ایرفلوت؛ بزرگترین ایرلاین روسیه

0
3913
ایرلاین ایرفلوت
هواپیمایی ایرفلوت

معرفی ایرلاین ایرفلوت

هواپیمایی ایرفلوت( Aeroflot Airline)، یکی از قدیمی‌ترین ایرلاین‌های جهان و هواپیمایی ملی روسیه است که در سال ۱۹۲۳ تاسیس شده و بزرگترین ایرلاین روسیه به شمار می‌رود. مقر اصلی ایرلاین ایرفلوت فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو مسکو است و بیشتر پروازهای داخلی و خارجی ایرفلوت از این فرودگاه انجام می‌گیرد. این هواپیمایی پروازهای منظم روزانه بین مسکو و تهران دارد.

تاریخچه ایرلاین ایرفلوت

هواپیمایی ایرفلوت در سال ۱۹۲۳ به عنوان هواپیمایی ملی شوروی تاسیس شد و در زمان اتحاد جماهیر شوروی بزرگترین ایرلاین جهان به شمار می‌رفت. البته نام ایرفلوت از سال ۱۹۳۲ رسما روی این ایرلاین گذاشته شد. اواخر دهه ۱۹۲۰ گسترش مسیرهای پروازی ایرفلوت آغاز شد تا دهه بعد هم ادامه یافت. از سال ۱۹۳۷ پروازهای ایرفلوت در مسیر مسکو به استکهلم برقرار شد.

از ژانویه ۱۹۷۱ توسعه ایرلاین ایرفلوت سرعت بیشتری به خود گرفت و این ایرلاین در سال ۱۹۷۶ توانست ۱۰۰ میلیون‌امین مسافر خود را جابه‌جا کند. پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ برخی از ایرلاین زیرمجموعه نیز از ایرفلوت جدا شدند و این شرکت نیز از یک شرکت دولتی به شرکتی نیمه خصوصی تبدیل شد؛ البته هنوز عمده سهام این شرکت در اختیار دولت روسیه است.

مقاصد پروازی ایرفلوت

هواپیمایی ایرفلوت که در سال‌های نه چندان دور بزرگترین ایرلاین در دنیا به شمار می‌رفت از گذشته به مقاصد متعددی در سراسر جهان پرواز دارد. به ۱۳۰ شهر در جهان پرواز می‌کند. شهرهایی از جمله شانگهای، ورشو، هلسینکی، برلین، هاوانا، زوریخ و نیویورک جز مسیرهای پرطرفدار این ایرلاین هستند.

پروازهای ایرفلوت به ایران

هواپیمایی ایرفلوت به طور روزانه از فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو مسکو به فرودگاه امام خمینی (ره) تهران، پرواز دارد. پرواز به شهرهای سن پترزبورگ و قازان از تهران نیز جز مسیرهای پرطرفدار ایرلاین ایرفلوت در ایران است. پرواز به این شهرها با یک توقف در مسکو انجام می‌شود.

بهترین قیمت خرید بلیط مسکو

بهترین قیمت خرید بلیط سن پترزبورگ

خرید بلیط ایرلاین ایرفلوت برای سفر به ایران
ایرلاین ایرفلوت

کلاس های پروازی ایرفلوت

هواپیمایی ایرفلوت سه کلاس پروازی کامفورت، بیزنس و اکونومی دارد که در این کلاس‌ها امکانات و خدمات متفاوتی برای مسافران دارد.

کامفورت کلاس

این کلاس پروازی در جت مسافربری بوئینگ ۷۷۷ و برای پروازهای طولانی مدت موجود است. قرار است ایرفلوت این کلاس پروازی را بسیار بیشتر از قبل در برنامه‌های پروازی خود توسعه و گسترش دهد. فاصله بین صندلی‌ها ۹۶٫۵۲ سانتی‌متر است. تمامی مانیتورها دارای پورت USB و سوکت‌های مختلف است و آن‌ها را پشتیبانی می‌کنند.

بیزنس کلاس

در پروازهای طولانی کلاس بیزینسی، صندلی‎ها تا ۱۵۰ سانتی‎متر قابلیت انعطاف به جلو و یا عقب برای مسافران دارند. در پروازهای کوتاه نیز تا ۹۷ سانتی‌متر این فضا را مسافران در اختیار دارند. مسافران این امکان را دارند تا در هنگام پرواز در صندلی‌های راحت این کلاس پروازی حس کنند که در تخت‌خواب خود هستند. همچنین در صندلی‌های این پرواز می‌توان از فضایی که برای کار وجود دارد، استفاده کرد همچنین امکان استفاده از کلیه امکانات بهداشتی و تفریحی همچون مجله‌هایی که توسط خود شرکت هواپیمایی ایرفلوت چاپ می‌شوند وجود دارد.

اکونومی

صندلی‌های کلاس اکونومی ایرفلوت، طراحی استانداردی برای شرایط نرمال فیزیکی مسافران دارد. کیف مخصوص کودکان که حاوی وسایل بازی و فکری مخصوص گروه سنی کودک است، وسایل همراه سفر برای بزرگسالان که شامل دفترچه‌های راهنمای سفر، وسایل بهداشتی، بالشت و پتوی کم حجم مسافرتی، اینترنت و … از امکاناتی است که در اختیار مسافران این کلاس پروازی قرار می‌گیرد.

خرید بلیط ایرفلوت

خرید بلیط ایرفلوت نیز همچون بلیط دیگر ایرلاین‌ها، در فلای تودی فراهم شده است و شما تنها کافی است به صفحه ایرلاین ایرفلوت مراجعه کنید و پرواز مورد نظر خود را جستجو و با بهترین قیمت خریداری کنید. خوب است بدانید که برای خرید بلیط ایرفلوت در فلای تودی، حتما نیازی نیست که مبدا یا مقصد شما ایران باشد و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانید بلیط پروازهای ایرفلوت از هر نقطه از جهان به هر نقطه دیگری در دنیا را به راحتی و با چند کلیک به صورت آنلاین خریداری کنید.

برای خرید بلیط ایرفلوت کلیک کنید.

ناوگان هوایی ایرفلوت

در گذشته تمامی هواپیماهای این شرکت ساخت روسیه بودند و ناوگان ایرفلوت را هواپیماهای توپولوف، ایلیوشن و آنتونوف تشکیل می‌داد. اما در سال‌های اخیر با استفاده از هواپیماهای مجهز بوئینگ، ایرباس و سوخو هواپیماهای قدیمی را کنار گذاشته و ناوگان خود را تجهیز کرده است. در حال حاضر ایرفلوت ۲۳۳ هواپیما در ناوگان خود دارد.

هواپیمای ایرباس A320، بیشترین سهم را در ناوگان پروازی ایرفلوت دارد. دیگر هواپیماهای ناوگان ایرفلوت شامل ایرباس A321، ایرباس A330، بوئینگ ۷۳۷ Next Gen، بوئینگ ۷۷۷ و سوخو سوپرجت ۱۰۰ است.

حوادث پروازی ایرفلوت

حوادث هواپیمایی ایرفلوت که اکنون نزدیک به ۱۰۰ سال سابقه در کارنامه خود دارد، در نوع خود کمی عجیب و غریب است. در میان حوادث روی داده برخی به علت سهل انگاری خلبانان این شرکت بوده؛ از سپردن کنترل هواپیما به دست کودکان گرفته تا شرطبندی خلبان و کمک خلبان.

  • پرواز ۶۵۰۲ در سال ۱۹۶۸ به علت سهل انگاری خلبان و کمک خلبان سقوط کرد. در این پرواز خلبان اخطار نزدیک شدن به زمین را نادیده گرفت و با سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت فرود آمد. این هواپیما در حالتی واژگون متوقف شد و ۶۳ نفر در دم و ۷ نفر دیگر در بیمارستان، از مجموع ۹۴ مسافر این پرواز جان باختند.
  • در سال ۱۹۹۴، هواپیمای ایرباس ایرفلوت که از مسکو به سمت هنگ کنگ در حرکت بود پس از گردش شدید و برخورد به کوه‌های سیبری سقوط کرد و همه ۷۴ سرنشین آن کشته شدند. این حادثه به دلیل سپردن کنترل هواپیما به دست کودکان توسط خلبان روی داد و زمانی که خلبان متوجه تغییر در حرکت می‌شود دیگر برای به دست گرفتن کنترل دیر شده و هواپیما به کوه برخورد می‌کند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید