درباره کمپینِ ری برندینگ فلای‌تودی

ایران؛ سرزمینی در کلاس جهانی

ما می‌خواستیم بنویسیم «ایران؛ سرزمینی در کلاس جهانی»، اما گفتند ایران‌ را برداریم. اری این کلمه نه تنها در جان و زبان ما، که جان ماست. چرایش را به ما نگفتند، ما هم نپرسیدیم، شما هم نپرسید. مهم‌ این است که ما ایرانیم و مشغول ساختن ایران؛ ایرانی که در کلاس جهانی باشد. نزد ما، ایران، هم‌اینک هم سرزمینی در کلاس جهانی است. از کوه‌ها و دره‌ها و دشت‌هایش، از شاعرها و فیلسوف‌هایش، از پل‌ها و تپه‌ها و فرش‌هایش. از زعفران و کاشان‌اش. از تاریخ تا دیروز، تا امروزش. گرچه این روزها در گوشه‌ای از جهانِ چندم است، اما همین‌جا نمی‌ماند. دوباره ایران سرْ بلند می‌کند. می‌شود همان سرو بلند، می‌شود همان دماوند، می‌شود آرش، می‌شود زاینده رود، می‌شود همان مرغ خوش خوان حافظ. صبوری البته کافی نیست، کوششِ یک یک ما هم ضروری است. کوششِ ما میزبانیِ سفر است. سفری نه در کنجِ آبادی‌های جهان سوم، که سفری در سطح بهترین سفرها، به هر کجا که باشد. شاید سفری در میهن، شاید سفری به آن سوی جهان باشد، اما بایست سفری در کلاسی جهان باشد. جهانی بودن تفاوتی با ایرانی بودن ندارد. ایران در گذر تاریخ همیشه جهانی بوده.

rebranding-banner

@2022 Photographer: Vaheed Abbasi

rebranding-banner
rebranding-banner

شاعرهایش جهانی بودند، فیلسوف‌هایش، کوه‌ها و دشت‌هایش، اندیشه‌هایش، زبانش، هنرش، اسطوره‌هایش، دین‌هایش. برای جهانی بودن، ایرانی بودن کافی است. کوششِ ما میزبانیِ سفر است. در ایران برازندگیِ میزبان، نخستین شرط مهمانی است. به همین سبب، ما هم لباس میزبانی به تن کردیم، شکل و شمایل‌مان را تغییر دادیم، رنگ‌ها و نوشته‌ها و خطوط‌مان را به تمامی عوض کردیم که آدابِ مهمان‌نوازیِ ایرانی را به جا بیاوریم. به مناسبت به تن کردن این رختِ نو؛ شما را در شهر و تلویزیون و موبایل‌هایتان دعوت کرده‌ایم که به دیدنِ این ایرانِ خانم زیبا بنشینید و ببینید که ایران هم‌اینک هم سرزمینی در کلاس جهانی است.

rebranding-banner

@2022 Photographer: Vaheed Abbasi

rebranding-banner
rebranding-banner

@2022 Photographer: Vaheed Abbasi

rebranding-banner
rebranding-banner
rebranding-banner

@2022 Photographer: Vaheed Abbasi