بخشنامه های هواپیمایی پگاسوس

0
6663
بخشنامه های هواپیمایی پگاسوس
Pegasus-Circulars

بخشنامه های هواپیمایی پگاسوس | آخرین به روز رسانی ۱۴۰۰/۰۳/۲۲

در این مطلب می‌توانید تمامی بخشنامه های هواپیمایی پگاسوس را از تاریخ ۹۹/۰۹/۱۹ به بعد دنبال نمایید.

دانلود بخشنامه های ایرلاین پگاسوس – نیمه دوم سال ۱۳۹۹

بخشنامه های هواپیمایی پگاسوس – نیمه اول سال ۱۴۰۰

 فروش پرواز های تبریز به استانبول

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۸/۰۸

شرکت هواپیمایی پگاسوس از تاریخ ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ پرواز های برنامه ای خود را به مقصد تبریز که دومین مقصد مهم این شرکت در ایران می‌باشد. از فرودگاه سابیحا گوکچن واقع در استانبول به عنوان هاب اصلی ایرالین آغاز خواهد کرد. جدول زیر برنامه پروازی زمستان این شرکت در مسیر استانبول تبریز استانبول می‌باشد

Valid UntilValid fromDOWArrival TimeDep TimeArr PortDep PortFlight NoAirline Code
۲۵.۰۳.۲۰۲۲۲۶.۱۱.۲۰۲۱۱۰۳۰۵۰۷۰۲:۳۰۲۳:۴۰TBZSAW۵۰۸PC
۲۶.۰۳.۲۰۲۲۲۷.۱۱.۲۰۲۱۱۲۰۴۰۶۰۰۷:۳۵۰۵:۲۰SAW TBZ ۵۰۹PC

تمامی ساعت های پرواز ها به وقت محلی می باشد.

تعداد مقاصد قابل فروش در شبکه پروازی از مقصد فرودگاه تبریز به شرح زیر می باشد :

تعداد مقاصد در مسیر های داخلی ترکیه : ۳۶

تعداد مقاصد بین المللی : ۸۴

تعداد کشور ها : ۴۴

تعداد مقاصد برنامه ریزی شده : ۱۲۰

شبکه پروازی این شرکت شامل ، تمام مقاصد داخلی در ترکیه و کشور های اروپایی وکشور های عربی حوزه خلیج فارس و کشور های حوزه CIS (آذربایجان-گرجستان-روسیه- اوکراین – قزاقستان-قرقیزستان) و پاکستان – مصر و مراکش واقع در آفریقا می باشد که در سایت فروش این شرکت قابل رویت می باشد

امکان انعطاف‌پذیری برای خرید صندلی

تاریخ بخشنامه : ۱۴۰۰/۰۷/۰۸

هواپیمایی پگاسوس، سرویس «صندلی آسان» (Easy Seat)  را از ۵ اکتبر ۲۰۲۱ (برابر با ۱۳ مهر ۱۴۰۰) در دسترس مسافران قرار می‌دهد.

  • افرادی که بسته مزیت (Advantage Package) را خریداری می‌کنند، می‌توانند صندلی‌های با فضای بیشتر برای پاها را در طول یا پس از صدور بلیط، رزرو کنند؛ به شرط آنکه هزینه آن را بپردازند.
  • مسافرانی که حق انتخاب یک صندلی رایگان را ندارند و کسانی که هزینه رزرو صندلی هواپیما را نپرداخته‌اند، از شماره صندلی تا زمان چک‌این مطلع نخواهند شد. پس از اتمام فرآیند چک‌این، صندلی‌ها به صورت خودکار به مسافران اختصاص داده می‌شوند و در این زمان است که آنها گزینه‌ خرید صندلی‌های مختلف را بر اساس درخواست خود دارند.
  • اگر مسافران در صفحه انتخاب صندلی، صندلی مورد نظرشان را مشخص نکنند، تا زمان اتمام روند چک‌این، شماره صندلی به اطلاع آن‌ها نخواهد رسید. بنابراین یک شماره صندلی به صورت خودکار به آن‌ها اختصاص می‌یابد. در این زمان، امکان تغییر شماره برای صندلی‌های رایگان وجود ندارد و در صورت نیاز، مشمول پرداخت هزینه می‌شود.
  • ممکن است هزینه بلیط برای تغییر شماره صندلی پس از چک‌این افزایش یابد.
  • هزینه تغییر شماره صندلی در کانتر ایرلاین پرداخت می‌شود.

شایان ذکر است که مزایای هواپیمایی پگاسوس برای هزینه بلیط در زمان رزرو همچنان پابرجا هستند:

  • با پرداخت هزینه کامل بلیط، می‌توان صندلی‌های رایگان را با یکی از صندلی‌های غیر رایگان تعویض کرد.
  • صندلی‌های رایگان را نمی‌توان با دیگر صندلی‌های رایگان جابه‌جا کرد.
  • امکان جابه‌جایی صندلی‌های غیر رایگان با صندلی‌های غیررایگان دیگر که هزینه آن‌ها پرداخت شده است، وجود دارد.
  • صندلی‌هایی که هزینه آن‌ها پرداخت شده است، می‌توانند با یک صندلی رایگان تعویض شوند.

تغییر رایگان تاریخ پروازها

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۷/۰۸

شرکت هواپیمایی پگاسوس بدون تغییر در هزینه، تاریخ پروازهایی که تا ۲۹ اکتبر ۲۰۲۲ رزرو شده‌اند را تغییر می‌دهد. این قانون تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ تمدید شده است.
این شرکت هواپیمایی به دلیل درگیری تمامی کشورها با بیماری کرونا و ایجاد راحتی در پروازها، بدون درنظر گرفتن جریمه به تغییر تاریخ پروازهای رزرو شده می‌پردازد.

این تغییرات شامل همه پروازهای داخلی، بین المللی و قبرس می‌شود. مسافران باید بدانند که هیچ‌گونه جریمه‌ای برای هر گونه تغییری دریافت نمی‌شود. این قانون برای ایجاد تغییر در بلیط‌های باز و پروازهای داخلی و خارجی نیز معتبر است. اگر تفاوت کرایه با دو پرواز وجود داشته باشد، تنها تفاوت کرایه محاسبه می‌شود. برای هزینه‌های کمتر، تفاوت کرایه غیر قابل استرداد است.

تاریخ بلیط: این قانون برای تمام بلیط‌هایی که تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ صادر می‌شوند، معتبر است.
تاریخ پرواز: تاریخ بلیط‌های رزرو شده از ۱ اکتبر ۲۰۲۱ تا ۲۹ اکتبر ۲۰۲۲ را شامل می‌شود.
اعتبار فرایند: تغییرات را می‌توان تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز بدون هزینه جریمه انجام داد.

 ممنوعیت فروش بلیط شرکت هواپیمایی پگاسوس به گرجستان

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۶/۱۴

شرکت هواپیمایی پگاسوس مسافرین ایرانی به مقصد گرجستان
(تفلیس ، باتومی و..) به دلیل شرایط کرونایی پذیرش نخواهند شد.
از این رو تا اطلاع ثانوی بلیط به مقصد گرجستان فروخته نخواهد شد.

از ۶ سپتامبر تست PCR  و گواهی واکسیناسیون در سفرهای داخلی اعمال می‌شود.

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۶/۱۱

بر اساس بخشنامه ای که از سوی وزارت کشور ترکیه صادر شده است، مسافرانی که واکسینه یا دچار بیماری کووید ۱۹ شده‌اند، می‌توانند بدون نیاز به آزمایش سفر کنند.

از ۶ سپتامبر، مسافران واکسینه نشده باید ۴۸ ساعت قبل از سفر، آزمایش PCR منفی ارائه دهند. مسافرانی که این بیماری را نداشته‌اند، واکسن نزدند و آزمایش PCR منفی ارائه نکرده‌اند، در پرواز پذیرفته نمی‌شوند.

مسافران در نظر داشته باشند که اطلاعات مربوط به واکسن و وضعیت آزمایش PCR از طریق برنامه HES اعلام می‌شود. مسافران  باید قبل از سفر وارد برنامه HES شوند و در بخش تنظیمات کد HES شرایط واکسیناسیون و آزمایش را پر کنند.

جزئیات برنامه:

  •  برنامه فقط برای اتباع ترکیه معتبر است و اتباع خارجی معاف هستند.
  • برنامه فقط پروازهای داخلی را پوشش می‌دهد. همه مسافران (از جمله شهروندان ترکیه) که دارای پرواز داخلی یا به خارج از کشور هستند از وارد شدن به برنامه معاف هستند.
  • مسافران کودک زیر ۱۸ سال از پر کردن فرم در برنامه معاف هستند. (مسافرانی که سن ۱۷ سالگی را تکمیل کرده‌اند و به سن ۱۸ سالگی رسیده‌اند، در صورت عدم رعایت شرایط واکسیناسیون، باید آزمایش PCR ارائه دهند.)
  • مسافران باید ۱۴ روز قبل از پرواز دو دوز واکسن جانسون و جانسون را زده و گواهی آن را به همراه داشته باشند.
  • مسافرانی که ۶ ماه قبل از سفر دچار بیماری کووید ۱۹ شده‌اند و دارای گواهی دوره نقاهت هستند، قرنطینه آنها پس از این دوران باید به پایان برسد و کد HES در نرم‌افزار باید بدون خطر برای مسافر ثبت شود.
  • داشتن گواهی یک دوز از واکسن حداقل ۱۴ روز قبل از پرواز ، صرف نظر از مدت زمان لازم است.
  • مسافرانی که هیچ یک از شرایط ۴، ۵ و ۶ را نداشته باشند، موظف به ارائه گواهی تست PCR منفی هستند.
  • تست PCR باید در ۴۸ ساعت قبل از زمان پرواز انجام شده باشد.
  • مسافران توجه داشته باشند که فقط آزمایش PCR پذیرفته می‌شود، آزمایش‌های جایگزینی مانند آنتی ژن یا آزمایش سریع پذیرفته نمی‌شود.
  •  
  • توصیه می‌شود که نتیجه آزمایش منفی PCR در سیستم E-Pulse توسط مسافران ما قبل از پرواز وارد شود. البته مسافران باید درنظر داشته باشند که گواهی آزمایش باید از موسسه بهداشتی مورد تایید باشد و در سیستم E-Pulse ثبت شود. همچنین مسافران نتایج آزمایش را چاپ شده همراه خود داشته باشند.
  • کلیه مسافرانی که در آزمایشگاه‌های مورد تایید واکسینه نشده‌اند، تحت آزمایش PCR قرار می‌گیرند.
  • شهروندان ترک که در خارج از کشور واکسینه شده‌اند و اطلاعات واکسیناسیون آنها هنوز در سیستم وزارت بهداشت وارد نشده است، می‌توانند با نشان دادن گواهی واکسیناسیون خود در پرواز شرکت کنند. گواهی واکسیناسیون با اسکن QR از طریق برنامه Health Pass بررسی می‌شود.
  • اگر نتیجه آزمایش PCR به تازگی وارد برنامه HES شده باشد، نشان داده نمی‌شود. از این رو با QR کد از برنامه E-pulse یا HES آن را بررسی خواهند کرد.
  • کسانی که آزمایش PCR در خارج از کشور انجام داده‌اند باید گواهی چاپ شده همراه مسافر باشد.
  • به استثنای موارد ۱۲ ، ۱۳ و ۱۴، مسافرانی که درخواست HES آنها برای پرواز تایید نشده است، گواهی چاپ شده نیز در پرواز مورد قبول نخواهد بود.
  • برای اینکه اطلاعات ایمنی، واکسن و تست از طریق برنامه HES ارسال شود، مسافر باید به برنامه HES> تنظیمات کد HES رفته و اجازه نمایش اطلاعات مربوط به وضعیت واکسن، بیماری و آزمایش را بدهد. در غیر این صورت اطلاعات مسافران به شرکت هواپیمایی ارسال نمی‌شود. در صورت پذیرش پرواز، به عنوان مسافر فاقد صلاحیت شناخته خواهند شد.

مسافران می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنند.

 امکان تغییر تاریخ پرواز بدون هزینه

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۴/۱۶ – ۷ ژوئن ۲۰۲۱

مسافران گرامی که بلیط سفرشان بین تاریخ های ۲۷ آگوست ۲۰۲۰ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ صادر شده است، ضمن این که می‌توانند تا تاریخ ۲۶ مارچ ۲۰۲۲ سفر خود را تکمیل نمایند، این امکان برای آن‌ها نیز وجود دارد که بدون پرداخت جریمه، تاریخ سفر خود را تغییر دهند. هرچند که باید مابه‌التفاوت بلیط جدید را پرداخت نمایند.

  • حتما به یاد داشته باشید که این بلیط ها، تنها تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز قابلیت تعویض دارند.
  • برای کنسل کردن بلیط، امور طبق قوانین کنسلی بلیط، پیش خواهند رفت.

نرخ ویژه آنکارا

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۴/۰۵

به استحضار می‌رساند پروازهای تهران-آنکارا شرکت هواپیمایی پگاسوس با نرخ ویژه شروع نرخ از ۲٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان در روزهای شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه انجام می‌پذیرد و این پرواز دارای مسیرهای ترانزیت به شهرهای دبی، ازمیر، بدروم، آنتالیا، قبرس، دوسلدورف، کلن، وین و… می‌باشد.

برای خرید بلیط و گروه با دفتر هواپیمایی پگاسوس به شمار ۲۶۴۰۷۵۳۰- ۲۶۴۰۷۵۲۹ تماس حاصل فرمایید.

ممنوعیت‌های پروازی براساس دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا و سازمان هواپیمایی کشوری

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۱/۲۹

به استحضار می‌رساند که پیرو دستورات ستاد مبارزه با کرونا و بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری ایران ورود مسافر از مبدا کشورهای جمهوری چک، عراق و فرانسه در شبکه پروازی ممنوع می‌باشد. لذا صدور بلیط در مسیرهای پراگ، پاریس، مارسی، بغداد، اربیل، بصره و … به ایران ممنوع بوده و پرسنل فرودگاهی پگاسوس در فرودگاه مبدا از پذیرش مسافران به مقصد جلوگیری خواهند کرد و بلیط های مسافران یا بازپرداخت می‌شود و یا تا زمان رفع ممنوعیت باز خواهند ماند.

شروع پروازهای هواپیمایی پگاسوس به صورت مستقیم به آنکارا از ۶ می ۲۰۲۱

تاریخ بخشنامه: ۱۴۰۰/۰۱/۲۳

احتراما به استحضار می‌رساند مسیر جدید پروازی شرکت هواپیمایی پگاسوس به صورت سالیانه و سیستمی در مسیر تهران-آنکارا-تهران به شرح زیر است:

IKA-ESB(PC1737)   DEP:15:40(TEHRAN)  APR:17:05(ANKARA)

ESB-IKA(PC1736)   DEP:10:45(ANKARA)  APR:14:40(TEHRAN)

LOCATED TIME

که از تاریخ ۶ می ۲۰۲۱ هر پنجشنبه انجام خواهد شد فلذا جهت تهیه بلیط با دفتر شعبه تهران به شماره ۰۲۱۲۶۴۰۷۵۲۹-۰۲۱۶۴۰۷۵۳۰-۰۲۱۲۲۹۰۲۵۶۳-۰۲۱۲۲۹۰۲۵۶۴ تماس حاصل فرمایید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید