جشنواره غذای دبی (DFF) از تاریخ ۲ تا ۱۵ می ۲۰۲۲ برابر با ۱۲ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در این شهر برگزار می‌شود. این رویداد جذاب با حضور بهترین سرآشپزها، رستوران‌دارها و تولیدکنندگان محصولات غذایی، بازدیدکنندگان زیادی را به دبی می‌کشاند.  جشنواره غذا دبی یک فرصت ایده‌آل برای علاقمندان و فعالان صنعت غذا به شمار می‌رود و بسیاری از آنها با خرید بلیط هواپیما دبی خودشان را برای بازدید از این جشنواره آماده می‌کنند. شما هم با مجله گردشگری فلای تودی همراه شوید تا نگاهی به این جشنواره مهم بیندازیم.

درباره جشنواره غذا دبی

فستیوال غذا در دبی از سال ۲۰۱۴ آغاز به کار کرد و طی این چند سال به یکی از مهمترین رویدادهای این صنعت تبدیل شد. هدف این جشنواره معرفی امارات به عنوان یک مقصد غذا و برجسته‌سازی حس خاص غذا در دبی و تجربه آن در سطح جهانی است و توانسته به لحاظ کیفیت، کمیت و تعداد مشارکت‌کنندگان به رشد قابل توجهی دست یابد.

جشنواره غذا دبی توسط سازمان برگزاری جشنواره‌ها و خرده‌فروشی دبی (DFRE) و بخش گردشگری و بازاریابی تجاری دبی (DTCM) برگزار می‌شود. این فستیوال یکی از برنامه‌های استراتژیک دبی برای جذب گردشگر و توسعه بخش خرده‌فروشی به شمار می‌آید.

جشنواره غذا دبی

برنامه‌های متنوع جشنواره غذا در دبی

در جشنواره غذای دبی برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود که مهمترین آنها به شرح زیر است:

هفته رستوران

در این برنامه بهترین رستوران های دبی با منوی سه وعده‌ای مخصوص جشنواره، درهای خود را به روی عاشقان غذا باز می‌کنند. هرچقدر هم که در طول سال قیمت غذای این رستوران‌ها بالا باشد، اما در این هفته تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهند.

بیچ کانتین | Beach Canteen

یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در جشنواره غذا در دبی رفتن به رستوران روباز بیچ کانتین است. این رستوران در ساحل جمیرا دبی قرار دارد و در آن می‌توانید انواع غذاها از غذاهای آمریکای لاتین گرفته تا اروپای شرقی و خاورمیانه را نوش جان کنید. علاوه بر غذا، در این رستوران رویدادهای ورزشی و سرگرمی‌های متنوع نیز برگزار می‌شود.

بیچ کانتین دبی

گنج‌های پنهان!

در خیابان های خلوت دبی مانند منطقه جمیرا، رستوران‌های زیادی وجود دارند که کمتر شناخته شده‌اند و قیمت‌های مناسبی دارند. در جشنواره غذای دبی، یک مسابقه با عنوان «گنج‌های پنهان» برای انتخاب بهترین رستوران کوچک شهر برگزار می‌شود. ۱۰ فینالیست این مسابقه می‌توانند منوهای خاص خود را به ارزش ۳۵ درهم در ادامه این فستیوال ارائه دهند.

باشگاه کودکان

فستیوال غذا در دبی فقط مخصوص بزرگسالان نیست و سرگرمی‌های زیادی نیز برای کودکان دارد. باشگاه کودکان در بیچ کانتین جایی است که فرزندان شما می‌توانند تمام روز را در آنجا بمانند. از این رو، به هنگام بازدید از جشنواره به شخص خاصی برای نگهداری کودکان خود نیاز ندارید. همچنین کلاس‌ها و کارگاه‌هایی برای آنها برگزار می‌شود.

شرکت در کلاس‌های برترین سرآشپزها

جشنواره غذا در دبی فرصتی برای علاقمندان به آشپزی است تا دانش خود را ارتقا دهند. هر سال هزاران علاقمند در این شهر دور هم جمع می‌شوند تا در کلاس‌های سرآشپزهای معروف شرکت کنند. راز سرآشپزهای بزرگ را در آشپزی و سرگرمی این برنامه کشف کنید! مسترکلاس‌ها در مکان‌های مختلف مانند هتل میلینیوم پلیس (Millennium Place) در مارینا دبی، هتل سوفیتل (Sofitel) در مرکز شهر دبی و … برگزار می‌شود.

فستیوال غذای دبی

سه قدم تا بازدید از جشنواره غذای دبی

اگر علاقمند یا فعال صنعت غذا و نوشیدنی هستید، با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید خودتان را به این جشنواره بزرگ برسانید.

قدم اول: بلیط هواپیما دبی بخرید

اولین کاری که باید برای بازدید از فستیوال غذای دبی انجام دهید، خرید بلیط هواپیما است. می‌توانید بلیط یک طرفه یا حتی بلیط رفت و برگشت دبی را بخرید تا با خیالی آسوده سفر کنید. همچنین می‌توانید از میان دو فرودگاه بین المللی دبی یعنی فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB) و فرودگاه بین المللی آل مکتوم (DWC) گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید.

قدم دوم: رزروهتل دبی

پس از خرید بلیط ، هتل مورد نظر خود را در شهر دبی رزرو کنید. انواع هتل های دبی از هتل های ۵ ستاره تا هاستل در این شهر در دسترس قرار دارند. با توجه به اینکه برخی از برنامه‌های مهیج این جشنواره در ساحل جمیرا برگزار می‌شود، می‌توانید هتل دبی را در نزدیکی این منطقه رزرو کنید.

برخی از هتل های نزدیک ساحل جمیرا دبی عبارتند از:

هتل ریتز کارلتون دبی | The Ritz-Carlton, Dubai

هتل موونپیک دبی | Movenpick Hotel Jumeirah Beach 

هتل جمیرا بیچ دبی | Jumeirah Beach Hotel

اگر به دنبال رزرو هتل های ارزان دبی هستید، این هتل‌ها را به خاطر بسپارید:

هتل اویو ۱۵۷ الخیمه | OYO 157 Al Khaima Hotel

هتل مارک این دیره | Mark Inn Hotel Deira

هتل راو ات د پارک | Rove At The Park

فستیوال غذای دبی

قدم سوم: راه های دسترسی به جشنواره غذای دبی

محل برگزاری جشنواره غذای دبی در مکان‌های مختلفی در این شهر است. به راحتی می‌توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی خودتان را به این مناطق برسانید. بنابراین طوری برنامه‌ریزی کنید که بخش‌های مختلف و مهم این جشنواره را از دست ندهید. ورود به خیابان‌هایی که این رویداد در آن برگزار می‌شود به طور کلی رایگان است اما برای غذاها باید هزینه بپردازید.

برای مثال اگر قصد رفتن به رستوران بیچ کانتین در ساحل جمیرا را داشته باشید، به راحتی و با استفاده مترو به این مکان دسترسی پیدا کنید. ایستگاه مترو برج های دریاچه جمیرا نزدیک‌ترین ایستگاه به این ساحل است. به طور کلی مترو یکی از بهترین وسایل نقلیه برای جابجایی در شهر دبی به شمار می‌رود.

ساعت کار مترو دبی به شرح زیر است:

دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۵ صبح تا ۱٫۱۵ نیمه شب

جمعه تا شنبه از ساعت ۵ صبح تا ۲٫۱۵ نیمه شب

یکشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱٫۱۵ نیمه شب

جشنواره غذای دبی

غذا، سرگرمی و بازی

اگر عاشق غذا هستید، از سرگرمی و بازی لذت ببرید و به موسیقی زنده عشق می‌ورزید، فستیوال غذای دبی جایی است که باید بروید. دبی با ارائه بهترین خدمات و امکانات توانسته به یک مقصد محبوب در میان گردشگران از سرتاسر جهان تبدیل شود. جاهای دیدنی و تفریحات دبی ، مراکز خرید، آثار تاریخی و هتل‌های کم‌نظیر، گردشگران زیادی را در طول سال به این شهر اماراتی می‌کشاند. در کنار تمام این جاذبه‌ها، جشنواره غذای دبی می‌تواند بهترین زمان سفر به این شهر باشد.

آیا در در دوره‌های گذشته جشنواره غذای دبی شرکت کرده‌اید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید