درخواست ایرکانادا برای بازگشت به سفر

0
2681

ایرکانادا از دولت این کشور خواست تا پروازهای خود را از سربگیرد

مدیرعامل ایرکانادا اخیرا از دولت کشور کانادا درخواست کرد تا این کشور به محدودیت‌های سفر پایان داده و به این ایرلاین اجازه دهد تا حداقل برخی از پروازهای خود را از سربگیرد و به این ایرلاین بحران زده کمک کند تا به حالت عادی بازگردد.

کالین راوینسکو مدیر ارشد اجرایی ایر کانادا گفت: “در حالیکه بسیاری از محدودیت‌های ناشی از اپیدمی کرونا در بسیاری از کشورها رفع و یا بسیار سهل گیرانه‌تر شده است، قوانین دولت کانادا در این مورد بسیار نامتناسب است.”

در اثر کرونا و از ۲۱ مارچ به بعد بیشتر پروازهای بین المللی کنسل شدند و مرزهای امریکا و کانادا به روی تمامی سفرها به جز برخی از سفرهای ضروری بسته شدند. به نظر می‌رسد که این محدودیت‌ها تا پایان ماه ژوئیه میلادی تمدید شوند.

طبق اعلام دولت کانادا فقط به افراد زیر اجازه ورود به این کشور داده شده است:

  • شهروندان کانادایی
  • کسانی که اقامت دائم کانادا دارند.
  • پناهندگان کانادایی

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا از همان ابتدای اپیدمی دستور داد، برای هر شخصی که وارد این کشور می‌شود، حتی کسانی که علائمی از این بیماری را ندارند، ۱۴ روز قرنطینه در نظر گرفته شود. برخی از ایالت‌های کانادا حتی ورود شهروندان دیگر این کشور را از دیگر ایالت‌ها ممنوع اعلام کردند.

ویزای کانادا

راوینسکو طی مصاحبه اخیری که بر بستر وب داشت گفت: ” این اقدامات اضطراری باید به گونه‌ای متناسب اجرا شوند. در حال حاضر میزان ابتلا به بیماری کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در بیشتر نواحی کانادا کاهش پیدا کرده و شرایط برای برداشتن محدودیت‌های سفر مهیا شده است. ”

راوینسکو ضمن انتقاد شدید از دولت کانادا در این زمینه اظهار داشت: “بهتر است دولت کانادا بر روی تصمیم خود مبنی بر تمدید اعمال محدودیت‌های سختگیرانه تجدید نظر کند و با در نظر گرفتن بحران‌ مالی که ایرکانادا با آن مواجه شده است، با این شرکت هواپیمایی اجازه دهد تا با پرواز به مقاصد پرتردد جهان به شرایط عادی بازگردد و فعالیت‌های خود را از سر بگیرد.”

با این حال مارک گارنو وزیر ترابری کانادا هنوز پاسخی به این درخواست نداده است.

ایرکانادا یکی از بزرگترین ایرلاین‌های جهان و شرکت هواپیمایی حامل پرچم کانادا است که با رویدادهای اخیر به شدت از بحران کرونا آسیب دید و میزان درآمدزایی آن به میزان قابل توجهی سقوط کرد.

حال باید دید مسئولین این کشور برای بازگرداندن شرایط به حالت عادی چه تصمیمی را در این مورد اتخاذ می‌کنند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید