خطرناک ترین فرودگاه های جهان: پرنسس جولیانا

0
8348
خطرناک ترین فرودگاه های جهان پرنسس جولیانا

فرودگاه‌ها در دنیا همیشه روی زمین‌های صاف و پهناور واقع نشده‌اند؛ گاهی اوقات روی کوه‌ها یا کنار سواحل قرار گرفته‌اند تا هنگام فرود یا اوج گرفتن، برای لحظه‌ای نفس در سینه حبس ‌شود. فرودگاه پرنسس جولیانا در سنت مارتین هلند یکی از این فرودگاه‌هاست که نزدیکی بیش از حدش به دریا و ساحل کارائیب افراد زیادی را برای تماشای صحنه‌های هیجان‌انگیز به آنجا می‌کشاند؛ صحنه‌هایی که البته گاهی خطرآفرین نیز هست و به همین خاطر هم نام فرودگاه پرنسس جولیانا در میان خطرناک ترین فرودگاه های جهان جای گرفته است.

این فرودگاه در سال ۱۹۴۲ میلادی به عنوان فرودگاهی نظامی شروع به کار کرد و پس از تنها یک سال به فرودگاهی غیرنظامی تغییر داده شد. هموار نبودن زمین در بخش‌های دیگر جزیره باعث شده تا ناگزیر فرودگاه در کنار ساحل ساخته شود و صحنه‌های نابی را پدید آورد. این روزها فرودگاه پرنسس جولیانا و ساحل اطرافش یکی از جاذبه‌های گردشگری است که مردم را به سوی خود می‌کشاند.

سنت مارتین پرنسس جولیانا

در این فرودگاه هواپیما از فاصله ۱۰-۲۰ متری بالای سر افراد روی باند فرود می‌آید و همین اتفاق هم باعث شده تا مشتاقان زیادی برای تماشای این صحنه به ساحل ماهو بیایند؛ صحنه‌ای که هر جایی قابل رویت نیست و باید فرصت دیدن هواپیما از این فاصله نزدیک و در حرکت را غنیمت شمرد. نزدیکی بیش از حد این فرودگاه به ساحل باعث شده تا مکالمات میان خلبان‌ها و برج مراقبت به‌راحتی روی رادیوی محلی شنیده شود.

خطرناک ترین فرودگاه های جهان - پرنسس جولیانا - هلند

این تفریح البته خالی از خطر هم نیست؛ مهمترین خطری که افراد را تهدید می‌کند شدت هوای خروجی از موتورهای هواپیماست که گاهی باعث پرت شدن افراد به آب‌های ساحل و در نتیجه مرگ آنها می‌شود. البته برخی نیز از این شدت باد استفاده می‌کنند و با گرفتن دست‌های خود به فنس‌های فرودگاه روی هوا معلق می‌مانند؛ خطرناک‌ترین تفریح دنیا که ممکن است با کمی بی دقتی به مرگ افراد منجر شود.

شرایط جوی در ساحل ماهو به گونه‌ای است که امواج بلند اقیانوس فرصت مناسبی برای موج سواری نیز پدید می‌آورد. با این حال همیشه باید به تابلوهای خطر مرگ که در برخی نقاط ساحل ماهو نصب شده است، دقت کرد.

بیشتر بخوانید

حوادث مرگبار هوایی و سقوط هواپیما در ایران

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید