راهنمای سفر در زمستان: با خیالی راحت سفر کنید

0
3436
سفرهای زمستانی نکات ضروری سفر

این روزها که هوای برفی مناطق سردسیر کشور را فرا گرفته نه تنها باید در عبور و مرور و تردد در شهر مراقب بود بلکه باید نکات ایمنی در سفرهای جاده‌ای و تفریحی را بیش از پیش رعایت کرد. هرچند کمتر کسی به سفر در زمستان فکر می‌کند اما کوه‌نوردان و بسیاری از دوستدارن طبیعت برفی در روزهای سرد زمستان به دل کوه‌ها و طبیعت برف گرفته می‌زنند. در چنین شرایطی با رعایت نکات ضروری سفر در زمستان بهتر و آسوده تر سفر خواهید کرد.

هواپیما، وسیله‌ای ایمن برای سفر

در روزهای برفی و سرد زمستان بهترین وسیله برای سفر هواپیماست؛ با این وسیله دیگر نگران گیرکردن در مسیر یا اتفاقات جاده‌ای که روزهای برفی دامنگیر خودروها می‌شود در امانید. البته اگر بارش برف سنگین باشد معمولا پروازها هم لغو می‌شوند اما در حالت معمول پروازها به کار خود ادامه می‌دهند. مزیت دیگر سفر با هواپیما در زمستان ارزان‌تر بودن بلیط‌ها نسبت به سایر فصل‌هایی است که گردشگران بیشترند.

رعایت ایمنی در سفرهای جاده‌ای

همیشه امکان سفر در زمستان با خرید بلیط هواپیما و بلیط قطار نیست و گاهی در زمستان و در روزهای برفی هم مجبور به سفر با خودروهای شخصی یا اتوبوس هستیم. بهتر است در چنین مواقعی نکات ایمنی را به طور کامل رعایت کنیم. باید وضعیت راه‌ها را پیش از حرکت چک کنیم و از پیش‌بینی هوای چند ساعت و چند روز آینده مطلع باشیم. همراه داشتن زنجیر چرخ و لاستیک یدک اضافه را نباید فراموش کرد. چک کردن لاستیک‌ها، باد چرخ‌ها و همراه داشتن آب‌وغذای کافی به خصوص آجیل و تنقلات به شما کمک خواهد کرد. یادتان باشد در صورتی که روی شیشه ماشین برف نشسته بود نباید از برف پاک کن استفاده کنید و بهتر است از سرعت خود کم کنید.

سفر زمستانی لوازم ضروری

نوشیدن آب به میزان کافی

شاید در زمستان کمتر از سایر فصل‌ها تشنه شوید اما این بدان معنا نیست که بدن در زمستان به آب کمتری احتیاج دارد. در سفرهای زمستانی همیشه آب همراه خود داشته باشید و مراقب باشید بدنتان دچار کمبود آب نشود؛ به‌خصوص اگر اهل کوه‌نوردی هستید و در روزهای برفی به دل کوه می زنید.

مراقبت بیشتر از سلامتی

در زمستان باید بیش از پیش مراقب سلامتی خود باشید؛ لباس گرم بپوشید و از غذاهای مقوی و مکمل‌ها استفاده کنید. شال‌وکلاه در روزهای سرد برفی ضروری است تا سروگردن شما را به‌خوبی گرم نگه دارد. فراموش نکنید کف کفشتان لیز نباشد و بهتر است کمی هم عاج داشته باشد تا روزهای برفی و بارانی به دردسر نیفتید. همراه داشتن قرص‌هایی همچون سرماخوردگی و استامینوفون نیز زمستان‌ها به کار می آید.

برنامه‌ریزی و تهیه لیست وسایل مورد نیاز

وقتی برای سفر در زمستان خود را آماده می‌کنید بد نیست از چند روز قبل برنامه سفر خود را بدانید و با برنامه ریزی کامل سفر کنید. می توانید وسایل مورد نیاز را لیست کنید تا چیزی از قلم نیفتد. مسلما هرچه از قبل برنامه‌ریزی دقیقتری داشته باشید و مجهز تر سفر کنید کمتر در طول سفر اذیت می‌شوید.

بیشتر بخوانید:

رعایت چه نکاتی در سفر با هواپیما ضروری است؟

هزینه سفر به جام جهانی روسیه ۲۰۱۸

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید