لائوس، ناشناخته‌ای در جنوب شرق آسیا

6
6353
پارک بودا در لائوس
پارک بودا در لائوس

آشنایی با کشور لائوس

کشور لائوس در شرق آسیا در میان همسایگان شناخته شده‌ای چون تایلند و چین قرار گرفته و اگرچه تمام مرزهای این کشور در خشکی است و مرز آبی در آن دیده نمی شود، کشوری سرسبز و بارانی است. پایتخت این کشور وینتیان است؛ کشوری که هنوز زندگی سنتی مردم در آن جریان دارد و طبیعت بکر و دست نخورده آن بسیار چشم نواز است.

لائوس سه فصل آب‌وهوایی دارد؛ فصل گرم که گاهی دمای هوا تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد، فصل بارانی که از اردیبهشت تا مهر طول می‌کشد و فصل خشک که از آبان تا اسفند ادامه دارد. پس اگر می‌خواهید به این کشور سفر کنید بهتر است در فصل خشک سفر کنید که با سیلاب‌ها و باران‌های آزاردهنده مواجه نشوید.

مهم نیست که به کدام شهر لائوس سفر می‌کنید، همه شهرهای این کشور آرام و به دور از هیاهو شهرهای بزرگ هستند. در شهرهای لائوس خبری از برج های بلند و آسمان خراش نیست. مردم این کشور اغلب بوداییند و به همین خاطر هم معابد بودایی زیادی در این کشور دیده می‌شود؛ معابدی که ظاهری متفاوت از معابد دیگر کشورها دارند. این معابد در شهر لوانگ پرابانگ آنقدر زیادند و در کنار معماری‌ها و ساختمان‌های دوران استعمار، باعث شده تا این در فهرست جهانی یونسکو به ثبت برسد.

منظره زیبای لائوس
آبشار لائوس

اما شاید در کنار طبیعت سرسبز و زیبای لائوس، آنچه گردشگران و جهانگران را به این کشور مشتاق می‌کند، هزینه‌های پایین سفر به این کشور است؛ هم هزینه اقامت در این کشور پایین است و هم هزینه خورد و خوراک. اقامت‌گاه‌ها از هاستل‌های ارزان تا هتل‌هایی گران‌تر در این کشور دیده می‌شود اما در گران‌ترین هتل هم خبری از هزینه‌های نجومی نیست.

غذاهای خوشمزه خیابانی در شهرها دیده می‌شود؛ غذاهایی که مخصوص این کشور است و حتما باید طعمشان را چشید. در بازارهای این کشور نه تنها بهترین راه برای آشنایی با مردم لائوس است و در فرهنگ مردم آن به خوبی نمایان است بلکه بهترین غذاها را نیز می‌توانید پیدا کنید.

اما طبیعت زیبا و معابد متفاوت تنها زیبایی لائوس نیست؛ هر ساله در این کشور فستیوال‌هایی برگزار می‌شود که جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. فستیوالی که در آغاز سال نو در این کشور برگزار می‌شود و به جشن آب هم معروف است، فستیوال فیل که در ان فیل‌های زیادی شرکت می‌کنند و فستیوال موشک از جمله فستیوال‌های جذاب این کشور هستند.

6 نظرات

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید