همه مردم در زمان خرید کالا یا خدمات، ترفندهایی خاص دارند تا خرید باکیفیت و در عین حال ارزانی داشته باشند. بلیط هواپیما هم از این قاعده مستثنی نیست و افراد در زمان خرید آن، راه‌های مختلفی را برای پیدا کردن بلیط ارزان تر امتحان می‌کنند. یکی از نکاتی که باید در زمان خرید بلیط هواپیما به آن توجه کنید، زمان است که شامل زمان خرید بلیط و زمان پرواز می‌شود.

در این مطلب با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید تا به شما بگوییم بلیط هواپیما در چه زمانی ارزان تر است و چگونه می‌توانید با توجه به زمان خرید بلیط و زمان پرواز، بلیط ارزان تری بخرید.

زمان سفرتان را هوشمندانه انتخاب کنید

برای خرید بلیط ارزان هواپیما بهتر است قبل از برنامه‌ریزی برای سفر نگاهی به تقویم بیندازید. درست است که همه برای تعطیلات برنامه‌ریزی می‌کنند اما باید بدانید در این زمان‌ها بلیط هواپیما و به طور کلی خدمات سفر با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند. بنابراین بهتر است سفر هوایی خود را برای روزهای دیگر برنامه‌ریزی کنید.

برای انتخاب تاریخ سفر تعطیلات را بررسی کنید و مناسبت‌ها و رویدادها را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که در سفرهای خارجی، مناسبت‌ها و رویدادهای بین‌المللی هم اهمیت دارند و روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال به همان اندازه که تعطیلات نوروزی روی قیمت بلیط تاثیر دارند، مناسبت‌هایی همچون کریسمس و سال نو میلادی هم موجب بالا رفتن قیمت بلیط هواپیما برای سفرهای خارجی می‌شوند.

cheap tickets 4

زمان طلایی خرید بلیط هواپیما را از دست ندهید

وقتی تاریخ سفر و مقصدتان مشخص شد، به سرعت برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید. یادتان باشد که در برخی مواقع با خرید زودهنگام بلیط هواپیما می‌توانید از تخفیف‌های ویژه‌ای بهره‌مند شوید. البته این در همه موارد صدق نمی‌کند اما باید همیشه ارائه تخفیف خرید زودهنگام بلیط هواپیما را از سوی ایرلاین بررسی کنید.

بلیط لحظه آخری همیشه ارزان نیست

بلیط لحظه آخری به بلیطی گفته می‌شود که زمان پرواز آن نزدیک است و معمولا این تصور وجود دارد که با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسد. باید بگوییم بلیط لحظه آخری همیشه هم ارزان نیست و در زمان پیک سفر حتی قیمت بالاتری هم نسبت به بلیط سیستمی دارد. بنابراین همیشه منتظر بلیط لحظه آخری نمانید و در ایام پیک سفر انتظار پیدا کردن بلیط لحظه آخری ارزان نداشته باشید.

بلیط هواپیما در چه زمانی ارزان تر است

روزهای هفته را در نظر بگیرید

آمارها نشان می‌دهند که در روزهای پایانی هفته، قیمت بلیط هواپیما افزایش می‌یابد و این به دلیل افزایش تقاضای سفر در این روزهاست. بیشترین افزایش قیمت در روزهای چهارشنبه تا جمعه رخ می‌دهد و بهترین زمان برای داشتن پرواز ارزان، روزهای دوشنبه و سه شنبه هستند. در این روزها تقاضا برای سفر پایین می‌آید و کاهش قیمت بلیط هواپیما اتفاق می‌افتد.

ساعت پرواز مهم است!

یکی از نکاتی که کمتر کسی به آن توجه می‌کند، تاثیر ساعت پرواز روی قیمت بلیط هواپیما است. آمارها نشان می‌دهند که پروازهای صبح زود قیمت پایین‌تری نسبت به پروازها در ساعات دیگر دارند و هر چه به ساعات پایانی شب نزدیک می‌شویم، قیمت بلیط بالاتر می‌رود. البته در زمان تعطیلات و مناسبت‌‌های خاص ممکن است این قانون صدق نکند.

در کنار ارزان تر بودن بلیط هواپیما، با انتخاب پروازهای صبحگاهی از مزایای دیگری همچون خلوت بودن فرودگاه و سرعت بالای چک‌این هم بهره‌مند می‌شوید.

cheap tickets 6

شما چه تجربه‌ای دارید؟

در این مطلب نکاتی را که در مورد زمان پرواز و خرید بلیط هواپیما مهم هستند، به شما گفتیم. شما هم تجربه خودتان را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین به یاد داشته باشید که فلای تودی در هر شرایطی به شما امکان می‌دهد تا ارزان ترن بلیط هواپیما را پیدا کنید و به سفرهای ارزان‌تری بروید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید