دیدن پارک مینیاتور تبریز را تجربه کنید

3
7328
پارک مینیاتور تبریز

حفظ و معرفی آثار تاریخی و کهن به نسل‌های امروز و فردا یکی از مهم‌ترین اهداف در سراسر جهان است که به منظور دستیابی به آن از روش‌های جالبی استفاده می‌شود که یکی از این روش‌ها، ماکت پارک است. در برخی از شهرهای ایران نیز از این روش برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و قدیمی آن شهر استفاده شده که یکی از این شهرها، تبریز است.

پارک مینیاتور تبریز که به «مینیاتبریز» نیز معروف است، سال ۱۳۹۰ توسط یک تیم ۱۷ نفره از هنردوستان دانشکده هنر و سازمان زیباسازی شهرداری تبریز طراحی و احداث شده است. این مرکز تفریحی در خیابان گلکار و انتهای پارک آنالار و آتالار قرار دارد و به یک مرکز گردشگری، تفریحی و دیدنی برای مردمان تبریز و توریست‌ها و مسافرین این شهر تبدیل شده است.

پارک مینیاتور شهر تبریز

بازدیدکنندگان پارک مینیاتور تبریز می‌توانند جاذبه‌های گردشگری این شهر مثل عمارت ائل گلی، مقبره الشعرا، ارک علیشاه، مسجد کبود، برج یانقین، کاخ شهرداری، کلیسای مریم مقدس، برج خلعت پوشان، ساختمان ایستگاه راه آهن، کاخ استانداری، ساختمان بانک ملی و پل کابلی را در ابعادی کوچکتر و یک دهم اندازه واقعی آنها مشاهده کنند. جنس این ماکت‌ها از فایبرگلاس و موادی ساخته شده است تا در برابر بارش برف و باران و تغییرات آب و هوایی تبریز مقاوم باشند.

جهت خرید بلیط هواپیما تبریز ، بلیط قطار تبریز و رزرو هتل در تبریز می توانید با فلای تودی تماس بگیرید.

3 نظرات

  1. اینجا تبریزه کوچولو هست، اگه وقت نداشتیم شهر رو بچرخین، اول برین اینجا و از بین ماکت ها گلچین کنید، بعد مهمتراشون رو تو برنامه بازدید بذارید. :)))) ولی جدای از شوخی، باحاله، زحمت کشیدن پاش، پیشنهاد می کنم فرصت شد یه سر به اینجا بزنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید