بهترین غذاهای ارمنستان

ارمنستان، کشور سرسبزی در همسایگی ایران است و نزدیکی و راحتی سفر به این کشور باعث شده تا بسیاری از ایرانی‌ها در تعطیلات تابستان به این کشور سفر کنند. برای سفر به ارمنستان حتما نیازی به خرید بلیط هواپیما نیست؛ حتی زمینی هم می‌توان به این کشور سفر کرد. تنها باید پیش از سفر به رزرو هتل بپردازید.

ارمنستان، و همچنین کشورهایی همچون ترکیه و آذربایجان شباهت‌های فرهنگی و غذایی بسیاری باهم دارند؛ به همین دلیل بسیاری از غذاهای این کشورها در ایران نیز دیده می‌شود و یا اینکه طعمی بسیار نزدیک به غذاهای ایرانی‌ها دارد. با این حال در سفر به کشوری همچون ارمنستان نباید برخی غذاهای متفاوت و خوشمزه آنجا را فراموش کرد. فراموش نکنید شیر، ماست و دوغ و کلا فراورده‌های لبنی در ارمنستان طعمی کاملا محلی و طبیعی دارد و نباید طعم خاص آنها را در سفر به ارمنستان از دست بدهید. در ادامه شما را با برخی از بهترین غذاهای ارمنستان آشنا می کنیم.

بورش( borscht)

بورش از بهترین غذاهای ارمنستان
بورش از بهترین غذاهای ارمنستان

این پیش غذا، سوپی است که از برگ چغندر تهیه و در طبخ آن از غوره نیز استفاده می‌شود. این سوپ سرخ رنگ است و مزه‌ای ترش دارد.

خرواتس( Khorovats)

خرواتس از بهترین غذاهای ارمنستان
خرواتس از بهترین غذاهای ارمنستان

این غذا با گوشت بره و یا گوشت مرغ همراه با پیاز، فلفل و ادویه جات سرخ و سپس با سبزیجات، گوجه فرنگی و فلفل سبز سرو می‌شود.

خاش( Khash)

خاش از بهترین غذاهای ارمنستان
خاش از بهترین غذاهای ارمنستان

این غذا همان کله پاچه ایرانی هاست که اسمش تغییر کرده؛ طعم این غذا نیز به خاطر استفاده از ادویه‌های متفاوت، کمی با آنچه در ایران سرو می‌شود فرق می‌کند.

دولما

دولما از بهترین غذاهای ارمنستان
دولما از بهترین غذاهای ارمنستان

همانطور که از نام این غذا مشخص است، دولما همان دولمه خودمان است که با برگ مو یا برگ کلم آماده می‌شود. روش پخت این غذا هم فرقی با پخت آن در ایران ندارد و تنها استفاده از طمع‌دهنده‌های متفاوت، طعم آن را کمی تغییر داده است.

قاپاما

قاپاما از بهترین غذاهای ارمنستان
قاپاما از بهترین غذاهای ارمنستان

این غذا اغلب هنگام کریسمس طبخ می‌شود و در واقع دلمه کدو تنبل است. مواد دلمه را درون کدو تنبل قرار می‌دهند و در نهایت معجون خوشمزه‌ای به دست می‌آید.

کباب ماهی

کباب ماهی از بهترین غذاهای ارمنستان
کباب ماهی از بهترین غذاهای ارمنستان

این ماهی مخصوص دریاچه سوان است و در کمتر جایی دیگر دیده می‌شود؛ ایشخان طعم دلچسبی دارد و بسیار پرطرفدار است.

بیشتر بخوانید:

غذاهای روسی ؛ ظرف خوشمزه‌ای که حتما باید امتحان کنید

بهترین هتل‌های ایروان ؛ پایتخت صورتی ارمنستان

ده غذایی که باید در استانبول امتحان کرد

غذاهای بندرعباس، طعم خوش غذاهای جنوب

راهنمای سفر به ایروان

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید