پیدا شدن کشتی‌های غرق شده ۱۴۰ ساله

2
65982
کشتی‌های غرق شده 140 ساله

کشف کشتی‌های غرق شده ۱۴۰ ساله

چهار سال پیش، هواپیمای مسافربری مالزی با شماره MH370 که از مالزی عازم پکن بود یکباره از رادار محو شد. این اتفاق در حالی روی داد که این هواپیما بالای آب‌های اقیانوس هند در پرواز بود. از آن تاریخ تاکنون جستجوهای زیادی برای کشف بقایای هواپیما صورت گرفته که هیچ‌کدام موفق نبوده است. در هر حال، اگرچه این در این جستجوها خبری از هواپیمای گم شده، نشده است اما دو کشتی غرق شده با قدمتی حدود ۱۴۰ سال در آب‌های اقیانوس هند پیدا شده‌اند.

کشتی‌های پیدا شده، کشتی‌های تجاری بوده‌اند که برای حمل زغال سنگ مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند و هر کدام ۳۰ خدمه داشته‌اند. این لاشه‌ها در عمق ۳۹۰۰ متری اقیانوس کشف شدند و اگرچه هویت آنها تا حدودی آشکار شده اما بدلیل ناقص بودن تحقیقات تاریخی در مورد این کشتی‌های غرق شده ۱۴۰ ساله، نمی‌توان به اطلاعات کافی در مورد آنها دست پیدا کرد.

کشتی‌های غرق شده 140 ساله
کشتی‌های غرق شده ۱۴۰ ساله

یکی از کشتی‌های غرق شده از چوب و دیگری از آهن ساخته شده است. گفته می‌شود کشتی چوبی احتمالا کشتی دبلیو گوردون بوده که از گلاسکو اسکاتلند به آدلاید سفر می‌کرده و در سال ۱۹۸۶ غرق شده است. اما این کشتی ممکن است کشتی مگدالا نیز بوده باشد؛ کشتی که از ولز به سمت اندونزی در سفر بوده است. همچنین گفته می‌شود کشتی آهنی بین سال های ۱۸۸۳ تا ۱۸۹۷ در اقیانوس غرق شده باشد.

شرکت Ocean Infinity اعلام کرده است که تاکنون ۱۳۰۰ کیلومتر مربع را در سواحل غربی استرالیا جستجو کرده اما هیچ ردی از هواپیمای مالزی پیدا نکرده است. بنا بر شواهد و آخرین نشانه‌ها از هواپیما، احتمالا هواپیما در سواحل جنوبی اقیانوس هند سقوط کرده است. سه کشور، مالزی، چین و استرالیا در ژانویه ۲۰۱۷، پس از حدود سه سال، جستجو را در حالی به پایان رساندند که هیچ نشانی از این هواپیما در آب‌های اقیانوس پیدا نشد. این جستجو، تاکنون بزرگترین جستجوی دریایی تاریخ بوده است؛ جستجویی که بی‌نتیجه پایان یافته است.

منبع: Novinite

2 نظرات

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید