بخشنامه های هواپیمایی سلام ایر

0
2950
بخشنامه های هواپیمایی سلام ایر
بخشنامه های هواپیمایی سلام ایر

بخشنامه های هواپیمایی سلام ایر

در این مطلب می‌توانید تمامی بخشنامه های هواپیمایی سلام ایر را از تاریخ ۹۹/۰۶/۱۱ به بعد دنبال نمایید.

دانلود بخشنامه های سلام ایر – نیمه اول سال ۱۳۹۹

دانلود بخشنامه های سلام ایر – نیمه دوم سال ۱۳۹۹

بخشنامه های هواپیمایی سلام ایر – نیمه اول سال ۱۴۰۰

برقراری ۳ پرواز در هفته از شیراز به مسقط

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۹/۰۷

برقراری سه پرواز از مبدا شیراز به مقصد مقسط در هفته در روزهای یکشنبه، چهارشنبه و جمعه از ۳ دسامبر

شرایط جدید ورود به عمان

تاریخ بخشنامه:۱۴۰۰/۰۷/۰۳

بنابر تصمیمات کمیته عالی و سازمان هواپیمایی کشوری، دستورالعمل‌های زیر برای کلیه مسافران ورودی تمام شرکت‌های فعال در عمان صادر شده است:

  1. کلیه شهروندان عمانی، افراد مقیم کشورعمان، دارندگان ویزای عمان و کسانی که برای سفر به عمان نیاز به ویزا ندارند و همچنین دریافت ویزا در هنگام ورود(فرودگاهی)، طبق شرایط قبل امکانپذیر است.
  2. مسافران مقیم (دارای کارت اقامت) عمان در صورتیکه دو نوبت واکسن دریافت نکرده‌اند ملزم به داشتن واچر هتل برای قرنطینه سازمانی به مدت یک هفته هستند. مسافرانی که قصد سفر با ویزای توریستی و فرودگاهی را دارند در صورت عدم دریافت دو نوبت واکسن از پرواز ایشان ممانعت به عمل می‌آید.
  3. همه مسافرانی ورودی به عمان باید گواهی دریافت دو دوز واکسن مورد تایید وزارت بهداشت عمان یا کد QR را ب همراه داشته باشند . مشروط به اینکه ۱۴ از زمان دریافت دوز دوم گذشته باشد. واکسن‌های مورد تایید کشورعمان عبارتند از« فایزر، کووید شیلد، آسترازنکا آکسفورد، آسترازنکا، سینوفارم، مدرنا، سینوواک، اسپوتینک، جانست و جانسون
  4. تمامی مسافران ملزم به داشتن تست منفی PCR، با اعتبار کمتر از ۷۲ ساعت هستند. همچنین الزامی است تستPCR دارای کد اعتباری QR باشد.
  5. تمامی مسافران در صورت نداشتن تست PCR منفی در هنگام ورود به عمان، ملزم به گذراندن قرنطینه اجباری و استفاده از دستبند الکترونیکی هستند تا زمان دریافت نتیجه منفی تست آنها، در صورت نتیجه مثبت تست، مسافر ملزم به گذراندن ۱۰ روز قرنطینه ازتاریخ دریافت نتیجه مثبت آزمایش هستند. مسافرانی که نتیجه تست آنها مثبت باشد، درصورت ارائه مدرکی که نشان دهد از بیماری کووید بهبود یافته‌اند و مدت قرنطینه خود را در کشوری که در آن به بیماری مبتلا گشته گذرانده است از قرنطینه معاف هستند. ( از پذیرش مسافرانی که بدون تست PCRهستند معذوریم.)
  6. کلیه مسافران باید قبل از سوار شدن به هواپیما در سامانه شرایط ورود به عمان در کرونا ثبت نام کنند و نسبت به بارگذاری گواهی واکسیناسیون اقدام کنند. گواهی تست کرونا که هردوی آنها باید حاوی کد QR باشد. در صورتیکه مسافر قصد انجام تست را به هنگام وورد به عمان داشته باشد باید نسبت به پرداخت هزینه تست کرونا در فرودگاه عمان در سامانه شرایط ورود به عمان در کرونا قبل از سوار شدن به هواپیما پرداخت کنند.
  7. افراد کمتر از ۱۸ سال از ارائه تست PCR و گواهی واکسن معاف هستند. همچنین مسافرانی که به دلیل بیماری شامل منع واکسیناسیون براساس گواهی رسمی پزشک هستند از ارائه گواهی واکسن معاف هستند.
  8. کلیه مسافران ملزم به داشتن بیمه بین المللی که هزینه ‌های درمانی مربوط به Covid-19  را به مدت یک ماه پوشش دهد می باشند، شهروندان عمانی از این بند معاف هستند.
  9. کلیه شهروندان عمانی، خانواده های آنها و غیرعمانی‌هایی که دارای اقامت معتبر هستند که مطابق با بند ۳ این بخشنامه واکسینه نشده‌اند، مجاز به بازگشت به عمان و رعایت شرایط بهداشتی صادر شده قبل از ۱ سپتامبر ۲۰۲۱ هستند.
  10. دیپلماتها از ثبت نام در سامانه شرایط ورود به عمان در کرونا و همچنین آزمایش PCRمعاف هستند.

خارج شدن کشور ایران و عراق از لیست قرنطینه سازمانی کشور عمان

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۶/۲۸

بنابر تصمیمات کمیته عالی و سازمان هواپیمایی کشوری، دو کشور ایران و عراق از لیست قرنطینه سازمانی کشور عمان خارج شده‌‌اند، لذا مسافران ورودی از این دو کشور تابع قوانین یکسانی هستند که برای ورود از دیگر کشورها تعیین شده است.

شرایط  پذیرش کلیه مسافران ورودی تمام شرکت‌های فعال در عمان

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۶/۱۴

براساس تصمیمات کمیته عالی و سازمان هواپیمایی کشوری، دستورالعمل‌های زیر برای کلیه مسافران ورودی تمام شرکت‌های فعال در عمان صادر شده است:

  • کلیه شهروندان عمانی، افراد مقیم کشور عمان، دارندگان ویزای عمان و کسانی که برای سفر به عمان نیاز به ویزا ندارند و همچنین دریافت ویزا در هنگام ورود، طبق شرایط قبل امکانپذیر است.
  • کلیه مسافران از جمله شهروندان عمانی، ورودی از کشورهای ایران و عراق ملزم به داشتن واچر هتل و قرنطینه سازمانی هستند.
  • همه مسافرین ورودی به عمان باید گواهی دریافت دو دوز واکسن مورد تایید وزارت بهداشت عمان به همراه QR کد به همراه داشته باشند. مشروط به اینکه ۱۴ روز از زمان دریافت دوز دوم گذشته باشد. وزرات بهداشت عمان نسبت به به‌روزرسانی لیست واکسن‌های مورد تایید این کشور اقدام کرده است. واکسن‌های مورد تایید کشور عمان به شرح ذیل است:
  • فایزر، کووید شیلد، آسترازنکا، آکسفورد آسترازنکا، سینوفارم، مدرنا، سینوواک، اسپوتنیک، جانسن و جانسن
  • تمامی مسافران ملزم به داشتن تست منفی PCR، با اعتبار کمتر از ۷۲ ساعت هستند، همچنین الزامی است تست PCR دارای کد اعتباری QR باشد.
  • تمامی مسافران در صورت نداشتن تست PCR منفی در هنگام ورود به عمان ملزم به گذراندن قرنطینه اجباری و استفاده از دستبند الکترونیکی هستند تا زمان دریافت نتیجه تست منفی آنها، در صورت نتیجه تست مثبت، مسافر ملزم به گذراندن ۱۰ روز قرنطینه از تاریخ دریافت نتیجه مثبت آزمایش هستند. مسافرانی که نتیجه تست آنها مثبت باشد در صورت ارائه مدرکی که نشان دهد از بیماری کووید بهبود یافته است و مدت قرنطیتنه خود را در کشوری که در آن به بیماری مبتلا گشته‌، گذرانده است از قرنطینه معاف هستند. (از پذیرش مسافران بدون تستPCR، معذور هستیم.)
  • کلیه مسافران باید قبل از سوارشدن به هواپیما در سامانه https://covid19.emushrif.com ثبت نام کرده و نسبت به بارگذاری گواهی واکسیناسیون و همچنین گواهی تست کرونا که هردوی آنهات حاوی کد اعتباری QR باشد اقدام کنند. در صورتیکه مسافر قصد انجام تست هنگام ورود به عمان داشته باشد باید هزینه تست در فرودگاه عمان را در سامانه مذکور قبل از سوار شدن به هواپیما پرداخت کنند.
  • افراد کمتر از ۱۸ سال از ارائه تست PCR و گواهی واکسن معاف هستند و همچنین مسافرانی که به دلیل بیماری شامل منع واکسیناسیون براساس گواهی رسمی پزشک هستند از ارائه گواهی واکسن معاف خواهند شد.
  • کلیه مسافران ملزم به داشتن بیمه بین‌المللی که هزینه‌های درمانی مربوط به COVID-19 را به مدت یک ماه پوشش دهد، هستند. البته، شهروندان عمانی از این بند معاف خواهند بود.
  • کلیه شهروندان عمانی و خانواده آنها و غیر عمانی‌ها که دارای اقامت معتبر هستند که مطابق با بند ۳ این بخشنامه واکسینه نشده‌اند، مجاز به بازگشت به عمان و رعایت شرایط بهداشتی صادر شده قبل از ۱ سپتامبر ۲۰۲۱ هستند.
  • دیپلمات‌ها از ثبت نام در سامانه‌ای که بالا ذکر شده و همچنین ارائه تست PCR معاف خواهند بود.

قوانین ورود مسافران به کشور عمان

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۶/۰۲

بنابر به تصمیمات کمیته عالی و سازمان هواپیمایی کشوری، دستورالعمل‌های زیر برای کلیه مسافران ورودی تمام شرکت‌های فعال در عمان صادر شده است:

  1. لیست کشورهایی که ورود از آنها به کشور عمان ممنوع بوده است منقضی شد.
  2. کلیه شهروندان عمانی، افراد مقیم کشور عمان، دارندگان ویزای عمان و کسانی که برای سفر بع عمان نیاز به ویزا ندارند و همچنین دریافت ویزا در هنگام ورود، طبق شرایط قبل امکانپذیر است.
  3. همه مسافران ورودی به عمان باید گواهی دریافت دو دوز واکسن مورد تایید وزارت بهداشت عمان به همراه کد QR را همراه داشته باشند. مشروط به اینکه ۱۴ روز از زمان دریافت دوز دوم گذشته باشد. وزارت بهداشت نسبت به بروزرسانی لیست واکسن‌های مورد تایید این کشور اقدام می‌کند.
  4. تمامی مسافرین در صورت نداشتن تست منفی PCR،  ۹۶ ساعت برای سفرهای بیش از ۸ ساعت و ۷۲ ساعت برای سفرهای کمتر از ۸ ساعت از قرنطینه معاف می‌شوند. همچنین الزامی است تست PCR دارای کد اعتباری QR باشد.
  5. تمامی مسافران در صورت نداشتن تست PCR منفی در هنگام ورود به عمان ملزم به گذراندن قرنطینه اجباری و استفاده از دستبند الکترونیکی تا زمان دریافت نتیجه تست منفی هستند. در صورت نتیجه تست مثبت، مسافر ملزم به گذراندن ۱۰ روز قرنطینه از تاریخ دریافت نتیجه مثبت آزمایش هستند. مسافرانی که نتیجه تست آنها مثبت باشد در صورت ارائه مدرکی که نشان دهد از بیماری کووید بهبود یافته اند و مدت قرنطینه خود را در کشوری که در آن به بیماری مبتلا گشته گذرانده است از قرنطینه معاف خواهند بود.
  6. کلیه مسافرین از جمله دیپلمات‌ها باید قبل از سوار شدن به هواپیما در سامانه Tarassud + ثبت نام کرده و نسبت به بارگذاری گواهی واکسیناسیون و همچنین گواهی تست کرونا که هر دوی آنها باید حاوی کد اعتباری QR باشد اقدام نمایند، در صورتیکه مسافر قصد انجام تست را به هنگام ورود به عمان داشته باشد باید نسبت به پرداخت هزینه تست در فرودگاه عمان در سامانه Tarassud + قبل از سوار شدن به هواپیما اقدام نماید.
  7. افراد کمتر از ۱۸ سال و همچنین مسافرینی که به دلیل بیماری شامل منع واکسیناسیون براساس گواهی رسمی پزشک هستند از ارائه تست PCR و گواهی واکسن معاف خواهند بود.
  8. این بخشنامه از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۱ سپتامبر قابل اجرا است، شهروندان عمانی و خانواده آنها که قبل از صدور این بخشنامه به خارج از کشور سفر کرده‌اند تا دوماه از شرط دریافت واکسیناسیون برای ورود به عمان معاف هستند.

شرایط جدید ورود به عمان

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۴/۲۶

بر اساس تصمیمات کمیته عالی و سازمان هواپیمایی کشوری، دستورالعمل‌‌های زیر برای مسافران ورودی تمام شرکت‌های فعال در عمان صادر شده است:

  • از دوشنبه ۱۹ جولای ساعت ۱۷:۰۰ (به وقت محلی عمان) کشورهای سنگاپور و برونئی دارالسلام از لیست کشورهای ممنوع‌الورود به عمان خارج خواهند شد.
  • کشورهای ذیل تا اطلاع ثانوی ممنوعیت ورود به کشور عمان را دارند: سودان، برزیل، نیجریه، تانزانیا، سیرا لئون، اتیوپی، انگلستان، هند، پاکستان، بنگلادش، فلیپین، تایلند، مالزی، ویتنام، اندونزی، عراق، ایران، تونس، لیبی، آرژانتین و کلمبیا. لازم به ذکر است اگر مسافری طی ۱۴ روز گذشته در یکی از کشورهای ذکر شده اقامت داشته باشد، اجازه ورود به عمان را ندارد و شهروندان عمانی، دیپلمات‌ها، کادر پزشکی و خانواده‌های آن‌ها از این قانون معاف می‌باشند.
  • کلیه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی که در بخش‌های بهداشتی دولتی و خصوصی (پزشکان، پرستاران، تکنسین‌های آزمایشگاهی و رادیولوژی و داروسازان و…) کار می‌کنند و اعضای خانواده‌های آن‌ها از قرنطینه اجباری قانونی معاف بوده و به محض ورود به کشور عمان با دریافت دستبند الکترونیکی قرنطینه خانگی می‌شوند.

دستور العمل های جدید برای مسافران ورودی تمام شرکت‌های فعال در عمان

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۴/۱۹

بر اساس تصمیمات کمیته عالی و سازمان هواپیمایی کشوری، دستورالعمل‌های زیر برای مسافران ورودی تمام شرکت‌های فعال در عمان صادر شده است:

  • مسافران عمانی و افرادی که مقیم هستند که حداقل یک دوز از واکسن مورد تایید کشور عمان را دریافت کرده باشند می‌توانند پرواز داخلی به فرودگاه صلاله و خصب را داشته باشند و مسافرینی که دو دوز واکسن مورد تایید عمان را دریافت کرده باشند می‌توانند به دو فرودگاه ذکر شده پرواز بین‌المللی مستقیم داشته باشند. عمانی‌های مقیم Dhofar و Musandam شامل این قانون می‌شوند، شهروندان حوزه خلیج‌فارس (GCC) در صورت دریافت دو دوز واکسن مورد تایید می‌توانند به این فرودگاه‌ها سفر کنند.
  • جمهوری مصر از  لیست ممنوعیت ورود به کشور عمان برداشته شده است و کشورهای ذیل تا اطلاع ثانویه ممنوعیت ورود به کشور عمان را دارند: سنگاپور، اندونزی،  عراق، ایران، تونس، لیبی، آرژانتین، کلمبیا، برونی دارالسلام. لازم به ذکر است اگر مسافری طی ۱۴ روز گذشته در یکی از کشورهای ذکر شده اقامت داشته باشد؛ اجازه ورود به عمان را ندارند و شهروندان عمانی از این قانون معاف می‌باشند.
  • همانطور که در بخشنامه‌های قبلی ذکر شده معافیت‌ها ادامه خواهد داشت.
  • اعمال این بخشنامه از تاریخ ۹ جولای ساعت ۱۷ به وقت عمان تا اطلاع ثانیه قابل اجرا می‌باشد.

اجرای تصمیمات کمیته عالی و هواپیمایی کشوری عمان

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۲/۲۱

بر اساس تصمیمات کمیته عالی و هواپیمایی کشوری عمان، کلیه ایرلاین‌ها موظف به اجرای موارد ذیل می‌باشند:

۱. کلیه مسافران ورودی غیر عمانی از جمله خانواده‌هایی کهن دارای فرزند زیر ۱۸ سال هستند از ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۱۱ می موظف به داشتن واچر هتل به مدت یک هفته از طریق سایت emushrif می‌باشند.

۲. قرنطینه خانگی برای شهروندان عمانی و سایر گروه‌های معاف از هتل، در بخشنامه‌های قبلی همچنان بر قوت خود باقی است.

شرایط سفر برای مسافرین ورودی به کشور عمان

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۱/۱۹

بر اساس تصمیمات کمیته عالی مبارزه با کووید ۱۹ در ۵ آپریل ۲۰۲۱ و همچنین هماهنگی با مقامات هواپیمایی کشوری دستورالعمل‌های زیر برای مسافران ورودی به عمان صادر شده است:

۱. کلیه مسافران دارای ویزای معتبر اعم از (کارمندی- اقامت- فامیلی- سرمایه‌گذاری و توریستی) اجازه ورود به عمان را دارند به جز مسافرینی که قصد دریافت ویزای فرودگاهی را دارند.

۲. از تاریخ ۶ آپریل ۲۰۲۱ کلیه شهروندان عمانی برای ورود به کشور عمان از قرنطینه سازمانی معاف بوده و دیگر به ارائه واچر هتل به مدت ۷ شب ندارند و ملزم به رعایت قرنطینه خانگی می‌باشند.

لازم به ذکر است تمامی قوانین که در بخشنامه‌ها قبلی قید شده است از جمله: داشتن تست پی سی آر با اعتبار کمتر از ۷۲ ساعت از تایم پرواز- واچر هتل از طریق سامانه Sahala و ثبت نام کردن در سایت emushrif و نصب اپلیکیشن tarassud بر روی گوشی همراه ثبت نام در سایت وزارت بهداشت عمان و به همراه داشتن ۲۵ ریال عمان جهت انجام مجدد تست.

دستورالعمل‌های مربوط به مسافران ورودی

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۱/۰۵

بر اساس تصمیمات کمیته عالی و بخشنامه‌های صادره در ۱۱ و ۱۵ فوریه، سازمان هواپیمایی کشوری، دستورالعمل‌های زیر برای مسافران ورودی تمام شرکت‌های فعال در عمان صادر شده است:

کلیه مسافران ورودی عمان از ساعت ۲ بعد از ظهر ۲۹ مارس باید محل قرنطینه خود در هتل را از طریق بستر (sahalan) در https://covid19.emushrif.com رزرو کنند.

شرکت‌های هواپیمایی مسئولیت اطمینان از صحت رزرو تایید شده توسط مسافر از طریق بستر (sahala) را دارند.

گروه‌های زیر از ارائه و رزرو هتل از قبل تایید شده معاف هستند:

۱. دیپلمات‌ها، خانواده آن‌ها.

۲. افراد ۱۸ ساله و کمتر (به شرطی که تنها سفر کنند) و افراد ۶۰ ساله و بالاتر.

۳. کارکنان هواپیما منوط به رعایت اقدامات احتیاطی وزارت بهداشت.

۴. مسافران بیمار با ارائه مدرک. این استثنا شامل دو همراه با بیماران مونث یا کمتر از ۱۸ سال و یک همراه با بیمار مذکر بالای ۱۸ سال می‌شود.

۵. خدمه دریایی که در آب‌های کشور عمان لنگر انداخته‌اند.

لازم به ذکر است تمامی قوانین که در بخشنامه‌های قبلی قید شده است، همچنان معتبر می‌باشد از جمله:

۱. داشتن تست پی سی آر با اعتبار کمتر از ۷۲ ساعت از تایم پرواز.

۲. نصب اپلیکیشن (Tarassud) بر روی گوشی همراه.

۳. ثبت نام در سایت وزارت بهداشت عمان و به همراه داشتن ۲۵ ریال عمان جهت انجام مجدد تست پی سی آر در فرودگاه مسقط.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید