۱۰ حقیقت جالب درباره هواپیمایی لوفتهانزا

0
8764
ایرلاین لوفتهانزا
هواپیمایی لوفتهانزا

حقایقی جالب درباره لوفتهانزا

لوفتهانزا ایرلاینی پیشرو، جهانی و حامل پرچم آلمان است. لوفتهانزا یکی از بزرگترین ایرلاین های جهان است و به سراسر جهان پرواز دارد. این ایرلاین همچنین بزرگترین ایرلاین آلمان و دومین ایرلاین بزرگ اروپا است. برخی از مقرهای اصلی این شرکت هواپیمایی فرودگاه فرانکفورت و مونیخ می باشد. لوفت هانزا هواپیماهای خود را از بوئینگ و ایرباس خریداری می کند و بزرگترین هواپیماها را برای پروازهایی به مقصد شمال امریکا، آسیا و آفریقا در اختیار دارد.

حقایق جالبی درباره لوفتهانزا وجود دارد که شاید شما نیز علاقه مند به خواندن آن ها باشید. در ادامه با فلای تودی همراه باشید.

۱٫ لوفتهانزا بزرگترین ایرلاین اروپا است.

لوفتهانزا بزرگترین ایرلاین اروپا
لوفتهانزا بزرگترین ایرلاین اروپا

لوفتهانزا با ترکیب با شرکت های تابعه سوئیس ایرلاین و اتریش ایرلاین یا همان جرمن وینگز، هم از نظر تعداد مسافرین و هم با ۶۵۶ هواپیما در ناوگان خود، به بزرگترین ایرلاین در اروپا تبدیل شده است. لوفت هانزا به تنهایی ۲۶۷ هواپیما را به نام خود ثبت کرده است.

لوفتهانزا را می توان از لحاظ اندازه با هواپیمایی امارات مقایسه کرد که با ۲۴۵ هواپیمای پهن پیکر، یکی از بزرگترین ایرلاین های دنیا به شمار می رود.

۲٫ طولانی ترین پرواز لوفتهانزا ۱۳ ساعت و ۵۵ دقیقه به طول انجامید.

طولانی ترین پرواز لوفتهانزا
طولانی ترین پرواز لوفتهانزا

هر زمان که پرواز LH510 از فرودگاه بین المللی فرانکفورت بلند می شود، فقط تعداد انگشت شماری از مسافرین می دانند که طولانی ترین پرواز لوفتهانزا در جهان که به مقصد بوینس آیرس انجام می شود و حدود ۱۴ ساعت به طول می انجامد، انجام شده است. دومین پرواز طولانی لوفتهانزا نیز از فرانکفورت به مقصد شرق آسیا و کشور سنگاپور انجام می شود که حدود ۱۲ ساعت و ۱۵ دقیقه به طول می انجامد. این پرواز با ایرباس A380 صورت می گیرد.

اخیرا بلندترین پرواز جهان توسط هواپیمایی کانتاس استرالیا و از دالاس به مقصد سیدنی صورت می گیرد. مدت زمان این پرواز ۱۶ ساعت و ۵۵ دقیقه است که توسط ایرباس A380 صورت می گیرد. پرواز QF8 با نام پرواز فوق العاده طولانی شناخته می شود.

۳٫ لوفتهانزا بزرگترین مجری پروازهای ۸-۷۴۷

پروازهای 8-747 - لوفتهانزا
پروازهای ۸-۷۴۷ لوفتهانزا

جامبو جت سال ها به عنوان بخشی اساسی در ناوگان لوفت هانزا پرواز داشت. پس از آن در سال ۱۹۶۹ جای خود را به هواپیمای بوئینگ داد. ایرباس ۸-۷۴۷ آخرین نسخه” ملکه آسمان ها” است. و اکنون یکی از بلندترین هواپیماهای جهان است.

اکثر ایرلاین ها این روزها به هواپیمای ایرباس A380 Super Jumbo اعتماد دارند و ۷۴۷ ها به آرامی از آسمان محو می شوند. لوفت هانزا تصمیم گرفته است تا ۲۰ برند جدید خریداری کند و به بزرگترین ناوگان ۸-۷۴۷ در جهان تبدیل شود. علاوه بر ترابری آلمانی، فقط ایر چاینا و هواپیمایی کره مشتریان جدیدترین ناوگان بوئینگ هستند.

۴٫ لوفتهانزا اولین ایرلاینی بود که اینترنت هنگام پرواز را ارائه داد.

 اینترنت هنگام پرواز - لوفتهانزا
اینترنت هنگام پرواز لوفتهانزا

در سال ۲۰۰۴ لوفتهانزا نخستین ایرلاینی بود که در پروازهای بین المللی به مشتریان خود اینترنت هنگام پرواز را ارائه داد. این روزها خیلی عادی است که تغییرات زمین به دنیای سفر هم کشیده شود.

اما چطور ممکن است که از آسمان ها و از ارتفاع ۳۰۰۰ پایی بتوان با دنیای مجازی ارتباط برقرار کرد؟ در واقع خیلی ساده است. هواپیما سیگنال ها را به ماهواره هایی که در سراسر جهان می چرخند، می فرستد و ماهواره ها با زمین ارتباط برقرار کرده و ارائه دهنده اینترنت دوباره با هواپیما ارتباط برقرار می کند. به همین سادگی!

۵٫ لوفتهانزا پروازهای بوئینگ ۷۳۷ را راه اندازی کرد.

بوئینگ 737 - لوفتهانزا
بوئینگ ۷۳۷ لوفت هانزا

تا زمانی که تمام جزئیات را در این مورد بدانید، ممکن است برایتان بی نظیر به نظر برسد. سری هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ با بیش از ۹۰۰۰ فروند هواپیما که از سال ۱۹۶۸ ساخته شده اند و بیش از ۴۰۰۰ سفارش، بیشترین فروش هواپیمای مسافربری را در جهان داشته است.

لوفتهانزا اولین هواپیمای بوئینگ ۱۰۰-۷۳۷ خود را در ۲۸ دسامبر ۱۹۶۷ تحویل گرفت، و در ۱۰ فوریه یک سال بعد یعنی سال ۱۹۶۸ به اولین ایرلاین غیر امریکایی تبدیل شد که هواپیمایی جدید از بوئینگ را راه اندازی کرده است.

۶٫ لوفتهانزا مالک بزرگترین ناوگان ایرباس A380 در اروپا است.

ایرباس A380 لوفتهانزا
ایرباس A380 لوفت هانزا

این ایرلاین آلمانی صاحب ناوگانی تحسین برانگیز در پروازهای میان قاره ای است. لوفتهانزا پس از بریتیش ایرویز با داشتن ۳۶ فروند بوئینگ ۷۴۷، دومین مجری این ناوگان محسوب می شود.

لوفتهانزا با دارا بودن ۱۴ ایرباس A380 بزرگترین ناوگان این ایرباس را در اروپا و بزرگترین ناوگان ایرباس A340 را در جهان از آن خود کرده است. ۵۰۹ مسافر می توانند در ۴ کلاس پروازی متفاوت بنشینند. این ۴ کلاس پروازی شامل ۸ صندلی برای فرست کلاس، ۷۸ صندلی تخت شو برای مسافرین بیزینس کلاس، و ۴۲۳ صندلی برای مسافرین اکونومی کلاس و اکونومی پلاس می باشد. این ایرباس اغلب به عنوان بزرگترین هواپیمای جهان شناخته می شود که البته نادرست است. بزرگترین هواپیمای بال ثابت جهان، هواپیمای اوکراینی An-225 می باشد که با ۶ موتور کار می کند.

۷٫ لوفتهانزا بزرگترین خریدار خاویار در جهان است.

خاویار لوفتهانزا
خاویار لوفت هانزا

شاید لوفتهانزا لوکس ترین ایرلاین در جهان نباشد اما با خرید سالیانه ۱۰ تن خاویار، به نظر می رسد که کاملا هوای مسافرین فرست کلاس و بیزینس کلاس خود را دارد.

پذیرایی این ایرلاین بر عهده LSG Sky Chefs می باشد که بزرگترین کترینگ در ایرلاین های جهان محسوب می شود. LSG Sky Chefs با بیش از ۳۲۰ ایرلاین در سراسر جهان و ۲۲۰ فرودگاه همکاری دارد. و با داشتن ۲۱۰ مرکز خدمات رسانی به مشتریان در ۵۳ کشور، سالیانه ۵۸۰ میلیون وعده غذایی تولید می کند.

۸٫ پروازهای فرودگاه فرانکفورت به مهمترین مقاصد پروازی جهان است.

فرودگاه فرانکفورت
فرودگاه فرانکفورت

فرودگاه بین المللی فرانکفورت، مرکز اصلی پروازهای لوفتهانزا و یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان است. مقر بانک مرکزی اروپا و مرکز مالی اتحادیه اروپا در شهر فرانکفورت است.

فرودگاه فرانکفورت به ۲۶۴ مقصد در ۱۱۳ کشور از سراسر جهان پرواز دارد که همین موضوع این فرودگاه را به فرودگاهی با مهمترین مقاصد بین المللی در جهان تبدیل کرده است.

۹٫ لوفتهانزا حامل قهرمانان جام جهانی

هواپیمای لوفتهانزا حامل بازیکنان تیم ملی آلمان
هواپیمای لوفت هانزا حامل بازیکنان تیم ملی آلمان

در ۱۴ جولای ۲۰۱۴، پس از اینکه آلمان در فینال رقابت های جام جهانی فوتبال مقابل آرژانتین پیروز میدان شد و جام این بازی ها را از آن خود کرد. بازیکنان تیم ملی آلمان با پرواز لوفت هانزا به برلین بازگشتند. هواپیمایی که حامل این بازیکنان بود به ” Siegerflieger Fanhansa” به معنی” هواپیمای برندگان” تغییر نام داد.

طی پرواز، خلبان هواپیما، Uwe Strohdeicher، اجازه مخصوص خواست تا بر فراز برلین جایی که ۵۰۰٫۰۰۰ هوادار در آن منتظر خوش آمدگویی به بازیکنان بودند، پرواز کند. این پرواز به صورت زنده در تلویزیون آلمان به نمایش در آمد. و توسط میلیون ها آلمانی دیده شد.

۱۰٫ لوفتهانزا یکی از بنیانگذاران استار الیانس است.

استار الیانس - لوفتهانزا
استار الیانس – لوفت هانزا

لوفتهانزا نیروی محرکه ای در ایجاد استار الیانس بود. استار الیانس توسط تای ایرویز، ایرکانادا، هواپیمایی های ایالات متحده و هواپیمایی های اسکاندیناوی شکل گرفت و با همراهی ۲۸ ایرلاین دیگر، در نوع خود بزرگترین همبستگی میان ایرلاین ها محسوب می شود.

رزرو بلیط هواپیمای لوفتهانزا با بهترین قیمت

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید