دبی در دومین سال متوالی، توانست جایزه Tripadvisor Travellers’ Choice را از آن خود کند و به‌عنوان برترین مقصد گردشگران انتخاب شود. این مسئله نشان می‌دهد که دبی به‌خوبی توانسته به اهداف برنامه اقتصادی خود دست پیدا کند و برای آنکه به یکی از ۳ مقصد برتر جهان برای گردشگری و تجارت تبدیل شود، راه درازی پیش رو ندارد.

سفر به دبی، محبوب ترین شهر گردشگران

شیخ حمدان آل مکتوم، ولیعهد و رئیس شورای اجرایی دبی در واکنش به دریافت این جایزه اظهار داشت: «اینکه گردشگران در دومین سال متوالی دبی را اولین مقصد خود برای سفر معرفی کرده‌اند، دستیابی به چشم‌انداز تبدیل دبی به برترین مقصد جهانی برای گردشگری و تجارت است و یکی از اهداف کلیدی که در دستور کار برنامه اقتصادی D33 دبی قرار داشته، تحقق پیدا کرده است.»

اهداف برنامه D33 فقط به اینکه دبی به شهر برتر گردشگری و تجارت در جهان تبدیل شود، خلاصه نمی‌شود؛ بلکه هدف تبدیل دبی به قطبی برای تجارت و سرمایه‌گذاری است. جاذبه های گردشگری دبی در کنار ارائه هتل‌های بسیار لوکس و مدرن، این شهر را به مکانی پیشرو در برگزاری رویدادهای جهانی تبدیل خواهد کرد و در عین حال، باعث می‌شود که جایگاه دبی به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مقصد گردشگران برای سفر تا دهه آینده تثبیت شود.

در ۲ سال گذشته، بخش‌های گردشگری، هتلداری و رویدادهای دبی، در خط مقدم دستیابی به اهداف برنامه اقتصادی این شهر بوده‌اند و همچنان نقشی کلیدی در شکل‌دهی آینده ایفا خواهند کرد.

جای تریب ادوایزر، جدیدترین جایزه در فهرست افتخارات دبی

جایزه Tripadvisor، جدیدترین جایزه‌ای است که به فهرست افتخارات بین‌المللی دبی اضافه شده است. البته این مسئله با وجود امکاناتی که دبی برای مسافران و گردشگران در نظر گرفته است، چندان هم بعید به نظر نمی‌رسد. این شهر بیش از ۱۳ هزار رستوران و کافه دارد که تجربه بی‌نظیری از سفر را برای مسافران رقم می‌زنند و حتی تعدادی از سرآشپزها و رستوران‌ های دبی در اولین دوره جایزه ۵۰ رستوران برتر خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۲۰۲۲، برنده چند جایزه شدند.

علاوه بر این در سال گذشته، ۷۹۴ هتل در این شهر افتتاح شده که به‌واسطه آن، بیش از ۱۴۵ هزار اتاق در اختیار مسافران قرار گرفته است. این مسئله علاوه بر رونق گردشگری در این شهر، سطح اشتغال ۷۳ درصد را ایجاد کرده و موجب شده که دبی در میان برترین کشورهای جهان از نظر نرخ اشتغال قرار بگیرد.   

دبی برترین مقصد گردشگران در جهان

دبی شهری رو به آینده

همچنین، برای رسیدن به چشم‌انداز گردشگری جهانی، دبی به طور مداوم برنامه‌هایی را برای جذب گردشگران بیشتر از سراسر جهان ارائه می‌دهد. دبی توانسته خود را به‌عنوان مقصدی امن، پرطرفدار و قابل دسترس در صنعت گردشگری معرفی کند. بر اساس آمار دپارتمان اقتصاد و گردشگری دبی، این شهر از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ پذیرایی ۱۲٫۸۲ میلیون گردشگر از کل جهان بوده که در مقایسه با ۶٫۰۲ میلیون مسافر که در دوره مشابه پارسال به این شهر سفر کرده بودند، رشد بیش از ۲ برابری را تجربه کرده است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید