هواپیمایی لوفتهانزا – یک قرن حضور موفق در صنعت هوانوردی

1
8693
هواپیمایی لوفتهانزا
هواپیمایی لوفتهانزا

لوفتهانزا بزرگترین ایرلاین آلمان و قاره اروپا و از مشهورترین شرکت‌های هواپیمایی در جهان است که با ناوگان هوایی بزرگ و قدرتمندش بیشترین تعداد پرواز و حمل مسافر را در اروپا دارد. هم اکنون این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های هواپیمایی سطح بالا که خدماتی بهتر و البته گران‌تر از سایر شرکت‌ها ارائه می‌دهد شناخته می‌شود. هواپیمایی لوفتهانزا یکی از پردرآمدترین ایرلاین های جهان است و از فرودگاه امام خمینی در ایران به مقصد فرانکفورت پرواز دارد.

تاریخچه لوفتهانزا

آغاز به کار لوفتهانزا به سال ۱۹۲۶ میلادی بازمی‌گردد؛ زمانی که فعالیت شرکت در برلین شروع شد و تا سال ۱۹۴۵ که خدمات شرکت پس از حمله نازی‌ها به حالت تعلیق درآمد، نیز به عنوان ایرلاین بزرگ آلمان شناخته می‌شد. اما در سال ۱۹۵۳ ایرلاین جدیدی با نام لوفتاگ در شهر کلن تاسیس شد تا جایگزین لوفتانزایی باشد که اکنون بیشتر فعالیت‌هایش نظامی شده بود.

این ایرلاین در سال ۱۹۵۴ با خرید نام و لوگوی لوتهانزا ادامه دهنده راه شرکت قدیمی و شناخته شده لوفتهانزا شد. از سال ۱۹۵۵ پروازهای داخلی شرکت مجددا آغاز شد و اندکی پس از آن پروازهای خارجی  شرکت نیز به مقصد لندن، پاریس، مادرید و نیویورک شروع شد. در این دوره لوفتانزا سه پرواز در هفته به تهران داشت. لوفتانزا تا سال ۱۹۸۹ و فروریختن دیوار برلین اجازه پرواز به هیچ کدام از قسمت‌های شرق و غربی شهر را نداشت. لوفتانزا در نیم قرن اخیر با خرید هواپیماهای جت و دوربرد ناوگان خود را تقویت و به سرعت رشد کرده است.

تاریخچه لوفتهانزا

هواپیماهای لوفت هانزا

ناوگان هوایی لوفتهانزا در حال حاضر از هواپیماهای بزرگ و مجهز ایرباس و بویینگ تشکیل شده است و ۳۲ هواپیمای بوئینگ‌ ۷۴۷ و همچنین ۲۳۹ هواپیمای ایرباس شامل ایرباس های ۳۱۹، ۳۲۰، ۳۲۰ نئو، ۳۲۱، ۳۳۰، ۳۴۰، ۳۵۰ و ۳۸۰ دارد. گنجایش مسافر در این هواپیماها از ۱۳۸ نفر در ایرباس ۳۱۹ شروع می شود و به ۵۰۹ نفر در ایرباس ای ۳۸۰ این شرکت می‌رسد.

لوفتهانزا همچنین ۱۳۰ هواپیمای جدید نیز به شرکت های بوئینگ و ایرباس سفارش داده است که ۲۰ فروند از آنها بوئینگ ۷۲۷ و ۱۱۰ فروند دیگر شامل ۵۱ ایرباس ۳۲۰ نئو، ۴۰ ایرباس ۳۲۱ نئو و ۱۹ ایرباس ۳۵۰ است.

هواپیماهای لوفت هانزا

کلاس‌های پروازی لوفتهانزا

هواپیمایی لوفتهانزا به داشتن پروازهای راحت به‌خصوص در مسیرهای طولانی شهرت دارد. کلاس‌های مختلف پرواز لوفتهانزا از کابین های لوکس و راحت شروع می شود و حتی صندلی های معمولی اکونومی هم در این هواپیمایی امکانات و راحتی بیشتری در سفر برای مسافران در نظر گرفته شده است. این کلاس ها در پروازهای مختلف تغییر می کند و به همین خاطر همیشه ثابت (مطابق آنچه در ادامه نوشته شده) نیست و حتما قبل از پرواز باید بررسی شود.

فرست کلاس

این کلاس در هواپیماهای بزرگ و غول پیکر ایرباس ۳۳۰، ۳۴۰، طبقه بالای ایرباس ۳۸۰ و طبقه بالای بوئینگ ۷۴۷ ارائه می‌شود؛ هر صندلی به تخت دو متری تبدیل می‌شود و امکاناتی همچون شارژر، غذای دلخواه و خدمات فرودگاهی از جمله کانتر جداگانه در برخی فرودگاه‌ها و برخی دیگر از خدمات فرودگاهی را شامل می‌شود.

کابین فرست کلاس لوفت هانزا

وزن بار مجاز فرست کلاس لوفتهانزا در داخل کابین دو کیف دستی با حداکثر وزن ۸ کیلوگرم است و امکان تحویل سه چمدان تا وزن حداکثر ۳۲ کیلوگرم به بخش بار نیز وجود دارد.

بیزنس کلاس

این کلاس نیز در هواپیماهای بزرگ شرکت لوفتهانزا ارائه می‌شود و صندلی‌های تختخواب شو و امکانات دیگر نیز برای مسافران فراهم می‌کند. این شرکت قرار است از سال ۲۰۲۰ با تحویل بوئینگ‌های ۷۷۷ جدیدش برنامه‌های جدیدی برای بیزنس کلاس پیاده کند.

وزن بار مجاز بیزنس لوفتهانزا در داخل کابین دو کیف دستی با حداکثر وزن ۸ کیلوگرم است و امکان تحویل دو چمدان تا وزن حداکثر ۳۲  کیلوگرم به بخش بار نیز وجود دارد.

پریمیوم اکونومی

کلاس پریمیوم اکونومی این شرکت در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد و صندلی‌هایی با فضای بیشتر نسبت به کلاس اکونومی و جای دست راحت‌تر و بزرگتر در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

وزن بار مجاز کلاس پریمیوم اکونومی در داخل کابین یک کیف دستی با حداکثر وزن ۸ کیلوگرم است و امکان تحویل یک چمدان تا وزن حداکثر ۲۳ کیلوگرم به بخش بار نیز وجود دارد.

اکونومی

کلاس اکونومی لوفتهانزا  صندلی‌های راحتی عادی دارد و با غذا و نوشیدنی رایگان از مسافران پذیرایی می‌کند. مانیتور صوتی و تصویری از دیگر امکانات این کلاس پروازی است.

وزن بار مجاز کلاس اکونومی در داخل کابین یک کیف دستی با حداکثر وزن ۸ کیلوگرم است و امکان تحویل یک چمدان تا وزن حداکثر ۲۳ کیلوگرم به بخش بار نیز وجود دارد.

کابین اکونومی لوفت هانزا

کلاس های پروازی لوفت هانزا در هواپیماهای مختلف و مسیرهای مختلف تغییر می‌کند و همیشه ثابت نیست. اگر قصد سفر با این ایرلاین را دارید حتما کلاس‌های پروازی، میزان بار مجاز و سایر موارد را هنگام خرید چک کنید.

پروازهای لوفتهانزا به ایران

هواپیمایی لوفت هانزا در تمامی روزهای هفته از فرودگاه امام خمینی تهران به مقصد فرانکفورت پرواز دارد.

برای چک کردن پروازها و خرید بلیط فرانکفورت کلیک کنید.

خرید بلیط لوفتهانزا

خرید بلیط هواپیما لوفتهانزا نیز همچون بلیط دیگر ایرلاین‌ها، در فلای تودی فراهم شده است و شما تنها کافی است به صفحه ایرلاین لوفتهانزا مراجعه کنید و پرواز مورد نظر خود را جستجو کنید. خوب است بدانید که برای خرید بلیط لوفتهانزا در فلای تودی حتما نیازی نیست که مبدا یا مقصد شما ایران باشد و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانید بلیط پروازهای لوفتهانزا از هر نقطه از جهان به هر نقطه دیگری در دنیا را به راحتی و با چند کلیک به صورت آنلاین خریداری کنید.

ویدیو معرفی صندلی و کابین جدید هواپیمایی لوفت هانزا:

حوادث هوایی لوفتهانزا

تاریخ شرکت لوفتهانزا خالی از حوادث هوایی نیست و اتفاق ناگواری نیز در این یک قرن فعالیت به وقوع پیوسته است؛ اتفاقاتی که لوفتهانزا به خوبی از آنها درس گرفته تا در دو دهه بدون هیچ رویداد ناگواری نام خود را بیش از پیش مطرح کند.

در ۱۱ ژانویه ۱۹۵۹ هواپیمای این شرکت که از هامبورگ حرکت کرده بود به ساحل ریودوژانیرو برخورد کرد و ۳۶ مسافر و خدمه این شرکت جان خود را از دست دادند و تنها کمک خلبان و دو نفر از خدمه جان سالم به در بردند.

در دسامبر ۱۹۶۱هواپیمای بویینگ ۷۲۰ لوفتهانزا در پرواز آموزشی به دلیل نامشخصی سقوط کرد و هر سه خدمه پرواز جان خود را از دست دادند.

در دسامبر ۱۹۶۴ بویینگ ۷۲۰ دیگری از این شرکت در پرواز آموزشی سقوط کرد تا دومین حادثه برای بویینگی از این نمونه رخ دهد. در این  حادثه سرنشینان جان خود را از دست دادند.

در ژانویه ۱۹۶۶ پرواز فرانکفورت به برمن در نزدیکی فرودگاه برمن دچار حادثه شد و همه ۴۲ مسافر و ۴ خدمه جان خود را از دست دادند.

اما در نوامبر ۱۹۷۴ بزرگترین حادثه مرگبار این شرکت رخ داد؛ در این حادثه که اولین حادثه هوایی بویینگ ۷۴۷ به شمار می رفت، هواپیما دقایقی پس از برخواستن از فرودگاه بین المللی جومو کنیاتا در شهر نایروبی کنیا، سقوط کرد. در این حادثه ۵۵ نفر از ۱۴۰ مسافر هواپیما و ۴ نفر از ۱۷ خدمه جان خود را از دست دادند.

1 نظر

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید