایل هزاره دوم بعد از میلاد در لرستان کشف شده است. در نمایشگاه موزه لوور در تهران، ۱۸ تابلو عکس از مجموعه عکس‌های کیارستمی از موزه لوور نیز به نمایش درآمده است.

در مدت زمان برگزاری موزه لوور کوچک در تهران، علاوه بر مسئولان فرهنگی، شخصیت‌های معروف ایرانی و بسیاری از مردم عادی از آن دیدن کردند. این استقبال می‌تواند در آینده زمینه‌ساز همکاری بیشتر موزه ملی ایران با سایر موزه‌های معتبر جهان شود.

نمایشگاه موزه لوور تهران منتخبی از آثار سالن‌های اصلی موزه لوور فرانسه( Louvre Museum) است که به دنبال تبادلات فرهنگی بین ایران و فرانسه و با حمایت مالی یک بانک خصوصی از ۱۴ اسفند ماه در تهران آغاز شد و تا ۱۸ خرداد ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

استقبال از نمایشگاه موزه لوور در تهران

نمایشگاه موزه لوور فرانسه در تهران از ۱۴ اسفند

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید