بهترین زمان سفر به کاپادوکیا

0
12940
بهترین زمان سفر به کاپادوکیا آناتولی ترکیه
بهترین زمان سفر به کاپادوکیا

بهترین زمان سفر به کاپادوکیا

شهر تاریخی کاپادوکیا یا کاپادوکیه، در منطقه آناتولی ترکیه و بخش مرکزی آن قرار گرفته است. آثار باستانی فراوان و مناظر طبیعی دل‌انگیز و مهمتر از همه تجربه بالن‌سواری و رفتن بر فراز آسمان در بالن‌های رنگارنگ و تماشای زیبایی‌های شهر از بالا، باعث شده تا هر سال گردشگران بسیاری از ایران راهی این شهر شوند. اما خوب است قبل از سفر بدانیم چه فصلی بهترین زمان سفر به کاپادوکیا است.

این شهر دره‌های عمیقی، تپه‌ها و صخره‌های سنگی بلند و قله‌هایی آتشفشانی دارد و ارتفاع آن از سطح دریا تقریبا هزار متر است. زمستان‌ها معمولا هوا سرد است، دمای هوا به زیر صفر می‌رسد و بارش برف رخ می‌دهد. در تابستان گرما کمی آزاردهنده است؛ البته دمای هوا حتی در گرم‌ترین روزهای تابستان نیز به ندرت بالای ۳۰ درجه می‌رود.

اگر بخواهید سفری بدون دردسر داشته باشید و با خیالی آسوده در طبیعت زیبا و آثار باستانی شهر بخواهید باید بدانید بهترین زمان سفر به کاپادوکیا اواخر بهار و تابستان است. البته پاییز هم می‌توانید به این شهر سفر کنید اما هوا کمی به سردی می‌رود و ممکن است نتوانید به‌خوبی از صخره‌های سنگی و دیگر جاذبه های طبیعی آن دیدن کنید.

خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما برای سفر به کاپادوکیا

بیشتر بخوانید:

بهترین زمان سفر به استانبول

بهترین زمان سفر به کوش آداسی

بهترین زمان سفر به بالی

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید