نمایشگاه بین ‌المللی سفر و گردشگری شرق مدیترانه (EMITT) که با عنوان نمایشگاه بین المللی گردشگری استانبول هم شناخته می‌شود، امسال برای بیست و ششمین بار از ۲۳ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. این نمایشگاه یکی از ۵ نمایشگاه برتر گردشگری در جهان است و سالانه بیش از ۴۵ هزار متخصص و علاقه‌مند به صنعت گردشگری و توریسم را به خود جذب می‌کند! این نمایشگاه فرصت تجاری ارزشمندی هم برای گردشگری ترکیه و هم دیگر کشورهای جهان است و بستر مناسبی را برای همکاری کشورهای مختلف در این صنعت پرطرفدار ایجاد می‌کند. از شما دعوت می‌کنیم این مطلب جامع در مورد نمایشگاه گردشگری استانبول EMITT را در مجله گردشگری فلای تودی بخوانید و در مورد این نمایشگاه مهم بیشتر بدانید.

تاریخچه نمایشگاه گردشگری استانبول

نمایشگاه گردشگری استانبول برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ برگزار شد و در حال حاضر به یکی از معتبرترین نمایشگاه های گردشگری جهان تبدیل شده است. در طی سال‌ها بخش‌های مختلفی چه داخلی و چه بین‌المللی به این نمایشگاه اضافه شدند. نمایشگاه گردشگری EMITT استانبول با گذشت ۲۴ سال، توانسته فرصت‌های همکاری و تجاری زیادی را برای صنعت توریسم ایجاد کند و در راستای رشد این صنعت قدم موثری برداشته است. وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، ایرلاین‌های ترکیه، شهرداری و دانشگاه توب ترکیه (TOBB) حامیان این نمایشگاه هستند.

تاریخچه نمایشگاه گردشگری EMITT استانبول

بخش‌های مختلف نمایشگاه EMITT استانبول

نمایشگاه گردشگری استانبول، فضایی با مساحت ۶۰ هزار مترمربع دارد که برای حرفه‌ای‌های صنعت گردشگری و علاقمندان به سفر، یک فرصت ایده‌آل ایجاد می‌کند. با توجه به اینکه در حال حاضر رفتار مصرف‌کننده، وسایل سفر و اپلیکیشن‌های رزرو خدمات مسافرت تغییرات زیادی پیدا کرده‌اند، در ۲۶ امین دوره این نمایشگاه قرار است از طریق رویدادهای بیزنس‌محور و سخنرانی متخصصان نشان داده شود که صنعت گردشگری برای برآورده کردن نیازهای بازار و بازیابی اعتماد به سفر چه تغییر و تحولاتی را پشت سر گذاشته است.

با برنامه جامعی که همزمان با نمایشگاه برگزار می‌شود، EMITT در تلاش است که موضوعات مهم صنعت گردشگری و اقدامات لازم برای رسیدن به اهداف این صنعت را در سال ۲۰۲۳ در کنفرانس‌ها و سخنرانی‌های متخصصان بخش‌های دولتی و خصوصی مطرح کند. موضوعات اصلی این برنامه‌ها و کنفرانس‌ها عبارتند از:

  • پایداری زیست محیطی
  • تلاش‌ها و چشم‌انداز ترکیه در زمینه گردشگری سلامت
  • اپلیکیشن‌های نوآورانه‌ای که تجربه مشتری از خرید را بهبود می‌بخشند
  • گردشگری کشاورزی
  • غذاشناسی
  • و…

رویدادهای EMITT علاوه بر ایجاد فرصت‌های فراوان برای همکاری، با نشان‌دادن چشم‌اندازی واقع‌بینانه از آینده صنعت گردشگری، نقشی راهبردی برای سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌های گردشگری پایدار خواهد داشت. EMITT که بر محوریت صنعت گردشگری شکل گرفته است، پلتفرم پیشرویی خواهد بود که در آن موضوعاتی مثل آگاهی از محیط زیست، دیجیتالی‌شدن، برندسازی و پایداری مورد بحث قرار می‌گیرند و بسیاری از پروژه‌ها و ایده‌های نوآورانه شرکت‌هایی که این صنعت را مدیریت می‌کنند، به اشتراک گذاشته خواهد شد.

گردشگری و کرونا

موضوعات اصلی در نمایشگاه EMITT 2023

  • صاحب‌نظران پیش‌بینی‌های خود از آینده صنعت گردشگری را ارائه خواهند داد.
  • درباره گردشگری پایدار و مسئولانه صحبت خواهد شد.
  • طرح گردشگری سلامت در استراتژی صادرات مطرح خواهد شد.
  • درباره افزایش قدرت صنعت در گردشگری دوستدار محیط زیست و گردشگری کشاوری بحث خواهد شد.
  • استراتژی‌های تاثیرگذاری که بر مقاصدی غیر از مقاصد شناخته‌شده متمرکز هستند مطرح می‌شوند.
  • درباره متاورس، پدیده‌ای که تجربه مسافران از گردشگری را بهبود می‌بخشد صحبت خواهد شد.
  • نکاتی برای جذب مخاطب از طریق تجربیات اختصاصی مطرح خواهد شد.
  • راه‌حل‌های فناورانه و کاربرپسند مطرح خواهد شد.
  • و…

چرا در نمایشگاه گردشگری استانبول حضور پیدا کنیم؟

دستاوردهای نمایشگاه بین المللی گردشگری ترکیه به اندازه‌ای قابل توجه است که هر سال بیش از ۴۰ هزار نفر را با خرید بلیط استانبول و رزرو هتل راهی این شهر می‌کند. اما حضور در این نمایشگاه چه مزایایی برای شرکت‌ها و افراد به دنبال دارد؟

نمایشگاه بین المللی توریسم و گردشگری استانبول EMITT

شرکت‌های مسافرتی در این نمایشگاه می‌توانند:

  • با بزرگترین آژانس‌های گردشگری جهان ملاقات کنند.
  • شرکای جدید پیدا کنند و همکاری خود را با شرکای قبلی به شکل موثرتری ادامه دهند.
  • درباره مقاصد جدید گردشگری، خدمات و سرویس‌های آنها بیشتر بدانند.
  • کسب و کار خود را به بازارهای جدید گسترش دهند.
  • از سخنرانی‌های برترین‌های صنعت گردشگری یاد بگیرند و با آخرین پیشرفت‌های این صنعت آشنا شوند.
  • ارتباطات، کاتالوگ‌ها و ملزومات آینده کسب و کار خود را به دست بیاورند.
  • پیشنهادات شرکت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنند.

افراد با حضور در نمایشگاه استانبول می‌توانند:

  • درباره هتل ها، ریزورت ها و کشورها اطلاعات بیشتری به دست بیاورند.
  • مقاصد جدید تفریحی پیدا کرده، رزرو تور داشته باشند یا پیشنهادات تورهای مختلف را مقایسه کنند.
  • برای برنامه‌ریزی سفر می‌توانند از افراد حرفه‌ای حاضر در غرفه‌ها کمک بگیرند.
  • از طریق غرفه‌داران و فعالان این صنعت، تجربه و درک درستی از مقاصد گردشگری به دست آورند.
نمایشگاه بین المللی توریسم و گردشگری استانبول EMITT

زمان برگزاری نمایشگاه EMITT استانبول

بیست و ششمین نمایشگاه تخصصی EMITT استانبول ابتدا قرار بود از ۸ تا ۱۱ فوریه ۲۰۲۳ (از ۱۹ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱) در تویاپ استانبول برگزار شود. اما با توجه به زلزله شدید ترکیه در تاریخ ۶ فوریه (۱۷ بهمن) زمان برگزاری به تعویق افتاد و زمان جدید آن ۱۲ تا ۱۵ آوریل (۲۳ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۲) تعیین شده است.

محل برگزاری نمایشگاه EMITT ترکیه

بیست و پنجمین نمایشگاه بین ‌المللی سفر و گردشگری شرق مدیترانه ۲۰۲۳ ( Emitt Istanbul 2023) در مرکز نمایشگاهی تویاپ استانبول (TÜYAP İstanbul Fair Center)  برگزار می‌شود. تویاپ بزرگترین مرکز نمایشگاهی با کامل‌ترین امکانات در کشور ترکیه با دسترسی آسان است.

مرکز نمایشگاهی تویاپ استانبول (TÜYAP İstanbul Fair Center)

آدرس نمایشگاه EMITT روی نقشه گوگل

راه های دسترسی به نمایشگاه گردشگری استانبول

مرکز نمایشگاهی تویاپ در ۴۰ کیلومتری غرب استانبول قرار گرفته و به راحتی با تاکسی و وسایل نقلیه عمومی از فرودگاه استانبول یا هر نقطه‌ دیگری در این شهر در دسترس قرار دارد.

دسترسی به نمایشگاه از فرودگاه های استانبول

کسانی که قصد دارند به طور مستقیم از فرودگاه استانبول به نمایشگاه بروند، می‌توانند از تاکسی های فرودگاه استفاده کنند. فاصله فرودگاه استانبول تا مرکز نمایشگاه با تاکسی یک ساعت است اما از فرودگاه بین‌المللی صبیحا گوکچن، دومین فرودگاه بین المللی استانبول تا این مرکز نمایشگاهی ۲ ساعت طول می‌کشد.

دسترسی به نمایشگاه با اتوبوس

اتوبوس فرودگاه استانبول

برای دسترسی به نمایشگاه بین المللی گردشگری استانبول می‌توانید از خطوط اتوبوسرانی Söğütlüçeşme – Beylikdüzü استفاده کنید که درست بیرون از مرکز نمایشگاهی توقف می‌کنند.

دسترسی به نمایشگاه با شاتل

اتوبوس‌های شاتل در مدت برگزاری نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر از فرودگاه استانبول، ینی‌کاپی، میدان تقسیم و فرودگاه بین المللی صبیحا گوکچن در مسیر نمایشگاه رفت و آمد دارند. ینی‌کاپی (Yenikapı‎) یکی از ایستگاه‌ های خط ام۱ و ام۲ متروی استانبول است.

EMITT ترکیه، فرصتی برای صنعت گردشگری

نمایشگاه بین المللی توریسم و گردشگری استانبول EMITT فرصتی ایده‌آل برای کسب و کارهای این صنعت است. ملاقات با بهترین شرکت های گردشگری، اطلاع از آخرین اخبار، فناوری‌ها و پیشرفت‌های این صنعت و در نهایت راه‌های رشد و توسعه بیشتر بخشی از دستاوردهای حضور در این نمایشگاه خواهد بود. فلای تودی هم سعی کرده امسال با برپایی غرفه در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی EMITT ترکیه، حضور پررنگی در این نمایشگاه داشته باشد.

اگر تجربه‌ای از حضور در این نمایشگاه دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول نمایشگاه EMITT ترکیه

نمایشگاه EMITT ترکیه در چه تاریخی برگزار می‌شود؟

این نمایشگاه از ۱۲ تا ۱۵ آوریل (۲۳ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۲) برگزار می‌شود. 

چه کسانی می‌توانند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند؟

در این رویداد فعالان صنعت گردشگری و هتلداری دور هم جمع می‌‌شوند و به تبادل تجربه می‌پردازند. 

محل برگزاری نمایشگاه EMITT ترکیه کجاست؟

این رویداد در مرکز نمایشگاهی تویاپ استانبول (TÜYAP İstanbul Fair Center)  که بزرگترین مرکز نمایشگاهی ترکیه است، برگزار می‌شود. 

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید