توصیه‌هایی به افراد واکسینه شده

0
1627
افرادی که کامل واکسیناسیون شده‌اند در سفر چه باید کنند
افرادی که کامل واکسیناسیون شده‌اند در سفر چه باید کنند

افرادی که کامل واکسیناسیون شده‌اند در سفر باید چه کنند؟

واکسیناسیون به طور گسترده در سراسر جهان در حال انجام است و بسیاری از مردم درصدد هستند که پس از واکسیناسیون کامل به سفر بروند. بسیاری از کشورها نیز پذیرای افرادی هستند که گواهی واکسیناسیون کامل را داشته باشند. 

خرید بلیط هواپیما

با توجه به اینکه ویروس کرونا همچنان در حال پیشروی و گسترش است، پس باید مسافران واکسینه شده هم شرایطی را رعایت کنند. زیرا واکسن‌ها نمی‌توانند افراد را در مقابل ویروس کووید-۱۹ ایمن کنند. اگر واکسیناسیون کامل شده‌اید و نمی‌دانید قبل سفر باید چه نکاتی را رعایت کنید، با فلای تودی همراه باشید.

توصیه‌هایی برای افراد واکسینه شده

واکسیناسیون کامل به معنی رعایت نکردن پروتکل بهداشتی نیست
واکسیناسیون کامل به معنی رعایت نکردن پروتکل بهداشتی نیست

 مسافرانی که کاملاً واکسینه شده‌‌اند کمتر احتمال دارد که به ویروس کووید -۱۹ مبتلا شوند یا ناقل آن باشند. با این حال، سفرهای بین‌المللی دارای ریسک بیشتری هستند، زیرا امکان دارد که افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند نیز در معرض خطر ابتلا به ویروس کووید -۱۹ قرار بگیرند.

ویروس کووید-۱۹ وضعیت پیچیده‌ای در جهان دارد. انواع جدیدی از بیماری در کشورهای مختلف بروز پیدا می‌کنند و این ویروس مدام در‌حال پیشرفت و تغییر شکل است، به طوریکه در هر کشور ویروس کووید -۱۹ به گونه‌ای متفاوت عمل می‌کند. به همین دلیل همه مسافران بین الملی باید درباره شرایط سفر به مقصد موردنظر خود توجه بیشتری کنند.

توصیه
اگر واکسیناسیون کامل نشده‌اید از سفر خودداری کنید

در نظر داشته باشید که توصیه‌های سفر برای افرادی که کامل واکسینه شده‌اند با توجه به تغییرات ویروس در سراسر جهان ارائه شده است. افرادی که ۲ هفته از دوز دوم آن‌ها در سری واکسن‌های ۲ دوز مانند فایزر، مدرنا و آسترازنکا و ۲ هفته از واکسن‌های تک دوز مانند جانسون اند جانسون آن‌ها می‌گذرد را می‌توان به طور کامل واکسینه شده دانست.

در غیر این صورت تا زمانی که واکسیناسیون کامل نشده‌اید از سفر کردن خودداری کنید و اقدامات احتیاطی را انجام دهید. مسافرانی که بیماری زمینه‌ای دارند و یا دارویی را مدام مصرف می‌کنند، حتی اگر واکسینه شده باشند، احتمال درگیری بالا با ویروس را خواهند داشت. بنابراین توصیه می‌شود که تمام اقدامات احتیاطی را رعایت کنند.

توصیه‌های قبل سفر

یاتا
قبل از سفر شرایط ورود به هر کشور را از سایت یاتا دریافت کنید

 بسیاری از کشورها دارای شرایط ورود متفاوتی برای مسافران خود هستند. اگر به طور کامل واکسینه شده‌اید لازم است که الزامات و محدودیت‌های کشور مقصد را بررسی کنید. همچنین خطوط هواپیمایی نیز برای پذیرش مسافران شرایط متفاوتی دارند، پس وضعیت پذیرش مسافر را در مقصد را بررسی کنید. به عبارتی این تصور ایجاد نشود که با داشتن گواهی واکسینه کامل می‌توانید بدون محدودیت سفر کنید. برای بدست آوردن اطلاعات دقیق به سایت IATA مراجعه کنید. 

توصیه‌هایی برای طول سفر

در سفر
در طول سفر از ماسک استفاده کنید

اگر به طور کامل واکسینه شده‌اید نباید از ماسک زدن غافل شوید. در واقع استفاده از ماسک مطابق با استانداردهای پزشکی در هواپیماها، اتوبوس‌ها، قطارها و سایر وسایل حمل و نقل عمومی ضروری است. مسافران واکسینه شده باید فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

توصیه‌های ورود به مقصد

حفظ فاصله 1 1
پس از ورود به مقصد فاصله اجتماعی را رعایت کنید

سفر در دوران شیوع ویروس کرونا ریسک بالایی به همراه دارد. البته این ریسک برای افرادی که واکسینه شده‌اند از میزان کمتری برخوردار است. با این حال پس از ورود به شهر یا کشور مقصد سعی کنید تنها در فضاهایی که فاصله‌های اجتماعی استاندارد رعایت می‌شود بدون ماسک باشید. در غیر این صورت از حضور در مراکز شلوغ و پر رفت آمد بپرهیزید. فراموش نکنید که در طول سفر مدام دست‌های خود را با الکل ۶۰ درصد ضدعفونی کنید.

توصیه‌هایی برای بعد از سفر

بعد از سفر
حتی اگر واکسینه کامل شده‌اید بعد از سفر تست PCR بدهید

با توجه به اینکه واکسیناسیون افراد را رویین تن نمی‌کند، پس از سفر نیز آزمایش PCR بدهید. این آزمایش برای اطمینان از حال خود و اطرافیان ضروری است. در واقع واکسینه شدن کامل، دلیلی برای آزمایش ندادن بعد از سفر نیست. افرادی که واکسینه می‌شوند احتمال ابتلا به بیماری را با درصد خفیف‌تری دارند. پس برای محافظت از خود و دیگران بعد از سفر، آزمایش کووید -۱۹ را انجام بدهید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید