دبی، شهر کوچک و عربی در حاشیه خلیج فارس، که با برج‌های بلند و زندگی لوکس، خیلی‌ها را شیفته خود کرده است! شاید تا دو دهه پیش کسی تصورش را نمی‌کرد که یک شهر کویری گرم و خشک، به یکی از توریستی‌‌ترین شهرهای دنیا تبدیل شود! اما در حال حاضر، سالانه افراد زیادی برای سفر، زندگی و کار به دبی سفر می‌کنند. راهنمای کامل سفر به دبی از گرفتن ویزای دبی تا برآورد هزینه و صفر تا صد سفر به دبی را در مجله گردشگری فلای‌تودی بخوانید تا اطلاعاتی جامع درباره این مقصد محبوب گردشگری کسب کنید.

اطلاعات ضروری سفر به دبی

  • ویزا: نیاز دارد
  • واحد پول دبی: درهم امارات (AED)
  • پیش شماره: ۹۷۱+
  • زبان رسمی: عربی
  • دین رسمی: اسلام
  • آب و هوا: گرم و خشک
  • تلفن های ضروری: آمبولانس ۹۹۸، پلیس ۹۹۹ و آتش‌نشانی ۹۹۷
  • بهترین فصل سفر: پاییز و زمستان
  • اپراتورها: Etisalat، Du Mobile

برای رفتن به دبی چه مدارکی لازم است؟

  • اسکن رنگی گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار
  • اسکن رنگی شناسنامه و کارت ملی ایران
  • کپی بلیط هواپیما پس از تایید ویزا
  • ۲ قطعه عکس گذرنامه
  • کپی رزرو هتل پس از تایید ویزا
  • کپی بیمه درمانی پس از تایید ویزا
  • فرم پر کردن ویزای توریستی امارات

گرفتن ویزا دبی

همه ما دلمان می‌خواست که برای مسافرت به دبی مانند ترکیه نیازی به گرفتن ویزا مسافرتی نداشته باشیم، اما یکی از قوانین مهم سفر به دبی اخذ ویزای دبی برای ایرانیان است. برای گرفتن ویزا توریستی دبی پاسپورت شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد و سپس به یکی از آژانس‌های مسافرتی و کارگزاران، برای صدور ویزا مراجعه کنید. راه آسان‌تر، دریافت خدمات آنلاین ویزا دبی از فلای‌تودی است که به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

قیمت ویزای دبی با توجه به زمان تقاضا و نوع آن، متفاوت خواهد بود و نیازی به مصاحبه حضوری ندارد. برای مثال ویزای معمولی ۱۴ روزه، ویزای فوری ۱۴ روزه، ویزای یک ماهه و ویزای سه ماهه دبی هر کدام هزینه متفاوتی دارند. برای گرفتن ویزا به مدت زمان اقامت و حضور در این کشور توجه کنید.

توجه داشته باشید که قوانین صدور ویزا دبی کمی متفاوت است و باید از آنها مطلع باشید. برای مثال دختران و پسرانی که صدور ویزای آنها به واسطه ویزای افراد دیگر بوده، باید حتما با همراهانشان در این شهر تردد کنند. در غیر این صورت جریمه‌های سنگین و حتی زندان در انتظار آنها خواهد بود!

گرفتن ویزا دبی

بهترین زمان سفر به دبی

برای سفر به دبی و انتخاب زمان مناسب کمی مسیر سختی پیش رو دارید، زیرا دبی شهری گرم و کویری است و تنها چند ماه در سال از نظر آب و هوایی، شرایط مناسبی دارد. بنابراین اگر بخواهید یک سفر ارزان به دبی داشته باشید، باید قید روزهای خنک سال را بزنید. فصل سفر به دبی بین ماه‌های آبان تا اسفند است که آب و هوای دبی خنک و مناسب بوده و همه جای شهر پر از گردشگر می‌شود.

طبیعی است که در این ایام، قیمت هتل های دبی، خدمات و تفریحات بالا باشد. بنابراین اگر می‌خواهید یک سفر ارزان به دبی را تجربه کنید، باید گرمای هوا را تحمل کرده و در تابستان سفر کنید. برای این منظور اواسط شهریور تا اوایل مهر ماه، زمان مناسبی برای سفر به شهر دبی است. البته ناگفته نماند که حتی در زمان اوج سفر به دبی، بسیاری از مراکز خرید، جشنواره ها و تخفیف های فصلی را نیز ارائه می‌دهند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

برای کسب اطلاع درباره جشنواره خرید دبی می‌توانید به مجله فلای‌تودی مراجعه کنید.

هزینه سفر به دبی

دبی یکی از لوکس‌ترین مقاصد گردشگری نزدیک ایران است و می‌توان گفت تقریبا یک سفر گران قیمت محسوب می‌شود. اما با این حال همواره می‌توان در بخشی از هزینه‌‌های سفر به دبی صرفه‌جویی کنید، این در صورتی است که از همه آنها مطلع باشید. بخشی از هزینه‌ها شامل هزینه‌های قبل از سفر و بخشی دیگر شامل حین سفر است که در این مطلب به همه آن‌ها پرداخته‌ایم.

هزینه پاسپورت، ویزا و عوارض خروج از کشور

بخشی از هزینه‌ سفر به دبی شامل هزینه تمدید پاسپورت (در صورت نداشتن اعتبار)، گرفتن ویزا دبی و پرداخت عوارض خروج از کشور است. در حال حاضر (سال ۱۴۰۲) عوارض خروج از کشور برای سفر اولی‌ها ۴۰۰ هزار تومان، برای سفر دوم ۶۰۰ و برای سفر سوم ۸۰۰ هزار تومان است که باید در فرودگاه پرداخت کنید.

هزینه سفر به دبی

هزینه خرید سیم کارت در دبی

در سفر به دبی اگر قصد اقامت طولانی مدت دارید، بهتر است از سیم کارت های رایج امارات استفاده کنید. در حال حاضر دو اپراتور Etisalat، Du Mobile بهترین اپراتورهای سیم کارت در دبی هستند. سیم کارت Etisalat نسبت به Du Mobile بهتر بوده، قیمت مناسب‌تری و پوشش‌دهی بالاتری دارد. قیمت خرید سیم کارت در دبی از این اپراتور در حال حاضر (۱۴۰۲) از ۲۵ تا ۲۰۰ درهم متغیر است.

برای خرید سیم کارت در دبی می‌توانید به دفاتر نمایندگی این دو اپراتور در فرودگاه دبی مراجعه کرده و یا به نمایندگی فروش سیم کارت در سطح شهر مراجعه کنید که گزینه اول بهتر و راحت‌تر است. توجه داشته باشید که پس از خرید سیم کارت برای فعال سازی آنها و همچنین چک کردن میزان شارژ آن نیاز به کد دستوری دارید.

برای فعالسازی سیم کارت Du، کد دستوری ستاره ۱۲۲ مربع را شماره گیری کنید. سپس اطلاعات دقیق پاسپورت که از شما خواسته شده را وارد کنید. بعد از چند دقیقه یک پیام برای شما ارسال می‌شود و با شماره گیری ۱۳۵ سیم‌کارت شما فعال خواهد شد. بعد از استفاده، برای مشاهده میزان اعتبار باقی‌مانده خود کد ستاره ۱۳۵ مربع را شماره گیری کنید. برای اطلاع از اعتبار سیم کارت Etisalat  از کد ستاره ۱۲۰ مربع استفاده کنید. همچنین برای شارژ مجدد این سیم کارت از کد ستاره، ،۱۲۰ ستاره، کد اعتباری شارژ، مربع استفاده کنید.

هزینه سفر به دبی با کشتی

برای سفر به دبی با کشتی باید ابتدا خودتان را از تهران و یا شهر مبدا به بندرعباس برسانید. هزینه حدودی بلیط قطار تهران-بندرعباس در حال حاضر با توجه به شرکت ریلی حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است. همچنین می‌توانید با استفاده از اتوبوس خودتان را به بندرعباس برسانید. اما در هر حال، مقصد بعدی شما، بندر لنگه خواهد بود. بندری که می‌توانید بلیط یک سره یا دوسره کشتی تندرو به دبی خریداری کنید. بلیط کشتی تندرو به مقصد دبی در حال حاضر (۱۴۰۲) حدود ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان (یک طرفه) و ۵ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان (دو طرفه) است.

هزینه سفر با هواپیما به دبی

اگرچه می‌توانید تور دبی را برای رسیدن به این مقصد رویایی انتخاب کنید، اما امکان خرید بلیط و رزرو هتل نیز برایتان به راحتی فراهم است. اما به هر حال برای رفتن به دبی می‌توانید به دو روش هوایی و یا دریایی اقدام نمایید. قیمت بلیط هواپیما دبی، ممکن است بسته به زمان پرواز متفاوت باشد، اما همواره می‌توانید بهترین قیمت بلیط هواپیما دبی را در فلای تودی پیدا کنید.

سفر هوایی به دبی

راهنمای سفر زمینی به دبی

اگر می‌خواهید برای سفر به دبی یک راه اقتصادی و به صرفه را انتخاب کنید، سفر زمینی به دبی یکی از بهترین گزینه‌هاست. برای این کار نیاز است که با اتومبیل خود را به بندر لنگه برسانید، برای حمل خودروی خود با کشتی بلیط تهیه کنید و با خودروی خود به دبی بروید. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که مدارک کامل خودرو و گواهینامه بین‌المللی به همراه داشته باشید. هزینه سفر زمینی به دبی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از سفر هوایی است.

فرودگاه های دبی

دبی دو فرودگاه بین المللی دارد که سالانه میزبان مسافران زیادی از سراسر دنیا هستند. فرودگاه اصلی دبی، فرودگاه بین المللی دبی یا همان Dubai International Airport است که سه ترمینال دارد. ترمینال یک، ترمینال اصلی این فرودگاه است و بیشتر ایرلاین‌های معتبر به این فرودگاه پرواز دارند. در ترمینال شماره دو بیشتر پروازهای کشورهای حوزه خلیج فارس و جنوب آسیا نشست و برخاست دارند و ترمینال شماره سه این فرودگاه که از نظر بزرگی دومین ساختمان بزرگ جهان است به هواپیماهای پهن پیکر و به‌روز شرکت امارات و کانتاس اختصاص دارد.

دیگر فرودگاهی که در دبی وجود دارد، فرودگاه بین المللی آل مکتوم است. این فرودگاه جزو بزرگترین فرودگاه‌های جهان از نظر فضا و حجم مسافر است و سالانه ۱۲ میلیون تن بار و بیش از ۲۰۰ میلیون مسافر در این فرودگاه جابه‌جا می‌شوند. این فرودگاه نیز سه ترمینال با امکانات رفاهی و لوکس دارد. همچنین چندین محل اختصاصی برای جت‌هاش شخصی در این فرودگاه موجود است.

گم شدن چمدان در فرودگاه دبی

گم شدن چمدان در فرودگاه مقصد می‌تواند اتفاقی نگران کننده باشد و سفر شما را تلخ کند. اما در بسیاری از فرودگاه‌ها برای رسیدگی به این امور، یک مرکز پاسخگویی وجود دارد که می‌توانید به آن مراجعه کنید یا با آنها تماس بگیرید. برای مثال در صورتی که در فرودگاه دبی چمدان خود را گم کردید، می‌توانید با شماره تماس امور گم شدن چمدان تماس بگیرید.

این بخش یک پشتیبانی ۲۴ ساعته دارد که پاسخگوی شما است. همچنین می‌توانید به سایت فرودگاه و بخش گم شدن چمدان مراجعه کنید و با پر کردن اطلاعات شخصی خود منتظر تماس باشید. فرودگاه دبی برای گم شدن وسائل شخصی افراد در فرودگاه نیز یک شماره پشتیبانی دارد که می‌توانید با آن تماس بگیرید.

-شماره تلفن امور گم شدن چمدان فرودگاه دبی: +۹۷۱ (۰)۴ ۲۲۴ ۵۳۸۳

-شماره تلفن امور رسیدگی به گم شدن وسایل در فرودگاه دبی: ۰۴۲۲۴۵۵۵۵

-وب‌سایت: www.dubaiairports.ae/before-you-fly/baggage/lost-found

راه های حمل و نقل از فرودگاه های دبی به مرکز شهر

راه های حمل و نقل درون شهری دبی به چند صورت است. بعد از این که به فرودگاه دبی رسیدید، باید به وسیله تاکسی و یا وسایل حمل و نقل عمومی خودتان را به هتل برسانید، مگر این که کسی منتظر شما باشد و یا هتل خدمات ترانسفر رایگان ارائه دهد. به طور کلی هزینه کرایه تاکسی در دبی کمی گران است و قیمت تاکسی در دبی با توجه به اینکه به کدام نقطه شهر می‌روید، متغیر خواهد بود.

برای کاهش هزینه‌ حمل و نقل در دبی می‌توانید از خطوط مترو استفاده کنید. قیمت بلیط مترو دبی بین ۳ تا ۱۵ درهم متغیر است. برای حمل و نقل در دبی گزینه‌های دیگری مانند اتوبوس نیز در دسترس دارید.

راه های حمل و نقل از فرودگاه های دبی به مرکز شهر

بهترین هتل های دبی برای اقامت

دبی را با هتل های لوکس و ۵ ستاره می‌شناسند، اما نگران نباشید برای سفر به دبی، نیازی نیست تا حتما در یک هتل فوق لاکچری و ۵ ستاره اقامت کنید. گزینه‌های مقرون به صرفه‌تری نیز وجود دارد. خوشبختانه گزینه‌های اقامت در این شهر بسیار گسترده بوده و با هر بودجه‌ای، می‌توانید یک مکان مناسب برای اقامت خود پیدا کنید.

قیمت هتل های دبی با توجه به هتل مورد نظر، امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهد، متفاوت است. همچنین تاریخ ورود و خروج شما به هتل و نفرات همراه شما در تعیین قیمت تاتیرگذار خواهد بود، بنابراین پیشنهاد می‌شود وارد صفحه رزرو هتل های دبی شده و قیمت و خدمات هر هتل را مشاهده کنید.

هتل برج العرب یکی از گران ترین و لوکس ترین هتل های دنیا است که بارها به عنوان یک هتل ۷ ستاره معرفی شده است. هزینه اقامت در این هتل لوکس بالا بوده و برای یک شب اقامت یک نفر، باید حداقل ۱۳۰۰ دلار کنار گذاشته باشید! البته نگران نباشید، می‌توانید از میان هتل های ۴، ۳ و یا حتی ۲ ستاره گزینه‌های ارزانتری را پیدا کنید. قیمت هتل در دبی ۳ ستاره نسبت به هتل های ۴ ستاره ارزانتر است و متقاضیان زیادی هم دارد. محبوب ترین هتل های دبی عبارتند از:

هتل سوئیسوتل الغریر دبی: این هتل در ناحیه دیره دبی و نزدیک به بافت قدیمی آن قرار گرفته است. بنابراین، اگر می‌خواهید تاریخ این شهر را کشف کنید، در هنگام رزرو، نام این هتل را به یاد داشته باشید. 

هتل بست وسترن پلاس پیرل کریک دبی: با اقامت در این هتل نزدیک به بازار طلا هستید و می‌توانید از طیف وسیعی از امکانات تفریحی، از جمله باشگاه سلامت، استخر روباز و سونا لذت ببرید.

هتل کرون پلازا دبی: این هتل نزدیک موزه آینده دبی قرار دارد، همچنین دارای دسترسی به اینترنت بی‌سیم رایگان، خدمات دربان و نگهداری از کودکان (با هزینه اضافی) است.

هتل آوانی دیره دبی: اقامت در قلب فرهنگی‌ترین و تاریخی‌ترین بخش دبی را به خود هدیه دهید. از آنجایی که این هتل امکانات رفاهی ایده‌آلی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد و از موقعیت مکانی بسیار خوبی هم برخوردار است، گزینه محبوب بسیاری از گردشگران به شمار می‌رود.

بهترین هتل های دبی برای اقامت

بهترین رستوران های دبی

غذا یکی از جذاب‌ترین تجربه‌ های سفر است؛ به ویژه در دبی که با انواع غذاهای محلی عربی و بین‌المللی از شما پذیرایی می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به دبی حتما سری به بهترین رستوران‌های این شهر بزنید تا از لذت چشیدن غذاهای با کیفیت محروم نشده باشید.

خوشبختانه رستوران‌های زیادی با بازه‌های قیمتی متفاوت در دبی وجود دارد. برای مثال شعب مک دونالد در این شهر، هزینه‌های بسیار پایینی دارند. قیمت غذا در دبی برای یک وعده ارزان را حدود ۴۰ درهم درنظر بگیرید.

اما اگر دوست دارید تا یک غذای متفاوت در این شهر تجربه کنید، می‌توانید برخی از بهترین رستوران های دبی مانند رستوران الدوار، رستوران أماسینا، رستوران آرمانی امَل و رستوران سلبریتیز را امتحان کنید.

معروف ترین غذاهای دبی

غذاهای اصیل دبی ترکیبی از غذاهای عربی، هندی، لبنانی و حتی ایرانی هستند. این غذاها معمولا پر از طعم ادویه‌های معطر و سبزیجات هستند و ارزش امتحان کردن دارند. معروف‌ترین غذاهای دبی عبارتند از:

معروف ترین غذاهای دبی

هریس: ترکیبی از گندم و گوشت و ادویه‌جات است و از غذاهای عربی معروف بوده که در منوی هر رستوران لوکسی دیده می‌شود.

مجبوس: ترکیب برنج، گوشت، سبزیجات و ادویه‌های معطر است و معمولا طعم تندی دارد.

مدروبا: ترکیبی یکدست و کوبیده شده از برنج، گوشت، سیر، پیاز و گوجه فرنگی است.

لگیمات: این شیرینی توپی شکل به عنوان دسر در رستوران‌ها و کافه‌ها سرو می‌شود.

سالونا: این غذا با تکه‌های مرغ، سبزیجات و زنجبیل تهیه می‌شود و جزو غذاهای محبوب دبی است.

شاورما: این غذا معمولا به شکل لقمه‌ای سرو می‌شود و در آن گوشت یا مرغ به همراه سبزیجات قرار می‌گیرد.

شتر شکم پر: این غذای مجلل معمولا در مراسم دبی تهیه می‌شود.  

در دبی از کجا خرید کنیم؟ | بهترین مراکز خرید دبی

اگر به خرید کردن علاقمند هستید، دبی بهترین مقصد سفر برای شما است. از بازارهای سنتی تا فروشگاه‌های برند، پاساژهای دبی هر آنچه برای خرید، تفریح و خوشگذرانی نیاز دارید، ارائه می‌دهند. در ادامه بهترین مراکز خرید دبی را معرفی می‌کنیم.

مرکز خرید دبی مال | The Dubai Mall

دبی مال یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در دبی و جهان است. در این مرکز خرید، سوق یا همان بازار، آکواریوم، موزه ژوراسیک دبی دینو، سینما ریل، پیست اسکیت روی یخ، کیدزانیا، آبنما و کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی وجود دارد. ساعت کاری دبی مال هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۴ است.

امارات مال | Mall of the Emirates

امارات مال سومین مرکز خرید بزرگ در خاورمیانه است. در این مرکز خرید، پارک، سینما و یک شهربازی سرپوشیده بزرگ نیز قرار دارد. ساعت کاری این پاساژ از ساعت ۱۰ تا ۲۲ است.

مرکز خرید مارینا مال | Dubai Marina Mall

این مرکز خرید در کنار هتل پنج ستاره مارینا قرار گرفته و علاوه بر فروشگاه، مراکز تفریحی متعددی نیز دارد. ساعت کار این مرکز خرید در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ تا ۲۴ است.

مرکز خرید مرکاتو دبی | Mercato Shopping Mall

یکی از جاذبه‌های این مرکز خرید، معماری جذاب ایتالیایی آن است. در این مرکز خرید به برندهای مختلف جواهرات، عینک آفتابی و لوازم آرایشی دسترسی خواهید داشت. همچنین یک شهربازی و دو سینمای مدرن نیز در مرکز خرید مرکاتو واقع شده‌اند. ساعت کاری این مجموعه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۲ است.

بهترین پاساژ ها و مراکز خرید دبی

سوق مدینه جمیرا | Souk Madinat Jumeirah

این مرکز خرید با مغازه‌های کوچک و معماری جذابی که دارد کاملا حس قدم زدن در یک بازار عربی را به شما منتقل می‌کند. در این بازار برندهای مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آنها خرید کنید. ساعت کاری این مرکز خرید هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۳ است.

مرکز خرید سیتی واک دبی | City Walk

این مرکز خرید مدرن در دبی علاوه بر فروشگاه دارای ۷۰ رستوران و کافه و همچنین شهربازی، سینما و تئاتر است. ساعت کاری مرکز خرید سیتی واک دبی هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۲ است.

مرکز خرید بورجومان | Burjuman Mall

این مرکز خرید جزو قدیمی‌ترین مراکز خرید در دبی است که در آن به تعداد زیادی از بهترین برندها دسترسی دارید. علاوه بر این، در بورجومان، زمین بازی کودک، آبنمای موزیکال، رستوران و کافی شاپ هم موجود است که می‌توانید از آنها استفاده کنید. ساعت کاری این مرکز خرید هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۲ است.

بهترین جاذبه های گردشگری دبی

مهمترین نکته‌ای که در راهنمای سفر به دبی باید به آن اشاره کنیم، تفریحات بسیار متنوع و هیجان‌انگیز در این شهر ساحلی است. از خشکی تا دریا، زمین و آسمان، دبی بهترین پیشنهادات برای گذراندن یک روز متفاوت را پیش روی شما می گذارد. تفریحاتی که شاید هرگز تجربه نکرده باشید. در ادامه با برخی از خاص‌ترین تفریحات دبی و بهترین جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا شوید.

۱- اسکای دایوینگ | Sky Diving

اگر اهل هیجان باشید، اسکای دایوینگ دبی هیجان‌انگیزترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. اگر یک بار پرش از هواپیما بر فراز جزیره نخل دبی را تجربه کنید، برای همیشه آن را در خاطر خواهید داشت. پرش‌های تفریحی دونفره یا اصطلاحا تَندِم، به همراه مربی انجام می‌شود و نیازی نیست شما کاری انجام دهید و فقط لذت ببرید. هزینه اسکای دایوینگ در دبی حداقل ۲۰ میلیون تومان برایتان تمام می‌شود!

اسکای دایوینگ دبی

۲- برج خلیفه دبی

برج خلیفه بزرگترین آسمان خراش دنیا و یکی از معروف ترین جاهای دیدنی دبی است. طبیعتا تجربه تماشای نمای شهر از فراز این برج را در هیچ کجای دنیا نخواهید یافت. اگر به دبی سفر کردید، حتما از بالاترین طبقه برج خلیفه، مناظر زیبای شهر را تماشا کنید. هزینه بازدید از برج خلیفه دبی از ۲ تا ۶ میلیون متغیر است، اما اگر تمایلی به پرداخت این مبلغ ندارید، تماشای برج خلیفه و آب نماهای زیبای اطراف آن نیز خالی از لطف نیست.

برج خلیفه دبی

۳- آکواریوم دبی

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی که در راهنمای سفر به دبی حتما باید به آن اشاره کرد، آکواریوم دبی است. آکواریوم دبی یکی از بزرگترین آکواریوم‌ های معلق دنیا محسوب می‌شود که هزاران موجود دریایی در آن وجود دارد. قیمت بلیط آکواریوم دبی را حدود ۲ تا ۴ میلیون در نظر بگیرید.

آکواریوم دبی

۴- پارک آبی وایلد وادی

اگر به تفریحات آبی علاقه دارید، حتما به پارک آبی وایلد وادی دبی سر بزنید. یکی از بزرگترین پارک‌های آبی دبی و دنیا با تفریحات و بازی‌های مفرح و پیشرفته که تجربه سفر متفاوتی برایتان خواهد ساخت. این پارک آبی روبه‌روی برج العرب واقع شده و در یک روز می‌توانید از این دو جاذبه دیدن کنید. هزینه ورودی پارک آبی وایلد وادی دبی حدودا ۲ تا ۳ میلیون تومان است.

۵- دبی مال

به طور حتم خرید در دبی یک سرگرمی جذاب است. اگر قصد خرید سوغاتی و یا لباس را دارید، پیشنهاد می‌شود حتما به دبی مال که معروف‌ترین مرکز خرید دبی محسوب می‌شود، سری بزنید. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، گشت و گذار در دبی مال، با بیش از هزار فروشگاه، رستوران، مرکز تفریحی و … تجربه جالبی خواهد بود.

جشنواره ها و فستیوال های دبی

خوشبختانه فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلفی سالانه در دبی برگزار می‌شود که فرصت خوبی برای سفری متفاوت به دبی محسوب می‌شوند. این فستیوال‌ها خود از جاذبه‌ های دیدنی دبی محسوب می‌شوند. مهمترین فستیوال دبی دهکده جهانی است. اما فستیوال‌های دیگری نیز به میزبانی دبی برگزار می‌شوند که می‌توانید در مقاله فستیوال های دبی، کاملا با آنها آشنا شوید.

جشنواره ها و فستیوال های دبی

سفر به دبی را از دست ندهید!

مواردی که در راهنمای سفر به دبی بررسی شد، به شرایط مختلفی بستگی دارد. ممکن است راهنمای سفر مناسب شما، برای دیگری مناسب نباشد. برای مثال آیا شما تنها سفر می‌کنید؟ یا ترجیح می‌دهید سفر به دبی با تور و گروه‌های بزرگ را انتخاب کنید؟ ترجیح می‌دهید یک سفر اقتصادی داشته باشید و یا سفر لوکس؟ اما به هر ترتیب، برای سفر به دبی، دانستن یکسری اطلاعات ضروری و قیمت حدودی تفریحات و خدمات شهر بسیار مفید خواهد بود. لازم است اشاره کنیم که قیمت‌هایی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم، تقریبی است و می‌تواند به هنگام سفر تغییر کند. توجه داشته باشید که برای رزرو بلیط دبی، تور دبی و همچنین هر یک از هتل‌های دبی می‌توانید به اپلیکیشن یا سایت فلای‌تودی مراجعه کنید.

آیا تجربه سفر به دبی را داشته اید؟ از تجربه خود برای ما بنویسید.

سوالات متداول درباره سفر به دبی

آیا سفر به دبی ویزا می خواهد؟

بله، برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱-۴۲۴۰۵۰۰۰ داخلی ۳ تماس بگیرید یا به بخش ویزا در سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی مراجعه کنید.

چگونه به دبی سفر کنیم؟

راه‌های رفتن به دبی بسیار است. شما می‌توانید با هواپیما یا کشتی به دبی سفر کنید.

سواحل معروف دبی کدام هستند؟

سواحل جمیرا، مارینا بیج، کایت، ام سقیم، الصفوح، پارک ساحلی الممراز و لامر از سواحل معروف دبی هستند.

بهترین پاساژها و مراکز خرید دبی کدامند؟

دبی مال، امارات مال، مرکز خرید مارینا، سوق مدینه جمیرا، مرکز خرید سیتی واک، مرکز خرید بورجومان و مرکز خرید مرکاتو دبی از بهترین پاساژها برای خرید در دبی هستند.

فاصله تهران تا دبی چقدر است؟

بستگی دارد که چه راهی را برای سفر انتخاب کنید. به این خاطر که روشهای متفاوت زمینی و هوایی برای رفتن به دبی وجود دارد.

دبی چند تا فرودگاه دارد؟

دبی در حال حاضر دو فرودگاه دارد، فرودگاه بین المللی دبی و فرودگاه بین المللی آل مکتوم.

2 نظرات

    • سلام دوست عزیز
      خیر ممنوع نیست، با این حال توجه داشته باشید که میزان محدودی دارو میتونید با خودتون همراه داشته باشید و در صورتی هم که دارو خاصی مصرف میکنید باید مجوز حمل دارو داشته باشید..

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید