غار مرمر شیلی؛ عمیق‌ترین غار دنیا

0
5332
غار مرمر شیلی

غار مرمر شیلی

شیلی، به پایتختی سانتیاگو در آمریکای جنوبی و در میان رشته کوه‌های آند و اقیانوس آرام قرار دارد. شیلی یکی از کشورهایی است که زیباترین و خارق‌العاده‌ترین مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی مانند کوه‌ها، دریاچه‌ها، آتشفشان‌ها، رودخانه‌ها و غارها را در دل خود جای داده است که تک تک آنها ارزش دیدن دارند. همچنین در سال‌های اخیر با رشد و پیشرفتی که شیلی در زمینه‌های اقتصاد، تجارت، امنیت و گردشگری داشته و آب و هوای بارانی و معتدل توانسته به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل شود. در ادامه به معرفی یکی از جاذبه‌های دیدنی و فوق‌العاده این کشور یعنی غار مرمر شیلی خواهیم پرداخت.

غار مرمر شیلی با وسعت ۱۸۵۰ کیلومتر و عمق ۵۸۶ متر در دریاچه جنرال کارِرا در نزدیکی مرز شیلی و آرژانتین قرار دارد. این غار در طول ۶هزار سال بر اثر فرسایش کربنات کلسیم با دیواره‌هایی به رنگ آبی و سبز در این منطقه تشکیل شده اند. غار مرمر از چندین غار تودرتو به صورت جزیره در دریاچه کاررا تشکیل شده است.

گردشگران و علاقمندان به جاذبه‌های طبیعی شیلی می‌توانند برای دیدن غار مرمر از ساکنان روستای پورتو ریو ترنکیلو قایق اجاره کنند یا از اپراتورهایی که برای بازدید از غار مرمر، قایق‌های کایاک فراهم کرده‌اند استفاده کرد اما دیدن غار مرمر زمانی امکانپذیر است که سطح آب پایین باشد در غیر اینصورت بازدید از آن غیرممکن خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

۵ صخره فوق العاده در جهان برای گردشگری

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید