بازگشایی مرزهای ترکیه

0
2913
بازگشایی مرزهای ترکیه
بازگشایی مرزهای ترکیه

بازگشایی مرزهای ترکیه از نیمه دوم خرداد ماه

طی ماه‌های گذشته و در پی شیوع کرونا بسیاری از کشورها مرزهای خود را به روی یکدیگر بستند تا از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کنند. ترکیه نیز یکی از کشورهایی بود که از همان ابتدای شیوع کرونا محدودیت‌های سختی را برای ورود مسافران خارجی به این کشور اعمال کرد و مرزهای خود را به روی بسیاری از کشورها بست. اما طی روزهای اخیر مذاکرات بسیاری میان کشورها برای بازگشایی مجدد مرزها آغاز شد و دولت‌ها نیز به تدریج در پی باز کردن مرزهای خود هستند. خبرهای اخیر نیز حاکی از بازگشایی مرزهای ترکیه به روی ایران است.

مذاکراتی که میان دولت ایران و ترکیه انجام گرفته، خبر از بازگشایی مرزهای هوایی ترکیه به روی ایران در نیمه دوم خرداد ماه می‌دهد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از بازگشایی مرزهای کشور ترکیه با کشورهایی که موفق به کنترل این ویروس شده‌اند خبر داد و گفت: احتمالا ایران نیز مانند کشورهای دیگر طبق شرایط خاصی که دولت ترکیه اعلام کرده، بتواند پروازهای خود به ترکیه را از نیمه دوم خرداد ماه از سر بگیرد.

به گفته مسعود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران، افراد زیر ۲۰ سال و بالای ۶۵ سال هم می‌توانند از تاریخ ۲۷ می برابر با ۷ خرداد به ترکیه سفر کنند. همچنین تمامی ممنوعیت‌های اعمال شده در اثر کرونا در کشور ترکیه شامل قرنطینه خانگی از یکم ژوئن برابر با ۱۲ خرداد ماه از میان برداشته می‌شود و مراکز تفریحی، استراحتگاه‌ها، پارک‌ها، اسنخرها و مراکز ورزشی از این تاریخ در ترکیه باز خواهند شد. همچنین سالن‌های سینما، تئاتر و عروسی در ترکیه از تاریخ یکم جولای برابر با ۱۱ تیر ماه باز خواهند شد.

لازم به ذکر است مرزهای ترکیه با کشورهایی که توانسته‌اند این ویروس را کنترل کنند از تاریخ ۱۵ ژوئن برابر با ۲۶ خرداد باز خواهند شد، که ایران نیز مشمول این مقررات خواهد شد.

سامانی همچنین افزود که کشورهای دیگر نیز با تضمین مقررات و پروتکل‌های بهداشتی خاص خود در حال مذاکره با یکدیگر هستند تا آن‌ها نیز مانند ترکیه به تدریج و از نیمه دوم خرداد نسبت به بازگشایی مرزهای خود و کاهش محدودیت‌هایی که اعمال کرده‌اند، اقدام کنند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید