banner

ویزای شینگن

زمان اخذ ويزا:14 روز کاری
اعتبار ویزا پس از صدور:مطابق مدارک

برای سفر به 27 کشور اروپایی عضو شینگن، نیاز به ویزای شینگن دارید. این کشورها قوانین مشترکی برای کنترل مرزها دارند. از این‌رو، شهروندان شینگن می‌توانند آزادانه بین این کشورها تردد کنند، اما مهاجران و مسافران خارج از این محدوده، نیاز به ویزای شینگن دارند. اگر قصد سفر به حوزه شینگن را دارید، می‌توانید خدمات اخذ ویزای شینگن را از فلای‌تودی دریافت کنید.

جدول قیمتی ویزای شینگن

کشور مقصدقیمت
فرانسه95 یورو
اسپانیا95 یورو
یونان95 یورو
هلند95 یورو
مجارستان95 یورو
سوئد95 یورو
اتریش95 یورو
لهستان95 یورو
فنلاند95 یورو
پرتغال95 یورو
نروژ95 یورو
آلمان95 یورو
ایتالیا95 یورو

مدارک مورد نیاز ویزای شینگن

گذرنامه

اسکن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ سفر

اطلاعات شخصی

آدرس و تلفن پاسخگو در ساعات کاری

فرم مشخصات تکمیل شده

تکمیل فرم بر اساس مشخصات فردی

مدارک اضافی

در صورت نیاز از طریق کانتر به شما اعلام می‌شود

انواع ویزای شینگن

همانطور که گفته شد ویزای شینگن یا Schengen Visa مجوزی است برای اقامت کوتاه مدت در کشورهای منطقه شینگن که به گزارش وبسایت رسمی شینگن «بزرگترین منطقه بدون نیاز به پاسپورت» در جهان شناخته می‌شود.

شهروندان برخی کشورها از جمله ایران برای سفر توریستی یا تجاری به هر یک از کشورهای اروپایی عضو شینگن نیاز به اخذ ویزا شینگن دارند که به آنها اجازه اقامت در این منطقه برای حداکثر 90 روز را می‌دهد

ویزا شینگن براساس هدف سفر، انواع مختلفی دارد. به طور کلی ویزای توریستی شینگن به سه دسته کلی تقسیم می‌شود:

ویزا شینگن نوع A

این ویزا برای ترانزیت فرودگاهی است و به فرد اجازه می‌دهد تا در یکی از فرودگاه‌های حوزه شینگن توقف کرده و سپس به مسیر خود ادامه دهد. این ویزا در همه فرودگاه‌های حوزه شینگن معتبر است، اما دارنده آن نمی‌تواند از محدوده فرودگاه خارج شده و وارد کشورهای حوزه شینگن شود.

ویزا شینگن نوع B

با این ویزا که از نوع ترانزیتی است فرد اجازه دارد تا حداکثر 5 روز با خودرو یا قطار از حوزه شینگن خارج شود. مسافر بعد از 5 روز باید کشور حوزه شینگن را ترک کند.

ویزا شینگن نوع C

این نوع ویزا که همان ویزای رایج و محبوب شینگن محسوب می‌شود، به مسافران حوزه شینگن که با قصد تفریح، دیدار اقوام و دوستان، شرکت در رویدادهای مختلف و ... به این منطقه سفر کرده‌اند، اجازه اقامت کوتاه مدت می‌دهد. این نوع ویزا خود به سه دسته تقسیم می‌شود:

ویزای سینگل یا یکبار ورود شینگن

با داشتن این ویزا فرد تنها یکبار اجازه ورود به حوزه شینگن دارد و پس از خارج شدن از این حوزه، اعتبار ویزا به پایان می‌رسد. چنانچه روی ویزا در قسمت Number of Entries عدد 1 درج شده باشد، به این معناست که فرد تنها یک بار اجازه ورود به کشورهای شینگن دارد و پس از خارج شدن از این حوزه، حتی اگر مدت زمان اعتبار ویزا تمام نشده باشد، اجازه ورود مجدد را نخواهد داشت.

ویزای دو بار ورود شینگن

چنانچه بر روی ویزا در قسمت Number of Entries عدد 2 درج شده باشد، فرد اجازه دارد در بازه زمانی 180 روزه، دو بار وارد حوزه شینگن شود. در واقع تا پایان یافتن مدت اعتبار ویزا، فرد می‌تواند دو بار به کشورهای حوزه شینگن سفر کند.

ویزای مولتی یا چند بار ورود شینگن

ویزای مولتی یا Multiple-entry شینگن به فرد اجازه می‌دهد به دفعات زیاد وارد خاک شینگن شود. بدین صورت که فرد دارای این ویزا می‌تواند هر 6 ماه یکبار به مدت 90 روز به کشورهای شینگن سفر کند. بر روی این ویزا برچسب « Number of Entries MULT» درج می‌شود.

ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای شینگن

این نوع ویزا که «LTV» نامیده می‌شود، به فرد تنها اجازه سفر به کشوری را می‌دهد که ویزا برای آن صادر شده است. اگر نام کشور یا کشورهای دیگری نیز در ویزا درج شده باشد، فرد تنها اجازه سفر به همان کشورها را دارد.

ویزای شینگن نوع D

علاوه بر انواع ویزای توریستی شینگن که بالاتر معرفی شد، ویزای نوع D یا National Visa شینگن برای اهداف تجاری و تحصیلی صادر می‌گردد. این نوع ویزا طولانی مدت است و به دو دسته سینگل و مولتی تقسیم می‌شود.

کشورهای ویزای شینگن

همانطور که گفته شد، 27 کشور اروپایی عضو اتحادیه شینگن هستند. این کشورها شامل اتریش، بلژیک، دانمارک، جمهوری چک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتویا، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالتا، هلند، نروژ، لهستان، پرتقال، اسلواکی، اسلوانی، کرواسی، اسپانیا، سوئد و سوئیس می‌شوند.

تمدید ویزای شینگن

ویزا شینگن قابل تمدید نیست و چنانچه پس از پایان یافتن مدت زمان ویزا شینگن، مجددا قصد سفر به این منطقه را داشته باشید، باید برای گرفتن مجدد آن اقدام کنید.

شرایط ویزا شینگن

برای دریافت خدمات این نوع ویزا، کارشناسان فلای‌تودی تمام اطلاعات و مشاوره‌های لازم درباره شرایط ویزای شینگن، قوانین، مدارک لازم، هزینه ویزای شینگن و نحوه گرفتن ویزا شینگن را در اختیارتان قرار می‌دهند. به این ترتیب، در صورت واجد شرایط بودن جهت درخواست ویزای شینگن اقدام می‌کنند.

مراحل اخذ ویزای شینگن

متقاضیان دریافت ویزای شینگن ، باید ابتدا با کارشناسان فلای‌تودی به شماره 42405000 داخلی 3 تماس بگیرند. پس از دریافت آدرس ایمیل یا شماره واتساپ، باید مدارک لازم برای ویزا شینگن را از طریق یکی از این دو روش برای کارشناسان ارسال کنند. مدارک بررسی شده و پس از اعلام شرایط دریافت ویزای شینگن ، مراحل درخواست آن انجام خواهد شد.

مدت زمان صدور ویزا شینگن از زمان ارائه درخواست، حداقل حدودا 14 روز کاری طول می‌کشد.

دلایل ریجکتی ویزای شینگن

گرفتن ویزا شینگن شرایط خاص خود را دارد. به همین دلیل در روند بررسی تقاضای فرد، ممکن است به دلایل متعددی درخواست ویزا رد یا به اصطلاح ریجکت شود. دلایلی که در ادامه ذکر می‌شود، رایج‌ترین دلایل ریجکت ویزا شینگن است:

چنانچه افسر پرونده قانع نشده باشد. در زمان مصاحبه و انگشت‌نگاری، سوالاتی از شما پرسیده می‌شود که ممکن است پاسخ آنها برای افسر پرونده قانع‌کننده نباشد.

مدارک شغلی معتبر ارائه نداده باشید. چنانچه مدارک جعلی از جمله مدرک اشتغال به کار نامعتبر به سفارت ارائه داده باشید، درخواست شما ریجکت می‌شود و اجازه اعتراض نیز نخواهید داشت. بنابراین حتما باید مدارک ارائه شده کامل و واقعی باشد.

مدارک مالی کامل و کافی نباشد. یکی از مهمترین مدارک اخذ ویزا شینگن، تمکن مالی و گردش بانکی است. این مدارک نشان‌دهنده آن است که شما قادر هستید مخارج سفر خود را تامین کنید.

حساب بانکی خود را به صورت ناگهانی پر کرده باشید. گزارش گردش حساب شما نشان می‌دهد مبلغ سپرده بانکی شما چطور در حساب بانکی جمع‌آوری شده است. چنانچه به طور ناگهانی و در زمان نزدیک به مراجعه به سفارت، مبلغ هنگفتی وارد حساب شما شده باشد، از نظر افسر سفارت، قابل قبول نخواهد بود.

بیمه مسافرتی و واچر رزرو هتل نداشته باشید. برای مدت زمانی که در سفر هستید باید هتل رزرو کنید و بیمه مسافرتی خریداری کرده باشید.

توضیحات کافی درباره هدف و انگیزه سفر ارائه نداده باشید. در زمان مصاحبه، باید هدف از سفر و برنامه دقیق خود را شرح کنید و محل اقامت شما مشخص باشد.

سابقه ارتکاب به جرم داشته باشید: هر گونه سابقه مجرمانه حتی کوچک می‌تواند یکی از دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن شما شود.

سن پایین و مجرد بودن می‌تواند از دلایل ریجکت شدن باشد. کسانی که در سن زیر 30 سال و تنها (نه در قالب تور) سفر می‌کنند، ممکن است درخواست‌شان رد شود و این بدان علت است که افسر اطمینانی از بازگشت این افراد به کشورشان ندارد.

مدارک شغلی ارائه شده با درآمد شما همخوانی نداشته باشد. چنانچه میزان درآمد شما با مدارک شغلی که ارائه داده‌اید، همخوانی نداشته باشد، از نظر افسر پرونده ساختگی و جعلی است.

نام و نام خانوادگی

کارشناسان ما پاسخگوی شما هستند

شنبه تا چهارشنبه از ۹ الی ۱۷

پنجشنبه از ۹ تا ۱۳

داخلی 3-021-42405000

سوالات متداول

آماده پاسخگویی شبانه روزی به شما هستیم. لطفا پیش از تماس تلفنی یا ارسال ایمیل، راهنمای مشتریان را مطالعه نمایید.