رفع محدودیت سفر به اتحادیه اروپا

0
3254
محدودیت مرزهای خارجی اروپا

اتحادیه اروپا از اول ژوئیه محدودیت مرزهای خارجی را رفع می‌کند

اروپا قاره‌ای است ک درست در قلب اپیدمی کرونا قرار گرفته، اما با توجه به کاهش تعداد بیماران مبتلا به این بیماری در اروپا، به تدریج محدودیت‌های اعمالی بر روی مرزهای این قاره برداشته می‌شود.

اتحادیه اروپا اخیرا اعلام کرد در نظر دارد تا از ۱ ژوئیه طرحی با عنوان “رفع تدریجی و جزئی” محدودیت مرزها را اجرا نماید.

در حال حاضر، تنها شهروندان اتحادیه اروپا اجازه رفت و آمد میان مرزهای این قاره را دارند و برای جابجایی افراد سایر قاره‌ها از ۱ ژوئیه هنوز جزئیاتی در دسترس نیست.

اتحادیه اروپا به دنبال شیوع ویروس کرونا و به منظور پیشگیری از این بیماری، از اواسط ماه مارچ مرزهای خود را به روی گردشگران بسته بود.

در پی این تصمیم تمامی پروازهای غیر ضروری در حوزه شینگن نیز لغو شده بود. توافقنامه شینگن به افراد اجازه می‌دهد تا آزادانه و به راحتی میان مرزهای کشورهای اتحادیه اروپا رفت و آمد داشته باشند. به همین دلیل بسیاری از کشورهای اروپایی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مرزهای خود را بستند.

اما در حال حاضر با توجه به اخبار منتشر شده انتظار می‌رود تا اروپا مرزهای شینگن را به طور کامل تا انتهای ژوئن باز کند و محدودیت‌های سفر را در خارج از مرزهای شینگن از ابتدای ژوئیه سهل گیرانه‌تر کند.

Link 1 بازگشایی مرزهای داخلی اروپا

به دنبال ویدئو کنفرانسی که توسط وزرای ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا برگزار شد، برخی از کشورهای اروپایی اعلام کردند که آمادگی لازم برای بازگشایی مرزهای خود را تا اواسط ماه ژوئن دارند، اما برخی نیز اعلام کردند که برای برداشتن کنترل‌های اعمالی بر روی مرزها به زمان بیشتری احتیاج دارند.

بنابراین نتیجه حاصل از این ویدئو کنفرانس حاکی از آن است که محدودیت مرزهای داخلی اروپا تا پایان ژوئن برداشته خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که از ابتدای ماه ژوئیه نیز محدودیت مرزهای خارجی اروپا برداشته شود.

در حال حاضر مرزهای داخلی کشورهای اروپایی به تدریج در حال بازگشایی هستند. تا به امروز کشورهایی مثل ایتالیا و استونی مرزهای داخلی خود را باز کرده‌اند. اتریش نیز روز سه شنبه ۱۰ ژوئن اعلام کرد که مرزهای خود را با ایتالیا را در تاریخ ۱۶ ژوئن باز خواهد کرد. فرانسه و بلژیک نیز قصد دارند تا هفته آینده مرزهای داخلی خود را به روی مسافران باز کنند.

اتحادیه اروپا در صدد است تا هفته آینده قوانینی برای بازگشایی مرزهای خارجی اروپا اجرایی کند. این اصول و معیارها بر اساس قوانین اپیدمیولوژیک هر کشور و در همکاری مشترک با ECDC (مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری بیماری ها) وضع خواهد شد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید