در سالی که صنعت سفر تحتتاثیر چالشهای اقتصادی، نوسانات ارزی و حوادث پیشبینی نشده قرار گرفت، فلایتودی تلاش کرد تا با ارتقای زیرساختها، بهروزرسانی اپلیکیشن، تکمیل سبد خدمات سفر و تمرکز بر رضایتسنجی واقعی، در لحظات تصمیمگیری سفر کنار کاربران باشد. آنچه فلایتودی را از دیگر بازیگران این صنعت متمایز میکند، توجه به محدودیتها و دغدغههای سفر برای کاربر ایرانی است؛ رویکردی که در سال گذشته با عرضه محصولاتی نوآورانه، برای اولین بار در ایران، به رفع مهمترین چالشهای سفر منجر شد.
آنچه در ادامه میخوانید بخشهایی از گزارش سالانه فلایتودی است که در آن به مهمترین رویدادهای سال گذشته اشاره کردهایم:
جستجو نام فلای تودی
رشد تعداد هتل
رشد فروش پرواز
رشد فروش هتل
بازدید از سایت
حضور کاربران در سایت
رشد نصب اپلیکیشن
نرخ رشد ثبتنام در فلایتودی
در سال گذشته در تمامی محصولات رشد قابل توجهی را تجربه کردیم:
در سال ۱۴۰۳، مجموع فروش پروازهای فلایتودی با رشد ۷۷٪ همراه شد و ما توانستیم رتبه یک فروش بلیط هواپیمای داخلی و خارجی را در ایران حفظ کنیم.
پرواز داخلی
پرواز خارجی
فروش هتلهای داخلی و خارجی در مجموع ۵۳٪ رشد داشت. علاوه بر حفظ رتبه یک فروش هتل خارجی، در بخش هتلهای داخلی نیز رشد چشمگیری ثبت شد. همچنین در سال گذشته، تعداد هتلها و اقامتگاههای فلایتودی از 1.5 به 2.5 میلیون گزینه افزایش یافت.
هتل داخلی
هتل خارجی
در سال ۱۴۰۳ بیش از ۸,۳۰۰ درخواست ویزای آنلاین در فلایتودی ثبت شد که بیانگر استقبال کاربران از آنلاین شدن صفر تا صد خدمات ویزا در فلایتودی است.
در سال ۱۴۰۳، سفرکارت بهعنوان یکی از پرتقاضاترین محصولات فلایتودی، رشد ۵۰ درصدی در فروش را تجربه کرد. استقبال گسترده سازمانها از این محصول برای تامین خدمات رفاهی کارکنان، نشاندهنده کارایی قابلتوجه سفرکارت است.
فلایتودی در سال ۱۴۰۳ نیز مسیر نوآوری را ادامه داد و با معرفی سرویسهای تازه، سبد خدمات سفر خود را کاملتر کرد. راهاندازی خدماتی مانند CIP فرودگاهی، تاکسی اینترنتی خارجی، گشت شهری و تماس اینترنتی، تجربه سفر کاربران را متحول ساخت. برخی از این سرویسها از جمله تاکسی اینترنتی و گشت شهری برای اولین بار در ایران ارائه شدند؛ اقدامی که نشاندهنده پاسخگویی فلایتودی به نیازهای واقعی مسافران است.
تاکسی اینترنتی
درخواست تاکسی در 70 کشور جهانگشت شهری
خرید تورهای تفریحی و بلیط جاذبههای گردشگریفرودگاهی CIP
دریافت خدمات تشریفات در فرودگاه هاتماس اینترنتی
برقراری ارتباط با پشتیبانی از سرتاسر جهانما در سال 1402 اپلیکیشن فلایتودی را راهاندازی کردیم. استقبال قابل توجه کاربران در تنها کمتر از یک سال نشاندهنده کاربردی بودن این محصول برای علاقمندان به سفر است.
رشد تعداد کاربران فعال
رشد نصب اپلیکیشن
باشگاه مشتریان فلایتودی در چهار سطح برنزی، نقره ای، طلایی و پلاتینیوم طراحی شده و مزایای متنوعی مانند تخفیف خدمات سفر، استفاده از خدمات شرکای تجاری و جوایز اختصاصی در اختیار کاربران قرار می دهد. در سال گذشته 1060 میلیارد ريال تخفیف به کاربران در باشگاه مشتریان ارائه شده است.
رشد قابلتوجه کاربران جدید و افزایش کاربران وفادار نشان داد اعتماد به خدمات فلایتودی بیش از گذشته تقویت شده است.
رشد کاربران وفادار
رشد کاربران جدید
ما در همه مراحل سفر کنار کاربران بودیم. در سال ۱۴۰۳ امکان تماس اینترنتی رایگان برای مسافران در سفرهای خارجی فراهم شد و با استفاده از هوش مصنوعی، اطلاعرسانی پروازها سریعتر و دقیقتر انجام گرفت.
تماس اینترنتی رایگان با پشتیبانی
اطلاعرسانی پروازها با هوش مصنوعی
تماس پاسخدادهشده توسط تیم پشتیبانی
تولید محتوای کاربردی و متناسب با نیاز کاربر، بخش عمدهای از تمرکز مجله گردشگری فلایتودی در سال 1403 بود که مورد استقبال قابل توجه کاربران قرار گرفت.
رشد بازدید از مجله گردشگری
رشد بازدید از سرچ ارگانیک
سال ۱۴۰۳ برای فلایتودی سالی بود که در آن، تغییر واقعی در تجربه کاربر را رقم زدیم. رشد شاخصهای عملکرد، افزایش تعامل و ارتقای رضایت کاربران نشان داد تمرکز ما بر رفع دغدغههای مسافران نتیجهبخش بوده است. هر اقدام در این سال با یک هدف روشن انجام شد: اینکه کاربر ایرانی بتواند بدون پیچیدگی، همه مراحل سفر خود را از یک پلتفرم داخلی، شفاف و قابلاعتماد مدیریت کند. این مسیر ادامه خواهد داشت؛ مسیری مبتنی بر ثبات، بهبود مستمر و توسعه هدفمند، چرا که باور داریم اعتماد تنها زمانی ساخته میشود که پاسخ واقعی به نیازهای مسافران داده شود.