نکروپولیس؛ شهر مردگان وارنا

0
6254
نکروپولیس شهر مردگان وارنا
نکروپولیس

نگاهی کوتاه بر شهر باستانی نکروپولیس

نکروپولیس (شهر مردگان) وارنا در غرب منطقه‌ صنعتی این شهر قرار گرفته و ۴ کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد. این مکان یکی از مهمترین مکان‌های باستان شناسی است. قدمت این منطقه‌ باستانی به ۷ هزار سال پیش برمی‌گردد. قدیمی‌ترین گنج طلای جهان با قدمت بیش از  ۴۶۰۰ سال پیش از میلاد مسیح در این مکان کشف شده است.

نکروپولیس به صورت اتفاقی در سال ۱۹۷۲ کشف شد. حدود سی درصد از ناحیه تخمین زده هنوز کشف نشده است. شهر مردگان در مجموع ۲۹۴ آرامگاه دارد و بسیاری از آن‌ها شامل قطعه‌های طلا و مس، ظروف سفالی (در حدود ۶۰۰ قطعه طلایی)، تیغه‌هایی از سنگ آتش زنه با کیفیت بالا، شیشه اژدها، صدف و خرمهره هستند. برخی از گورها به صورت سمبلیک‌اند بدین معنا که در آن اسکلتی وجود ندارد ولی هدایایی غنی از طلا در آن قرار گرفته است. سه هزار قطعه طلا با وزن تقریب شش کیلوگرم پیدا شده است. ۴۳ گور حاوی بیشترین مقدار طلایی است که در آن دوران ممکن بود وجود داشته باشد. سه گور حاوی ماسک‌هایی از جنس خشت خام بودند. بقایای به جا مانده از نکروپولیس نشان می‌دهد که مردم آن زمان اعتقادات عجیبی در مورد زندگی پس از مرگ داشتند و سلسله مراتبی را قائل بودند. در این مکان شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد در پایان هزاره پنجم قبل از میلاد انتقال قدرت به مردان در اروپا آغاز شد.

آثار تاریخی به دست ‌آمده از این مکان در موزه‌ باستان‌شناسی وارنا و موزه‌ ملی تاریخ در شهر صوفیه نگهداری می‌شوند. این مجموعه هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر باز است و در فصل زمستان روزهای دوشنبه تعطیل است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای سفر به وارنا

بهترین زمان سفر به وارنا

راهنمای سفر به بلگراد

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید