بزرگترین فرودگاه پکن و جهان در سال ۲۰۱۹ افتتاح خواهد شد

0
4340
بزرگترین فرودگاه پکن

براساس گزارش رویترز، فرودگاه جدید پکن که توسط معروفترین معمار جهان زها حدید طراحی شده است، بزرگترین فرودگاه در جهان خواهد بود. این فرودگاه که در ناحیه داکسین جنوبی در حال ساخت است در سال ۲۰۱۹ افتتاح می‌شود و به عنوان راه‌حلی برای نیازهای روزافزون حمل و نقل هوایی و افزایش حضور شرکت‌های هواپیمایی در شهر پکن خواهد بود. با توجه به برنامه‌ریزی‌های کمیته ملی توسعه و نوسازی چین این فرودگاه، به پایگاه اصلی خطوط هواپیمایی چین تبدیل خواهد شد. همچنین ساخت این فرودگاه اعضای اتحادیه اسکای تیم را برای فراهم کردن پروازهایی آسان و راحت برای مسافرین، هماهنگ‌تر خواهد کرد.

زها حدید معروفترین معمار جهان و طراح اصلی فرودگاه جدید پکن، ساختمان ترمینال فرودگاه را با درختان و فضای سبز شهری و همچنین مناطقی جداگانه برای پروازهای بین‌المللی و داخلی مسافرین جهت کاهش زمان سفر آنها طراحی کرده است. طراح فرودگاه جدید پکن در وبسایت رسمی خود چنین می‌نویسد: “تقارن کلی طراحی و معماری ترمینال فرودگاه جدید پکن همراه با شکل‌های درونی آن، یک ترکیب هنری و زیبا ایجاد می‌کند که هارمونی و توازن چشم‌‌اندازها و مناظر چین را با رنگ‌های متنوع که نشان‌ دهنده فرهنگ و سنت چینی است؛ به نمایش می‌گذارد.”

فرودگاه پکن

ویژگی‌های طراحی خلاقانه در ترمینال جدید با مساحت هفتصد هزار مترمربع شامل یک گستره مرکزی با شش مسیر منحنی شکل برای رفت و آمد می‌باشد که در یک نقطه به هم متصل می‌شوند تا مسیر رسیدن مسافرین به آن ترمینال آسان‌تر شود. فاز اولیه افتتاح فرودگاه جدید پکن دارای چهار باند است، در حالی که دو مرحله بعد طراحی و ساخت مناطق و قسمت‌های دیگری می‌باشد که ظرفیت فرودگاه را تا ۱۰۰ میلیون مسافر در سال افزایش می‌دهد. همچنین مسئولین کشور چین درصدد ساخت ایستگاه قطارهای سریع‌السیر و اتوبان‌هایی هستند تا مسافرین به راحتی و در کمترین زمان بتوانند به فرودگاه دسترسی داشته باشند.

فرودگاه جدید و بین‌المللی پکن در حال حاضر به عنوان دومین و شلوغ‌ترین فرودگاه در جهان شناخته شده است.

قیمت هتل های پکن را مشاهده کنیدقیمت بلیط هواپیما پکن را مشاهده کنید

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید