فرودگاه بلگراد نیکولا تسلا

فرودگاه بلگراد نیکولا تسلا( Belgrade Nikola Tesla Airport) شلوغ‌ترین و بزرگ‌ترین فرودگاه بین‌المللی کشور صربستان است. ابتدا آن را با نام «فرودگاه بلگراد» و «فرودگاه سورچین» می‌شناختند اما سال ۲۰۰۶ نام آن به افتخار «نیکولا تسلا»؛ دانشمند معروف صربستانی به فرودگاه بین‌المللی نیکولا تسلا تغییر پیدا کرد. فرودگاه بین‌المللی بلگراد نیکولا تسلا، قطب اصلی ایر صربیا است همچنین هواپیمایی‌های ایر پینک، ایگل اکسپرس، پرنس اِوییشن و ویز ایر نیز در آن فعالیت دارند.

فرودگاه بین‌المللی نیکولا تسلا سال ۱۹۱۰ در شهر بلگراد ساخته شد و به صورت یک فرودگاه با کاربری ساده مورد استفاده قرار گرفت. این فرودگاه در جنگ جهانی اول، پایگاه مهمی برای نیروی هوایی صربستان به حساب می‌آمد و با پایان یافتن جنگ جهانی به عنوان فرودگاه مسافربری در شهر بلگراد مورد استفاده قرار گرفت. همچنین در طول جنگ جهانی دوم توسط آلمانی‌ها اداره و استفاده می‌شد که با خروج آلمانی‌ها در سال ۱۹۴۴ بدست آنها ویران می‌شود.

پس از پایان یافتن جنگ، مسئولین شهر بلگراد با توجه به افزایش ترافیک هوایی به فکر ساخت و تاسیس فرودگاه جدیدی افتادند. ساخت فرودگاه که در ۱۸ کیلومتری مرکز شهر بلگراد و در نزدیکی منطقه‌ سورچین قرار دارد، سال ۱۹۶۲ به پایان رسید و به مرور زمان با اضافه شدن یک برج مراقبت و انبار نگهداری از محموله‌ها و با گسترش باندها و تجهیزات آن، فرودگاه را توسعه دادند.

با شروع جنگ‌های یوگسلاو در سال ۱۹۹۰، تحریم کشور صربستان و با توجه به قدیمی بودن بسیاری از تجهیزات آن، فعالیت فرودگاه بلگراد به شدت کاهش پیدا می‌کند اما سال ۲۰۰۱ دوباره فعالیت خود را شروع می‌کند و سال‌های بعد با نوسازی و بازسازی تجهیزات و امکانات به بزرگترین و شلوغ‌ترین فرودگاه کشور صربستان تبدیل می‌شود.

گیت فرودگاه بلگراد

ترمینال های فرودگاه بلگراد

فرودگاه بلگراد نیکولا تسلا، ۲ ترمینال دارد که در مجاورت یکدیگر قرار دارند و توسط یک راهرو به هم متصل شده‌اند. ترمینال ۱، هنگام تاسیس فرودگاه و برای پروازهای داخلی ساخته و سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بازسازی و نوسازی شد. با افزایش مسافران فرودگاه نیکولا تسلا، مسئولین سال ۱۹۷۹ ترمینال ۲ را تاسیس و سال ۲۰۱۳ آن را بازسازی کردند و چندین مغازه‌ خرده فروشی و دفاتر هواپیمایی نیز به ترمینال اضافه شد.

گارانتی خرید بلیط ارزان بلگراد

رزرو هتل بلگراد با بهترین قیمت

ترمینال 1 فرودگاه بلگراد

امکانات و راه های دسترسی به فرودگاه بلگراد

فرودگاه بین‌المللی بلگراد نیکولا تسلا، ۶۶ کانتر بازرسی، ۲۷ گیت و چند سالن انتظار دارد. مسافران می‌توانند برای پارک ماشین‌های خود از پارکینگ فرودگاه استفاده کنند. همچنین مسافران فرودگاه بلگراد می‌توانند از وسایل حمل و نقل فرودگاه مثل تاکسی و سه خط اتوبوس‌رانی نیز برای تردد استفاده کنند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید