بازگشایی مرزهای تایلند

1
6870
بازگشایی مرزهای تایلند
بازگشایی مرزهای تایلند

مرزهای تایلند از ابتدای ماه اکتبر به روی گردشگران باز خواهد شد

ریاست سازمان گردشگری تایلند در بیانیه‌ای که روز جمعه برابر با ۲۱ آگست منتشر کرد، از بازگشایی مرزهای تایلند از یکم اکتبر سال جاری، به روی گردشگران بین المللی خبر داد.

قرار است این طرح به صورت آزمایشی، با اجازه ورود گردشگران به پوکت آغاز شود و در صورت موفقیت در سراسر کشور تایلند اجرایی شود.

البته بازگشایی مرزهای پوکت به روی گردشگران با قوانین بیشماری همراه است که ممکن است بسیاری از گردشگران را از سفر به این شهر نا امید کند.

اگرچه هنوز در مورد شرایط پذیرش مسافران توریستی به تایلند به طور رسمی بیانیه‌ای صادر نشده است، دولت تایلند از ضوابط و شرایط بازگشایی مرزهای این کشور، به قرنطینه و انجام تست PCR اشاره کرده است.

گردشگران تایلند باید ۳۰ روز در قرنطینه بمانند!

به گفته رئیس سازمان گردشگری تایلند، گردشگران خارجی باید ۳۰ روز را در قرنطینه سپری نمایند و پروازشان به صورت مستقیم به مقصد پوکت انجام شود، در غیر این صورت مسافرانی که قصد اقامت کمتر از ۳۰ روز را داشته باشند اجازه ورود به تایلند را نخواهند داشت.

گردشگران باید ۱۴ روز از مدت مقرر را در هتل سپری نمایند. البته گردشگران می‌توانند در هتل علاوه بر اتاق شخصی، از مکان‌های عمومی هتل و برخی نواحی ساحلی استفاده نمایند.

ارائه چندین تست PCR

وزیر گردشگری تایلند عنوان کرده است که گردشگران پس از سپری کردن مدت قرنطینه در هتل و ارائه دو تست منفی PCR اجازه ورود به شهر پوکت را خواهند داشت و به این ترتیب می‌توانند محل اقامت خود را ترک نمایند.

همچنین گردشگرانی که مایل هستند به شهرهای دیگر تایلند غیر از پوکت سفر نمایند، ملزم به سپری کرن ۳ هفته در قرنطینه و ارائه ۳ تست منفی PCR هستند.

کدام کشورها اجازه ورود به تایلند را خواهند داشت؟

دولت تایلند هنوز در ارتباط با کشورهایی که از یکم اکتبر، اجازه ورود به این کشور را خواهند داشت بیانیه‌ای صادر نکرده است. اما به گفته بسیاری از مقامات تایلند، ابتدا مرزهای این کشور به روی کشورهای همسایه‌ای که توانسته‌اند کرونا را به خوبی مهار کنند و سپس برای کشورهای دیگر باز خواهد شد.

تایلند با بستن کامل مرزهای خود از اواخر ماه مارچ و وضع قوانین سخت گیرانه یکی از کشورهایی است که در زمینه مهار ویروس کرونا بسیار موفق عمل کرده است و گزارش آخرین مورد مبتلا به این ویروس در ۳ ماه گذشته، خود دلیلی بر این موفقیت است.

با وجودیکه اقتصاد تایلند بسیار به صنعت گردشگری وابسته است، اما این کشور پس از شیوع کرونا در ارتباط با ورود گردشگران، بسیار محتاط عمل می‌کند. تایلند سال گذشته با ثبت ۴۰ میلیون بازدید کننده از این کشور، توانست رتبه اول را در ورود گرشگر کسب کند. اما با شیوع کرونا این کشور متحمل سنگین‌ترین خسارات در ۲۲ سال اخیر شد. به همین دلیل مقامات این کشور امیدوار هستند تا با اجرای طرح آزمایش بازگشایی مرزهای تایلند به روی گردشگران، دوباره گردشگران خارجی را به کشور خود بازگردانند.

1 نظر

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید