شهر کالینینگراد – غربی ترین میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

0
3352
شهر کالینینگراد

کالینینگراد، شهری بندری در ساحل دریای بالتیک است که به کشور روسیه تعلق دارد ولی از خاک این کشور جدا است و در میان لهستان و لیتوانی قرار دارد. این شهر که نام قدیمی آن به زبان آلمانی «کونیگزبرگ» بوده است بعد از جنگ جهانی دوم توسط روسیه از آلمانی‌ها گرفته می‌شود و پس از آن، شهر را به نام «میخائیل کالینین» نام‌گذاری و در طول جنگ سرد نیز از آن به عنوان پایگاه اصلی دریایی خود استفاده می‌کنند. شهر کالینینگراد با توجه به موقعیت جغرافیای مناسبی که دارد سرسبزترین و کوچکترین بخش روسیه است و اصلی‌ترین وسیله حمل و نقل در این شهر دوچرخه است که همین موضوع باعث شده تا آب و هوایی پاک و عالی داشته باشد. کالینینگراد با توجه به امکانات و موقعیت مناسبی که دارد برای میزبانی دیدارهای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز انتخاب شده است.

جاذبه های گردشگری کالینینگراد

کالینینگراد در زمان جنگ جهانی دوم آسیب‌های فراوانی دید و بسیاری از آثار تاریخی و باستانی آن ویران شد اما با گذشت زمان دولت روسیه تعداد زیادی از آنها را مرمت کرد. در این شهر کلیساها، موزه‌ها و مکان‌های تاریخی و طبیعی زیادی برای بازدید گردشگران و توریست‌ها وجود دارد از جمله کلیسای جامع کالینینگراد که در جنگ جهانی دوم تخریب اما سال ۱۹۹۰ دوباره بازسازی و مرمت شد. موزه دروازه فرایدلند یکی دیگر از مکان‌های دیدنی کالینینگراد که علاوه بر آثار داخل موزه، خارج و اطراف آن نیز ارزش دیدن دارد. موزه زیردریایی که در دوره ۱۴ ساله جنگ سرد نقش مهمی را ایفا کرده است و هم اکنون به عنوان موزه برای بازدید توریست‎ها و گردشگران مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این مکان‎های ذکر شده، آثار تاریخی فراوان دیگری در شهر کالینینگراد نیز وجود دارد که بازدید از آنها در کنار تماشای مسابقات جام جهانی روسیه خالی از لطف نخواهد بود.

جاذبه های گردشگری کالینینگراد

رستوران های کالینینگراد

شهر کالینینگراد رستوران‌های لوکس و معمولی بسیاری برای سرو انواع غذاهای روسی و اروپایی دارد. رستوران کلوب ماهی منظره‌ای بی‌نظیر و منویی با انواع غذاهای دریایی تازه دارد. رستوران Borsch & Salo مکانی عالی برای خوردن غذاهای روسی، اروپایی و سوپ‌های اسپایسی با قیمتی مناسب است. رستوران زوتلر با انواع غذاهای آلمانی و روسی و داشتن فضا و قیمتی مناسب، مکانی ایده‌آل برای گردشگران است و بسیاری رستوران دیگر که در هر فصلی از سال آماده خدمت‌رسانی به توریست‌ها و مسافرین هستند.

رستوران های کالینینگراد

مراکز خرید کالینینگراد

کالنینگراد فروشگاه‌‌‌‌‌‌‌ها و مراکز خرید بسیاری را در دل خود جای داده و خرید در این شهر فرصتی مناسب است تا گردشگران هم از خیابان‌ها و مراکز تجاری و شلوغ آن بازدید و هم از کالاها، صنایع دستی و سوغاتی کالنینگراد خرید کنند. یکی از مهمترین محصولات کالنینگراد که شهرت جهانی دارد، جواهرات کهربایی است. مرکز خرید اروپا در مرکز شهر کالینینگراد قرار دارد و یکی از بهترین مراکز خرید با مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها با برندهای معروف دنیا است. محبوبیت مرکز خرید Polotskaya بخاطر قیمت‌های پایین و تنوع محصولاتی مانند مواد غذایی، پوشاک، کیف و کفش، لوازم مسافرتی و الکترونیکی است. Yantarny یکی از بزرگترین مراکز فروش سنگ‌های قیمتی کهربا در جهان است که نزدیک به مرکز شهر کالنینگراد قرار دارد.

مراکز خرید کالینینگراد

فرودگاه کالینینگراد

فرودگاه خرابوروفو کالینینگراد به ایران و بالعکس پرواز مستقیم ندارد بنابراین برای سفر به این شهر می‌توان ابتدا به مسکو رفته سپس به شهر کالینینگراد سفر کرد.

فرودگاه کالینینگراد

ورزشگاه کالینینگراد

  • ساخت ورزشگاه کالینینگراد، به عنوان یکی از میزبان‌های مسابقات جام جهانی روسیه در سال ۲۰۱۵ شروع و ۲۰۱۷ با ظرفیتی بیش از ۳۵هزار نفر به پایان رسید. این ورزشگاه میزبان چهار بازی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است.

ورزشگاه کالینینگراد

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید