دیزنی لند پاریس ، نامی که حتی اگر یکی از کارتون های کمپانی دیزنی را دیده باشید، برای شما یادآور دنیایی از اعجاب و سرگرمی خواهد بود. واقعیت این است که جاذبه‌های فرانسه تنها محدود به برج ایفل پاریس نیست، در کمال تعجب باید گفت هدف خیلی‌ از مردم برای سفر به فرانسه دیدن دیزنی لند پاریس است. اما دیزنی لند پاریس کجاست و چرا انقدر محبوب است؟ اگر شما هم مایلید تا سری به سرزمین رویایی دیزنی لند فرانسه بزنید، در ادامه این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی با ما همراه باشید.

تاریخچه دیزنی لند | از آمریکا تا فرانسه

فرانسه تنها کشوری نیست که با پارک تفریحی دیزنی لند، توریست های زیادی را به خود جذب می‌کند. اولین دیزنی لند در سال ۱۹۵۵ در آمریکا تاسیس شد و کشورهای دیگر نیز از علاقه مردم به کمپانی دیزنی استفاده کرده و مراکز دیگر در کشورهای فرانسه، هنگ کنگ و غیره تاسیس شد.

شاید دیزنی لند پاریس، بزرگ ترین دیزنی لند جهان نباشد، اما با اختلاف جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین آن‌ها است. این شهر کارتونی که در سال ۱۹۹۲ تاسیس شد، در ابتدا به اسم دیزنی لند اروپا شناخته می‌شد، اما انتخاب این نام با مخالفت‌های زیادی روبه‌رو و در نتیجه نام آن به دیزنی لند پاریس تغییر یافت. دیزنی لند پاریس در حال حاضر یکی از مقاصد اصلی سفر و از محبوب ترین جاذبه های دیدنی اروپا است. این مجموعه تفریحی شامل فروشگاه دیزنی لند پاریس، هتل، رستوران و کافه، دریاچه دیزنی و … است.

دیزنی لند پاریس | مقصد رویایی عاشقان والت دیزنی!

اما در سال ۲۰۰۲ میلادی بخش دیگری با عنوان پارک استودیو والت دیزنی یا Walt Disney Studio Park به مجموعه دیزنی لند در شهر پاریس اضافه شد. در این مجموعه گردشگران می‌توانند با مشاهده محیط تولید فیلم های دیزنی، نحوه ساخت بهترین انیمیشن های دیزنی لند را حس کنند.

این که چرا شهر دیزنی لند پاریس به سرعت محبوب شد یا این که تفاوت دیزنی لند آمریکایی و فرانسوی در چیست، سوالی است که با آشنایی با بخش های مختلف پارک والت دیزنی پاسخ آن را پیدا می‌کنید!

 

قسمت های مختلف دیزنی لند پاریس را بشناسید

مجموعه تفریحی دیزنی لند یک سرزمین رنگارنگ است. در این قسمت قصد داریم با بخش های مختلف پارک دیزنی لند پاریس بیشتر آشنا شویم.

دیزنی لند پاریس شامل ۲ پارک اصلی با نام های پارک دیزنی لند پاریس و پارک والت دیزنی است و در کنار آن فروشگاه دیزنی لند پاریس و دهکده دیزنی وجود دارد. پارک دیزنی لند پاریس نیز خود ۴ سرزمین هیجان‌انگیز دارد که شما را شگفت زده خواهد کرد:

۱- فرانتیر لند | Frontierland

سرزمین غرب وحشی یکی از جالب ترین جاهای دیدنی دیزنی لند پاریس است. در سرزمین غرب وحشی، می‌توانید سفری پرماجرا به دوران گذشته داشته باشید، از رودخانه‌های مصنوعی عبور کنید و از تماشای گاوچران‌ها یا جویندگان طلا لذت ببرید.

دیزنی لند پاریس | مقصد رویایی عاشقان والت دیزنی!

۲- ادونچر لند | advanture land

سرزمین ماجراجویی دیزنی لند، بهشتِ ماجراجویان است. اگر شما هم یک ماجراجو هستید، حتما از گذراندن وقت در میان دزدان دریایی، خانه های درختی، جنگل های آفریقایی و آسیایی لذت خواهید برد.

دیزنی لند پاریس | مقصد رویایی عاشقان والت دیزنی!

۳- دیسکاوری لند | discovery land

سرزمین اکتشاف دیزنی لند پاریس پر است از وسایل بازی غول‌پیکر که هیجان سفر به آن را چندین برابر می‌کند. این قسمت به خصوص برای کودکان بسیار جذاب و به یاد ماندنی خواهد بود. اگر به دنبال بهترین بازی های دیزنی لند پاریس برای کودکان هستید، باید سری به این قسمت بزنید.

دیزنی لند پاریس | مقصد رویایی عاشقان والت دیزنی!

۴- فانتزی لند | fantasy land

سرزمین فانتزی یا شهر تخیل، سومین سرزمین رویایی دیزنی لند فرانسه به شمار می‌رود که بر اساس زندگی پریان دریایی و کارتون های دیزنی ساخته شده است. اگر دوست دارید تا السا و آنا و دیگر شخصیت های کارتونی را در شهر دیزنی لند پاریس از نزدیک ببینید، فانتزی لند را از دست ندهید. فانتزی لند یکی از عجیب ترین جاهای دیدنی دیزنی لند پاریس برای انیمیشن بازها است.

دیزنی لند پاریس | مقصد رویایی عاشقان والت دیزنی!

تفریحات دیزنی لند پاریس

شهر دیزنی لند پاریس یک مجموعه تفریحی بزرگ است که می توانید تفریحات متفاوتی را در آن تجربه کنید. اما اگر قصد امتحان کردن بهترین بازی های دیزنی لند پاریس را دارید باید از ترن هوایی شروع کنید!

Big Thunder Mountain Railroad، ترن هوایی محبوب دیزنی لند است که اگر کمی دیر بجنبید، تمامی بلیط های آن به فروش خواهد رفت. همچنین در ساعات ابتدایی روز می توانید از Phantom Manor و خانه ارواح بازدید کنید و یک تجربه اسرارآمیز داشته باشید. اگر هم دوست دارید تا شخصیت های انیمیشن های معروف دیزنی را از نزدیک ببینید، باید به فانتزی لند سر بزنید. در این قسمت می‌توانید با شخصیت های محبوب خود سلفی و یا عکس یادگاری بگیرید. همچنین از تماشای رژه های جذاب همراه با موسیقی لذت ببرید.

قیمت بلیط دیزنی لند پاریس چقدر است؟

دیزنی لند پاریس | مقصد رویایی عاشقان والت دیزنی!

اگرچه تا این قسمت تا حدودی با دیزنی لند پاریس آشنا شدید، اما مهمترین بخش سفرنامه دیزنی لند پاریس هنوز باقی مانده است: قیمت بلیط دیزنی لند! در ادامه با تمامی قیمت ها و هزینه های دیزنی لند آشنا خواهید شد.

توجه داشته باشید که برای بازدید از پارک دیزنی لند، پارک استودیو والت دیزنی و بخش های مختلف پارک دیزنی لند پاریس، یا استفاده از بازی های دیزنی لند پاریس ، هزینه ها و بلیط ها متفاوت است. برای مثال، بلیط های یک روزه، بلیط های چند روزه، بلیط های fastpass که با داشتن آن نیازی به منتظر ماندن در صف های طولانی نخواهید داشت، در دسترس قرار دارند. اما جزئیات قیمت بلیط دیزنی لند پاریس ۲۰۲۲ به شرح زیر است:

بلیط یک روزه دیزنی لند پاریس برای بازدید از یک پارک در روزهای کاری هفته برای افراد بزرگسال ۷۰٫۲۱ دلار و برای کودکان ۶۴٫۲۶ دلار محاسبه می‌شود.

قیمت بلیط یک روزه و بازدید از یک پارک در روزهای کاری و تعطیلات آخر هفته برای افراد بزرگسال ۹۴٫۰۱ دلار و برای کودکان ۸۸٫۰۶ دلار است.

قیمت بلیط دیزنی لند پاریس برای بازدید از دو پارک در روزهای کاری هفته برای بزرگسالان ۹۴٫۰۱ دلار و برای کودکان ۸۸٫۰۶ دلار دریافت خواهد شد.

قیمت بلیط یک روزه برای دو پارک در روزهای کاری و در تعطیلات آخر هفته برای بزرگسالان و کودکان به‌ترتیب ۱۱۷٫۸۲ و ۱۱۰٫۶۷ دلار دریافت می‌شود.

قیمت بلیط سوپر مجیک برای بازدید دو پارک در طول سال، برای بزرگسالان، ۱۲۹٫۷۲ و برای کودکان ۱۲۱٫۳۹ دلار است.

همچنین اگر بخواهید بلیط های سه و چهار روزه تهیه کنید، هزینه های بیشتری باید پرداخت کنید. توجه داشته باشید که هزینه های غذا و خوراکی در دیزنی لند پاریس متفاوت است. اگر دوست دارید تا در هزینه های خود صرفه جویی کنید، می‌توانید غذا و خوراکی به همراه داشته باشید تا از پرداخت هزینه های بالای رستوران و کافه ها پرهیز کنید. همچنین با داشتن بطری آب، می توانید از شیرهای آب آشامیدنی که در اطراف پارک قرار داده شده است، استفاده کنید.

چگونه به دیزنی لند پاریس برویم؟

نحوه دسترسی به دیزنی لند پاریس چه با وسایل نقلیه عمومی و چه با خودرو شخصی سرراست و راحت است. اگر با تورهای گردشگری به دیزنی لند پاریس سفر کرده اید، کافی است با گروه خود همراه شوید. اما اگر انفرادی سفر می کنید، لازم است تا مسیرهای دسترسی به دیزنی لند را بشناسید و راهنمای کامل سفر به پاریس را مطالعه کنید.

شهر دیزنی لند در شرق پاریس و شهر جدید «مقنو لولی» (Marne-la-Vallée)، و قسمت هایی از آن در شهرک  «شسی (Chessy) واقع شده است. برای رسیدن به سرزمین عجایب دیزنی حدود ۱ ساعت زمان نیاز دارید و به راحتی می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی پاریس و خط راه آهن RER استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از هر یکی از ایستگاه های «شتله لئل» (Châtelet-les-Halles)، «گقدو لیون» (Gare de Lyon)، اُپرا یا ایستگاه‌های ناسیون در مرکز پاریس سوار قطار شوید، مسیر این قطار‌ها به سمت شهر مارنه لَوَله است، ولی قطار در کنار پارک توقف خواهد کرد و می‌توانید در ایستگاه مورد نظر پیاده شوید.

تفریحات دیزنی لند پاریس

همچنین آخرین ساعت حرکت این قطار ساعت ۱۲٫۲۰ دقیقه شب است. بنابراین برای برگشت نیز می‌توانید از قطار استفاده کرده و در هزینه های رفت و آمد خود صرفه‌جویی کنید.

اگر در مرکز پاریس اقامت ندارید و می‌خواهید از فرودگاه شارل دوگل به دیزنی لند بروید، نیز می‌توانید با فاصله زمانی کمتر از ۱۰ دقیقه و با استفاده از قطار تندرو TGV خود را به دیزنی برسانید. اگر Eurail pass (بلیط اعتباری یوریل) دارید، پیشنهاد می‌شود از همین خط تندرو برای رفتن به دیزنی لند پاریس استفاده کنید.

حتی می‌توانید از خارج از کشور فرانسه هم برای رفتن به دیزنی لند پاریس اقدام کنید.قطار یورو استار که از مبدا لندن حرکت کرده و از مسیرهایی مانند آمستردام، بروکسل، پاریس و دیزنی لند عبور می کند، شما را به شهر دیزنی لند پاریس و پارک والت دیزنی خواهد رساند. البته فراموش نکنید که قبل از حرکت حتما ساعت حرکت قطارها را چک کنید.

یکی دیگر از مواردی که در بازدید از شهر دیزنی لند باید به آن توجه کنید، تهیه نقشه دیزنی لند پاریس است. فراموش نکنید که شما به سرزمین بهترین انیمیشن های دیزنی‌ لند پا گذاشته‌اید و با یک ماجراجویی بزرگ و طولانی روبرو هستید. تهیه یک نقشه می تواند به شما در پیدا کردن جاهای دیدنی دیزنی لند پاریس مطابق با سلیقه و خاطراتتان کمک کند.

ساعت کاری دیزنی لند پاریس

ساعات کاری دیزنی لند در ماه های متفاوت سال، فرق دارد. برای مثال از ماه اکتبر تا می، دیزنی لند از ساعت ۱۰ تا ۱۹-۲۰ میزبان شما است. اما این ساعات در ماه های ژوئن تا سپتامبر به ساعت ۱۰ تا ۱۱ شب تغییر می‌کند. البته پیشنهاد می‌کنم در هر حالتی قبل از رفتن به دیزنی لند ساعات دقیق ورود و شروع تایم کاری را بررسی کنید.

چند نکته مهم که قبل از رفتن به دیزنی لند پاریس باید بدانید!

-قبل از هرچیزی در نظر داشته باشید که رستوران و کافه های زیادی در مجموعه وجود دارد که شامل هزینه است، بنابراین اگر به دنبال گزینه های کمتر هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما خوراکی و غذای آماده به همراه خود داشته باشید.

-همچنین برای استفاده از رستوران های داخل مجموعه بهتر است کمی زودتر برای سفارش غذا اقدام کنید تا زمان خود را در صف‌های طولانی از دست ندهید. رستوران های داخل مجموعه دیزنی لند از نظر کیفیت کم از بهترین رستوران های پاریس ندارند و تجربه خوبی برای شما خواهد بود.

-نکته دیگر این است که اقامتگاه ها و هتل های دیزنی لند پاریس یکی از بهترین گزینه ها برای تجربه یک سفر جذاب به فرانسه هستند. با اقامت در هتل های دیزنی لند، در هر زمانی به امکانات مجموعه دسترسی خواهید داشت. مشکلی برای پیدا کردن جای پارک ندارید، می‌توانید از امکانات لوکس هتل مانند ماساژ و غیره نیز استفاده کرده و لحظات خوشی را سپری کنید.

دیزنی لند پاریس | مقصد رویایی عاشقان والت دیزنی!

-توجه داشته باشید که قیمت بلیط دیزنی لند پاریس در روزهای مختلف هفته و سال متفاوت است. البته این سرزمین جادویی در هر زمانی جذابیت های خاص خودش را دارد. تجربه دیزنی لند پاریس در زمستان همان قدر عجیب و تکرارنشدنی است که قدم زدن در پارک والت دیزنی در بهار می‌تواند جالب باشد. پس بهتر است برای نوشتن سفرنامه دیزنی لند پاریس بیشتر از هرچیزی به هزینه و زمان فراغت خودتان توجه کنید. این که چه روزی قصد رفتن به دیزنی لند را داشته باشید، در هزینه های شما تاثیرگذار خواهد بود. اگر روزهای کاری هفته را برای رفتن به دیزنی لند انتخاب کنید، هزینه‌های کمتری خواهید داشت.

دیزنی لند در فهرست بهترین تفریحات پاریس

اگر شما هم مثل خیلی از گردشگران، آرزوی رفتن به دیزنی لند فرانسه را دارید، شاید با خواندن این مقاله خودتان را در حال سلفی گرفتن با شخصیت محبوبتان تصور کرده‌اید. سفر به دیزنی لند به آن سختی‌ها هم که فکرش را کنید، نیست. اگر تصمیم سفر به فرانسه را دارید، یک روز خود را در دیزنی لند پاریس بگذرانید. کافی است برای خرید بلیط هواپیما پاریس و رزرو هتل خود با بهترین قیمت از سایت فلای تودی اقدام کنید.

سوالات متداول درباره دیزنی لند پاریس

بهترین دیزنی لند دنیا کجاست؟

دیزنی لند هرکجای جهان که باشد، جذاب و فراموش نشدنی است. اما اگر بخواهیم به بهترین دیزنی لند جهان امتیاز بدهیم، دیزنی لند فلوریدا رتبه اول دارد. اگر این شانس را داشتید که به تمام دیزنی لند های جهان سر بزنید؛ این رتبه بندی می‌تواند به شما کمک کند:
۱. دیزنی لند کالیفرنیا
۲. دیزنی لند توکیو
۳. دیزنی لند پاریس
۴. دیزنی لند هنگ کنگ
۵. دیزنی لند شانگهای

دیزنی لند در چه کشورهایی است؟

در حال حاضر پارک دیزنی لند در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد، اما اگر بخواهیم به مهم ترین و اصلی ترین دیزنی لند های جهان اشاره کنیم، باید به شش دیزنی لند اصلی در کشورهای آمریکا، فرانسه، چین و ژاپن اشاره کنیم.

چرا پرواز بر فراز دیزنی لند ممنوع است؟

قبل از هرچیز باید گفت این قانون فقط برای سرزمین‌های دیزنی در ایالات متحده آمریکا وجود دارد. پس از حملات ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱، پرواز بر فراز پارک های والت دیزنی در آمریکا ممنوع شد.
این ممنوعیت شامل هرگونه وسیله کنترل از راه دور مثل هواپیماهای بدون سرنشین هم می‌شود. هیچ وسیله‌ای نمی‌تواند زیر ۳۰۰۰ پا و در ۳ مایلی دیزنی لند و دنیای والت دیزنی کشور آمریکا پرواز کند.

2 نظرات

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید