آشنا نبودن با قوانین و مقررات مربوط به ممنوعیت دارویی در پرواز می‌تواند دردسرساز باشد. اگر سفر خارجی در پیش دارید، پیش از اینکه داروهای خود را در چمدان بگذارید، حتما باید به مقررات منع دارویی و حتی بار مجاز و غیر مجاز در پروازهای خارجی نگاهی بیندازید تا با مشکلی مواجه نشوید. این مسئله به ویژه برای کسانی که نیاز به دارویی خاص دارند و تحت درمان هستند، بسیار حائز اهمیت است. به گزارش مجله گردشگری فلای تودی، جام جهانی قطر ۲۰۲۲ به زودی آغاز می‌شود و پروازهای زیادی به دوحه در حال انجام است. قطر نیز درست مانند دیگر کشورها، مقررات مخصوص به خود را در زمینه ورود برخی داروها دارد. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، حتما نگاهی به لیست داروهای ممنوعه در قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ بیندازید.

لیست داروهای ممنوعه در قطر برای جام جهانی

فهرست داروهای غیرمجاز در سفر به قطر

حمل داروهای حاوی مواد مخدر یا روانگردان در هنگام ورود به کشور قطر ممنوع است. این داروها شامل لیریکا، ترامادول، آلپرازولام (زاناکس)، دیازپام (والیوم)، زولام، کلونازپام، زولپیدم، کدئین، متادون و پرگابالین می‌شود. مسافرانی که در سفر به قطر داروهایی مانند مسکن، آنتی‌بیوتیک یا داروهای آرامبخش استفاده می‌کنند، باید نسخه ارائه دهند.

در ادامه نگاهی به فهرست داروهای ممنوعه در قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ بیندازید.

Page01
Page02

در صورت نیاز به دارو در پرواز چه باید کرد؟

قوانین مربوط به ممنوعیت دارویی در پروازهای خارجی، با توجه به کشور مقصد متفاوت است. در سفر به جام جهانی قطر ۲۰۲۲، اگر تحت درمان هستید و داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتما توصیه‌نامه یا نسخه معتبر از پزشک خود بگیرید تا مجوز حمل داروی شما در طول پرواز باشد. این نکته را فراموش نکنید که برخی از کشورها در زمینه ورود داروهای ممنوعه سختگیری زیادی دارند، بنابراین بدون اطلاع از قوانین آنها دارویی را با خود به همراه نبرید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید