شرایط سفر به ترکیه در کرونا ۲۰۲۲

12
5267
شرایط ورود به ترکیه در دوران کرونا
شرایط ورود به ترکیه در دوران کرونا

شرایط سفر به ترکیه در کرونا ابتدا به‌شدت سفت و سخت بود؛ اما با توجه به واکسیناسیون گسترده در سراسر جهان، امروزه بسیاری از این محدودیت‌ها برداشته شده و سفر به ترکیه بسیار راحت‌تر از قبل شده است. ترکیه با شهرهای پرجنب‌وجوش، بناهای باستانی دیدنی، جاذبه‌های تاریخی و سواحل زیبا، مقصد بسیار محبوبی برای اکثر گردشگران – به‌ویژه ایرانی‌ها – است. اگر شما هم قصد سفر به ترکیه را داشته باشید، اولین چیزی که باید بدانید، شرایط سفر به کشور ترکیه در کرونا است. برای آنکه از جدیدترین اخبار درباره محدودیت‌های کرونایی ترکیه اطلاع پیدا کنید، تا انتهای مطلب حاضر با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید.

خرید بلیط هواپیما استانبول

محدودیت های مرزی در شرایط سفر به ترکیه در کرونا

شرایط سفر به ترکیه در کرونا

در حال حاضر هیچ محدودیت خاصی برای ورود به ترکیه وجود ندارد و این کشور از ورود شهروندان و اتباع همه کشورها از سراسر جهان استقبال می‌کند، مشروط بر اینکه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. بنابراین، برای سفر به ترکیه تنها به خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل نیاز دارید.

شرایط ارائه برگه آزمایش و کارت واکسن کرونا

هر چند قوانین و مقررات کشور ترکیه در ابتدای شیوع بیماری کرونا بسیار سفت و سخت بود، اما در حال حاضر تمامی محدودیت‌های کووید ۱۹ برای ورود به ترکیه برداشته شده است و مسافران بدون نیاز به ارائه کارت واکسن یا انجام تست PCR در بدو ورود به ترکیه، می‌توانند به این کشور سفر کنند.

رزرو هتل استانبول

وضعیت فعلی بیماری کرونا در ترکیه

از اولین روزهای همه‌گیری کرونا در کشور ترکیه تابه‌حال، نزدیک به ۱۶ میلیون نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. از زمان آغاز رسمی واکسیناسیون شهروندان ترکیه تاکنون تقریبا ۶۳ درصد از آن‌ها واکسینه شده‌اند. با توجه به شیوع سویه امیکرون در سراسر کشور ترکیه، هر روزه تعداد زیادی از شهروندان کشور ترکیه به ویروس کرونا مبتلا می‌‎شوند. اگر چه در حال حاضر مرزهای ترکیه به روی شهروندان تمامی کشورها باز است، اما با توجه به گسترش سویه امیکرون، بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا به شهروندان خود توصیه می‌کنند که از سفر به این کشور خودداری کنند. به هر حال، اگر به طور کامل واکسینه شده باشید و پروتکل‌های بهداشتی مثل زدن ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کنید، نگرانی چندانی برای سفر به این کشور نخواهید داشت.  

محدودیت‌های کرونایی ترکیه

همان‌طور که پیش از این گفته شد، در حال حاضر تمامی محدودیت‌های کرونایی در ترکیه لغو شده‌اند و تنها نکته‌ای که در رابطه با شرایط سفر به ترکیه در کرونا باید به یاد داشته باشید این است زدن ماسک در فضاهای سرپوشیده و باز همچنان اجباری است.

آیا در دوران کرونا به ترکیه سفر کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای اطلاع دقیق‌تر از شرایط ورود به ترکیه در دوران کرونا می‌توانید به سایت IATA مراجعه نمایید.

12 نظرات

  1. سلام؛ میشه توضیح بدین جریان حس کد چیشه ؟ میگن باید برای ورود به ترکیه حس کد داشته باشیم، چیه و چطور میتونیم تهیه کنیمش؟

    • سلام فرزاد عزیز
      درسته برای ورود به ترکیه لازمه که فرمی که توی این سایت https://register.health.gov.tr/ هست رو پر کنین. بعد از پر کردن فرم براتون کدی ارسال میشه که هنگام ورود به ترکیه از شما درخواست میشه. حتما فرم رو پر کنین تا برای ورود به کشور ترکیه مشکلی نداشته باشین. سفرتون بی خطر باشه.

      • سلام
        برای ورود به ترکیه باید فرم سلامت رو پر کنیم ؟ حس کد هم بگیریم و تست منفی pcr که ۷۲ ساعت ازش گذشته باشه در زمان ورود به ترکیه؟ همین ؟ دیگه بحث قرنطینه که نداریم از ایران بریم ؟ از واکسیناسیون دوم هم یک ماه گذشته و کرونا هم نگرفتم طییکسال گذشته

        • سلام ریحانه جان
          برای ورود به ترکیه تا ۳۰ دسامبر یعنی تا ۹ دی ۱۴۰۰ می‌تونید با ارائه تست pcr منفی که ۷۲ ساعت قبل سفر انجام شده و تکمیل فرم ورود مسافر (تا ۷۲ ساعت قبل از حرکت پرش کنید) وارد کشور ترکیه بشوید. فرم رو می‌تونید از سایت وزرات بهداشت تریکه https://register.health.gov.tr دریافت کنین. چون شما واکسینه کامل هم شدین، قرنطینه نخواهید شد.
          سفر خوب و خوشی داشته باشین.

    • سلام مجدد یه سوال داشتم برای پرکردن فرم سلامت ورود به ترکیه و گرفتن حس کد آدرس رو ترکیه ای وارد کنیم مشکل داره یا باید حتما به آدرس انگلیسی تبدیل کرد ؟

    • سلام ستاره جان
      بله عزیزم شما وقتی در این سایت https://register.health.gov.tr/ فرم ورود به کشور ترکیه را پر کنین براتون کدی فرستاده میشه که بهش hes کد میگن. این فرم رو ۷۲ ساعت قبل از پرواز حتما پر کنین چون برای ورود به ترکیه بسیار ضروریه. سفر خوشگلی داشته باشین به ترکیه.

  2. درود بر شما من برای تهیه Qr cod که چهار مرحله هستش مرحله اول و تایید کردم ولی مرحله دوم که شهر-ناحیه-شماره تماس و آدرس میخواد اطلاعاتو وارد میکنم به مرحله بعد نمیره لطفا راهنمایی کنید سپاسگذارم

    • سلام تورج جان
      سعی کن دوباره از اول اطلاعات را پر کنی اگر درست نشد از پیام اروری که بهت میده بهم عکس بده
      مرسی

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید