غذا یکی از موضوعات مورد علاقه همه انسان‌هاست و چه کسی واقعا به آن علاقه ندارد؟ حال تصور کنید که هر چند وقت یکبار، رویدادی برگزار شود که به صورت تخصصی نه تنها به غذا بلکه به موضوع جذاب دیگری مثل هتل و هتلداری هم بپردازد؛ این دیگر واقعا هیجان‌انگیز است. نمایشگاه غذا و هتل آسیا (FHA) که در سنگاپور برگزار می‌شود؛ دقیقا رویدادی با محوریت غذا و هتل است و این موضوعات را به صورت تخصصی تحت پوشش قرار می‌دهد.

این نمایشگاه که فرصتی عالی برای آشنایی با آخرین دستاوردهای صنعت غذایی و هتلداری آسیا است، از ۵ تا ۸ سپتامبر برابر با ۱۳ تا ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ در کشور سنگاپور و پایتخت آن، برگزار می‌شود.

در ادامه با ما در این مطلب از فلای تودی همراه باشید زیرا قصد داریم تا درباره نمایشگاه غذا و هتل آسیا و ناگفته‌های آن برایتان بگوییم. با خواندن این مقاله، با نمایشگاه غذا و هتل آسیا، برنامه‌ها و رویدادهای آن آشنا خواهید شد.

با نمایشگاه غذا و هتل آسیا بیشتر آشنا شوید

همانطور که گفتیم؛ نمایشگاه غذا و هتل آسیا یکی از رویدادهای معروف و جالب است که موضوع جالب و خوشمزه‌ای دارد. این رویداد برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ به ساده‌ترین شکل ممکن برگزار شد؛ اما حالا و ۴۰ سال پس از آغاز به کار، تبدیل به یکی از معروف‌ترین جشنواره‌ها در زمینه غذا و هتل شده است و هر دو سال یک بار برگزار می‌شود.

این نمایشگاه، دارای ۲ بخش اصلی است؛ نمایشگاه غذا و نوشیدنی و نمایشگاه FHA-HoReCa که هر کدام از آن‌ها، موضوعات نسبتا متفاوتی با یکدیگر دارند. در نمایشگاه غذا و نوشیدنی به صورت تخصصی به مواد غذایی، فناوری‌های پردازش، بسته‌بندی و انواع نوشیدنی‌ها پرداخته می‌شود. این در حالی است که FHA-HoReCa، در کنار بررسی مواردی مثل نانوایی، قنادی، قهوه و چای، به موضوعاتی همچون علوم و تجهیزات مهمانداری، اصول مهمانداری در هتل، فناوری‌های جدید هتل‌ها و منوی غذایی آن‌ها به صورت تخصصی می‌پردازد.

نکته جالب و البته مهمی که درباره این نمایشگاه وجود دارد این است که در دو نوبت برگزار می‌شود. نوبت اول که FHA Match نام دارد، یک رویداد دیجیتال در تاریخ ۵ ژوئیه ۲۰۲۲ برابر با ۱۵ خرداد سال جاری است که برقراری ارتباط تمامی شرکت کنندگان با یکدیگر را به وجود می‌آورد. در این نوبت، بیشتر واردکنندگان، توزیع‌کنندگان، عمده‌فروشان و خرده‌فروشان فعال در صنعت غذا و هتلداری با هم آشنا می‌شوند و فرصت همکاری و تبادل اطلاعات در حوزه تخصصی خودشان را پیدا می‌کنند.

food and tech1 1

در نمایشگاه غذا و هتل آسیا چه چیزهایی در انتظار بازدیدکنندگان است؟

این رویداد یک نمایشگاه تخصصی است و بیشتر مورد توجه فعالان صنعت غذا و هتلداری قرار دارد اما با این حال، جذابیت‌های این نمایشگاه باعث شده تا دیگر اقشار جامعه نیز برای شرکت در آن، علاقه داشته باشند. در این رویداد، بزرگ‌ترین مجموعه‌های بین‌المللی در کسب و کارهای مرتبط شرکت می‌کنند و ضمن به اشتراک گذاشتن آخرین دستاوردها و محصولاتشان در تمامی زمینه‌های مرتبط، ارتباطات جدید به دست می‌آورند و همین فرصتی برای پیشرفت بیشتر آن‌ها محسوب می‌شود.

البته در این نمایشگاه، فعالیت‌های دیگری نیز در جریان است. تئاتر، کارگاه‌های آموزشی، بیش از ۱۰۰ سمینار عمومی و تخصصی، Food Tech، سالن غذاهای حلال، برخی از محبوب‌ترین برنامه‌های نمایشگاه غذا و هتل آسیا هستند. ضمن این که با حمایت انجمن سرآشپزان سنگاپور، مسابقه‌ای تحت عنوان FCC در این نمایشگاه برگزار می‌شود. در این چالش، آشپزان و سرآشپزان حرفه‌ای و معروف از سرتاسر دنیا در بخش‌های مختلف با هم به رقابت می‌پردازند. برای برنده این مسابقه، جوایز ارزشمندی در نظر گرفته شده است.

نمایشگاه غذا و هتل در آسیا

چه کسانی می توانند در این نمایشگاه شرکت کنند؟

 با این که موضوع نمایشگاه غذا و هتل آسیا برای عموم مردم جذاب است اما با این حال، بازدید ازآن برای عموم مردم آزاد نیست. در این نمایشگاه، تنها کسانی که از قبل مجوز حضور در این رویداد را تهیه کرده و از فعالان حوزه غذا یا هتلداری هستند؛ اجازه ورود دارند. اگر شما یکی از شرکت کنندگان این نمایشگاه هستید؛ می‌توانید تا بلیط هواپیما سنگاپور را با بهترین قیمت از فلای تودی به صورت آنلاین خریداری کرده و با خیال راحت در FHA شرکت کنید.

اطلاعات بیشتر در زمینه برگزاری نمایشگاه غذا و هتل آسیا

همانطور که اشاره کردیم؛ زمان برگزاری نوبت حضوری نمایشگاه غذا و هتل آسیا، از ۵ تا ۸ سپتامبر برابر با ۱۳ تا ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ است و در شهر سنگاپور، پایتخت کشور سنگاپور برگزار می‌شود.

اطلاعات بیشتری همچون ساعات برگزاری و دیگر موارد، متعاقبا چندی قبل از برگزاری، از طریق سایت نمایشگاه غذا و هتل آسیا، اعلام خواهد شد.

اگر تمایل به شرکت در این نمایشگاه را دارید و در تکاپوی مهیای مقدماتی اساسی همچون رزرو هتل سنگاپور و خرید بلیط هواپیما هستید؛ می‌توانید از طریق فلای تودی، بهترین و البته ارزان‌ترین انتخاب‌ها را داشته باشید.

 سوالی درباره این نمایشگاه دارید؟ از ما بپرسید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید