خرید در استانبول بدون شک یکی از مهمترین کارهایی است که مسافران این شهر انجام می‌دهند. وجود مراکز خرید متعدد لوکس و مدرن و حتی بازارهای سنتی با انواع برندهای مطرح و قیمت‌های مناسب، استانبول را به یک مقصد خرید مهیج تبدیل می‌کند. با فلای‌تودی همراه شوید، تا اطلاعاتی دقیق درباره معروف ترین و بهترین مراکز خرید استانبول را به همراه ویدئو آنها در اختیارتان قرار دهیم تا در میان انبوه مراکز خرید دچار سردرگمی نشوید.

آشنایی با مراکز خرید استانبول

با وجود اینکه جاذبه‌های گردشگری استانبول بسیار غنی هستند و بسیاری از گردشگران را جذب خود می‌کند، تقریبا تمام کسانی که به این شهر سفر می‌کنند خرید در این شهر را از دست نمی‌دهند.

ویدئو بهترین مراکز خرید استانبول

برای آشنایی بیشتر با مناطق خرید استانبول ویدیو زیر را تماشا کنید:

معرفی مراکز خرید بخش اروپایی استانبول

مراکز خرید استانبول را می‌توانید تقریبا در هر نقطه‌ای از این شهر پیدا کنید. مراکز خریدی مانند بازار بزرگ استانبول (گرند بازار) که بزرگترین بازار سرپوشیده جهان است، نه تنها از نظر تاریخی اهمیت دارد، بلکه تقریبا هر کالایی را می‌توان در آن یافت.اگر بلیط استانبول را خریدید و خود را برای سفری هیجان‌انگیز به استانبول آماده می‌کنید، اول نگاهی به لیست مراکز خرید و بازارهای ترکیه بیندازید. جالب است بدانید که مراکز خرید استانبول در قسمت اروپایی هم یکی از بهترین جاهای دیدنی این شهر زیبا است.

در این مقاله ما مراکز خرید استانبول را در دسته‌بندی‌های مختلف به شما معرفی می‌کنیم. در ادامه ابتدا بهترین مراکز خرید بخش اروپایی استانبول را به شما معرفی خواهیم کرد.

ویدئو مراکز خرید قسمت اروپایی استانبول

مرکز خرید آک مرکز استانبول | Akmerkez

مرکز خرید آک در اتیلر و در همسایگی منطقه محبوب بشیکتاش قرار دارد. این مرکز خرید همچنین به منطقه تجاری لونت و ماسلاک نیز نزدیک است. این مرکز خرید ۴ طبقه ۲۵۰ مغازه دارد که در زمینی به مساحت ۱۸۰٫۰۰۰متر مربع قرار دارد. دسترسی به مرکز خرید آک استانبول با وسایل نقلیه عمومی بسیار آسان است. همچنین از این مرکز خرید استانبول دسترسی آسانی به هتل‌ های این شهر خواهید داشت. مرکز خرید آک در شهر استانبول در سال ۱۹۹۳ افتتاح شد.

مرکز خرید آک مرکز در سال ۱۹۹۵ به عنوان برترین مرکز خرید اروپا و در سال ۱۹۹۶ به عنوان بهترین مرکز خرید جهان شناخته شد. این مرکز خرید معروف استانبول همچنین برنده جایزه بین‌المللی طراحی و توسعه شد. آکمرکز به دلیل اینکه توانسته هر دوی این عناوین را کسب کند، مرکز خریدی منحصر به فردی به شمار می‌رود، و عنوان بهترین مراکز خرید استانبول شایسته آن است. در سال ۲۰۱۰، آک مرکز استانبول جایزه بهترین طراحی داخلی در اروپا را هم از آن خود کرد.

مرکز خرید آک مرکز استانبول

آدرس: Ulus Caddesi No:3, Etiler – Istanbul

ساعات کاری: ۱۰:۰۰ الی ۲۲:۰۰

آدرس مرکز خرید آک مرکز استانبول روی نقشه گوگل:

استانبول مال | Mall of Istanbul

احتمالا نام استانبول مال ترکیه حتی برای یکبار هم که شده به گوشتان خورده است؛ مرکز خریدی بزرگ و مشهور که بیش از ۳۰۰ فروشگاه در آن فعالیت می‌کنند.در میان مراکز خرید مختلف در این شهر یکی از معروف ترین مراکز خرید استانبول است.  این مرکز خرید حدود ۳۵۰ هزار مترمربع وسعت دارد و کالاهایی از صنعت مد و پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی و … در آن به فروش می‌رسد. از برندهای معتبر دنیا مانند ویکتوریا سیکرت، میس سلفریج، ال سی واکیکی، دکالتون و … گرفته تا برندهای محلی استانبول، همه و همه در این مرکز خرید نمایندگی دارند. استانبول مال فضایی لوکس و مدرن دارد و با ظاهر زیبایش، توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. استانبول مال ترکیه تنها یک مرکز خرید نیست؛ بلکه بزرگترین شهربازی سرپوشیده اروپا و بزرگترین مجموعه سینمایی ترکیه را در خود دارد و با فودکورت وسیعش لحظات خوشمزه‌ای را برای شما رقم می‌زند.

استانبول مال

آدرس: Ziya Gökalp, Süleyman Demirel Blv No:7, 34490 İkitelli Osb/Başakşehir/İstanbul, Turkey

ساعت کاری: تا ساعت ۱۰ شب

آدرس استانبول مال روی نقشه گوگل:

ایستینیه پارک استانبول | Istinye Park

مرکز خرید ایستینیه پارک در منطقه سارییِر قرار دارد و از بهترین مراکز خرید این شهر به شمار می‌رود. این مرکز خرید در زمینی به مساحت ۲۴۲۰۰۰ متر مربع، شامل بخش‌های روباز و سرپوشیده شیشه‌ای مثل پارک سبز مرکزی، منطقه مد، مرکز خرید کنار خیابان، مرکز سرگرمی کودکان در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع، کلوب‌های ورزشی و تفریحی، بازار- ناحیه‌ای که با الهام از معماری باستانی ترکیه ساخته شده- و ۱۲ سالن فیلم است.

همچنین مرکز خرید ایستینه استانبول دوستدار محیط زیست است و ۳ مرکز جمع‌آوری زباله در آن وجود دارد. ویلچر، صندوق امانات برای نگهداری اشیا قیمتی، کالسکه رایگان برای حمل نوزاد و … تنها بخشی از امکانات این مرکز خرید در استانبول به شمار می‌روند.

ایستینیه پارک استانبول | Istinye Park

ساعات کاری: ۱۰:۰۰ الی ۲۲:۰۰

آدرس ایستینیه پارک استانبول روی نقشه گوگل:

وادی استانبول | Vadistanbul

وادی استانبول یک پروژه بسیار بزرگ است که شامل مرکز بخش اقامتی به نام تراس وادی استانبول، بخش مسکونی و اداری پارک وادی استانبول و بخش مجموعه تجاری و تفریحی بلوار وادی استانبول می‌شود. مرکز خرید وادی استانبول در سال ۲۰۱۷ آغاز به کار کرده و یکی از جدیدترین مراکز خرید ترکیه است. این مجموعه دقیقا در کنار جنگل بلگراد قرار دارد و چشم‌اندازهای زیبایی را پیش روی بازدیدکنندگانش می‌گذارد. در مرکز خرید وادی استانبول می‌توانید از مشهورترین برندهای جهان مانند دسا، منگو، ماوی، زارا، برشکا، پنتی و … خرید کنید و لحظات خوشمزه‌ای را در فودکورت این مجموعه داشته باشید.

وادی استانبول | Vadistanbul

آدرس: Ayazağa, Azerbaycan Cd. No: 3/C, 34396 Sarıyer/İstanbul, Turkey

ساعات کاری: تا ۱۰ شب

آدرس مرکز خرید وادی استانبول روی نقشه گوگل:

مرکز خرید کانیون استانبول | Kanyon

مرکز خرید کانیون یک مرکز خرید ۴ طبقه در مرکز مالی لونت و در زمینی به مساحت ۳۷۵۰۰ متر مربع است. کانیون را می‌توان یکی از لوکس ترین مراکز خرید استانبول دانست.  این مرکز خرید معروف استانبول با ۱۶۰ فروشگاه انواع برند لباس ترک و بهترین برندهای جهانی را ارائه می‌دهد. همچنین در مرکز خرید کانیون استانبول می‌توانید از خدماتی مانند رستوران‌های با کیفیت، کافه ها،‌ یک مرکز سلامتی و سالن ورزشی و سالن های سینما استفاده کنید. مرکز خرید کانیون در سال ۲۰۰۶ برنده جایزه معماری سیتی اسکیپ ( Cityscape ) در دسته «ساخت تجاری» شد.

مرکز خرید کانیون استانبول | Kanyon

آدرس: Büyükdere Caddesi No:185

ساعات کاری: ۱۰:۰۰ الی ۲۲:۰۰

آدرس مرکز خرید کانیون استانبول روی نقشه گوگل:

مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی استانبول | City’s Nişantaşı

اگر دوست دارید که در مرکز مد و فشن باشید و از بودن در چنین جاهایی لذت می‌برید، باید حتما سری به این مرکز خرید بزنید. مرکز خرید سیتیز در محله اعیان نشین نیشانتاشی بخشی از منطقه شیشلی استانبول قرار گرفته و یکی از مراکز خرید نزدیک میدان تقسیم به شمار می‌رود. این مرکز خرید استانبول با بافت تاریخی منطقه ترکیب شده است.

این مرکز خرید را به عنوان مرکز سبک زندگی می‌شناسند و سزاوار این نامگذاری هم هست. تنوع مغازه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و سرویس شبانه‌روزی پارکینگ شش طبقه آن، این مرکز خرید را بسیار در منطقه محبوب کرده است.

مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی استانبول | City's Nişantaşı

آدرس: Teşvikiye Mahallesi Teşvikiye Caddesi No:162, Nişantaşı – Istanbul

ساعات کاری: ۱۰:۰۰ الی ۲۲:۰۰

آدرس مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی استانبول روی نقشه گوگل:

فروم استانبول | Forum Istanbul

اگر هنوز سوالتان این است که در استانبول کجا خرید کنیم، مرکز خرید فوروم می‌تواند بهترین گزینه باشد. هر چیزی که نیاز داشته باشید را می‌توانید در این مرکز خرید پیدا کنید. مرکز خرید فوروم استانبول در سال ۲۰۰۹ و در زمینی به مساحت ۴۹۵۰۰۰ متر مربع افتتاح شد.

حدود ۸۰۰۰ متر مربع آن به آکواریوم بسیار بزرگ تورکوآزو ( Turkuazoo ) و اولین موزه یخ اختصاص داده شده و بقیه مساحت این مرکز خرید مختص مغازه‌های آن است. از میان این مغازه‌ها می‌توان به IKEA، مغازه ورزشی Decathlon، Praktiker، چندین مغازه تکنولوژی، ۶۲ مغازه داخلی و بین‌المللی لباس‌فروشی و کفش فروشی، ۱۴۵ کافه، ۳۴ رستوران، و ۱۰ سالن سینما اشاره کرد.

گفته می‌شود بیش از ۲۰۰ برند معتبر ترکی و بین‌المللی در این مجموعه فعالیت می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به زارا، منگو، مارکس اند اسپنسر، آیکیا، دکتلون، نایک، آدیداس و … اشاره کرد. در بالاترین طبقه فروم استانبول می‌توانید چشم‌اندازی زیبا از تنگه بسفر و پل گالاتا را ببینید. این مرکز خرید امکانات تفریحی متنوعی همچون سالن بولینگ، ژوراسیک پارک، اسکی روی یخ، اتاق بازی کودکان و … را هم در خود دارد.

فروم استانبول | Forum Istanbul

آدرس: Kocatepe Mahallesi,Paşa Caddesi, Bayrampasa – Istanbul

ساعات کاری: ۱۰:۰۰ الی ۲۲:۰۰

آدرس مرکز خرید فوروم استانبول روی نقشه گوگل:

مرکز خرید گالریا استانبول | Galleria Shopping Mall

یکی از بهترین مراکز تجاری استانبول است که در زمینی به مساحت ۷۷۰۰۰متر مربع ساخته شد. در دهه ۸۰ میلادی تغییرات اجتماعی زیادی در ترکیه اتفاق افتاد. تورگوت اوزَل با پیشنهاد ساخت مرکز خریدی که از مرکز خرید گالریا در شهر هوستون امریکا الهام گرفته شده بود، این مرکز خرید را ساخت. این مرکز خرید در کنار دریا و حومه آتاکوی واقع شده است. 

مرکز خرید گالریا در استانبول چندین مغازه ممتاز، رستوران، تالار فیلم، یک تالار بولینگ و یک پیست پاتیناژ دارد. مرکز خرید گالریا در سال ۱۹۹۰ توسط شورای مراکز خرید بین‌المللی برای طراحی ناب، ساخت و ساز سریع و ویژگی‌های ساختاری منحصر به فرد به عنوان برجسته‌ترین مرکز خرید انتخاب شد.

مرکز خرید گالریا استانبول | Galleria Shopping Mall

آدرس:  Bakırköy Ataköy arası sahilyolu, Istanbul

ساعات کاری: ۱۰:۰۰ الی ۲۲:۰۰

آدرس مرکز خرید گالریا استانبول روی نقشه گوگل:

متروسیتی استانبول | Metrocity

مترو سیتی مرکز خریدی ۴ طبقه واقع در منطقه مالی لونت است که ۱۴۰ مغازه دارد. پارچه فایبرگلاسی که در ساخت سقف این مرکز خرید استفاده شده، خرید در آن را لذت‌بخش کرده است. با خط M2 مترو به راحتی می‌توانید به این مرکز خرید بروید.

متروسیتی استانبول | Metrocity

آدرس: Büyükdere Cad. No:171 1. Levent

ساعات کاری: ۱۰:۰۰ الی ۲۲:۰۰

آدرس مرکز خرید متروسیتی استانبول روی نقشه گوگل:

زورلو سنتر استانبول | Zorlu Center

اگر به دنبال یک مرکز خرید در استانبول هستید که علاوه بر خرید کردن از انواع رستوران های آن لذت ببرید، مرکز خرید زورلو می‌تواند بهترین گزینه باشد. این مرکز خرید در سال ۲۰۱۳ و در زمینی به مساحت ۱۰۵٫۰۰۰ متر مربع، که ۱۰٫۰۰۰متر مربع آن به محوطه اصلی اختصاص دارد، فعالیت خود را آغاز کرد. محوطه دوم مرکز خرید زورلو شامل زمینی به مساحت ۱۲٫۰۰۰ مترمربع و ۷۰٫۰۰۰ مترمربع مساحت قابل استفاده با ۱۸۰ مغازه است.

مرکز خرید زورلو با مغازه‌ها و رستوران‌های جهانی مثل Eataly، Jamie Oliver’s Italian، Tom’s Kitchen and Morini، در کنار رستوران‌ های محلی مانند کوشه باشی، گونایدین، Far East و Welldone بیشتر بر روی غذا تمرکز دارد.

زورلو سنتر استانبول | Zorlu Center

آدرس: Zorlu Center, Beşiktaş – Istanbul

ساعات کاری: ۱۰:۰۰ الی ۲۲:۰۰

آدرس مرکز خرید زورلو سنتر استانبول روی نقشه گوگل:

پالادیوم استانبول | Palladium Istanbul

مرکز خرید پالادیوم یکی از بهترین مراکز خرید قسمت آسیایی استانبول است. این مرکز خرید ساختمانی ۵ طبقه دارد و ۱۹۰ فروشگاه متنوع در آن فعال هستند. تعداد زیادی از برندهای مشهور ترکیه و جهان در این مرکز خرید دیده می‌شوند و کالاهایشان را با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رسانند. پالادیوم استانبول ظاهری جالب دارد و از آن به عنوان یکی از ساختمان‌های نمادین استانبول یاد می‌شود. در جلوی این ساختمان یک کره شیشه‌ای و غول‌پیکر وجود دارد که نام پالادیوم بر بالای آن به چشم می‌خورد. در این مرکز خرید به جز فروشگاه‌های متنوع، کافه و رستوران‌هایی هم وجود دارند که می‌توانید لحظات خوشی را در آنها داشته باشید.

پالادیوم استانبول | Palladium Istanbul

آدرس: استانبول، منطقه آتاشهر، ینی‌صحرا، محله بارباروس، خیابان هالک

ساعت کاری: تا ۱۰ شب

آدرس پالادیوم استانبول روی نقشه گوگل:

مرکز خرید استانبول | Mall of Istanbul

مرکز خرید استانبول بزرگترین مرکز خرید ترکیه به شمار می‌رود. بسیاری از برندهای معتبر جهان در این مرکز خرید به فروش می‌رسند. این مرکز خرید هم مانند بسیاری دیگر از بهترین مراکز خرید استانبول با بخش‌های مختلفی در میان گردشگران این شهر محبوب است. در مرکز خرید استانبول یک پارک موضوعی بزرگ هم به چشم می‌خورد.

مرکز خرید استانبول | Mall of Istanbul

آدرس: Süleyman Demirel Bulvarı Mahmutbey/Başakşehir-Istanbul

ساعات کاری: ۱۰:۰۰ الی ۲۲:۰۰ و روزهای جمعه از ۱۰:۰۰ الی ۲۲:۳۰

آدرس مرکز خرید استانبول روی نقشه گوگل:

مرکز خرید جواهیر استانبول | Istanbul Cevahir

مرکز خرید جواهیر استانبول بزرگترین مرکز خرید اروپا و دومین مرکز خرید جهان است. مرکز خرید جواهیر در بخش اروپایی استانبول و در محله شیشلی قرار دارد. از هر نقطه‌ای از استانبول، با وسایل نقلیه عمومی به راحتی می‌توانید به این مرکز خرید بروید. با استفاده از مترو به طور مستقیم به این مرکز خرید استانبول دسترسی خواهید داشت. مرکز خرید جواهیر در سال ۲۰۱۲ به عنوان سوپربرند در ترکیه و یکی از بهترین مراکز خرید در استانبول انتخاب شد.

مرکز خرید جواهیر استانبول | Istanbul Cevahir

آدرس: Büyükdere Cad. No: 22 34400 Şişli-Istanbul

ساعات کاری: ۱۰:۰۰ الی ۲۲:۰۰

آدرس مرکز خرید جواهیر استانبول روی نقشه گوگل:

Header بازارهای هفتگی استانبول

معرفی مراکز خرید بخش آسیایی استانبول

در ویدئو زیر به معرفی کامل بهترین مراکز خرید قسمت آسیایی استانبول می پردازیم:

 

 

مرکز خرید مترو پل | Metropol Istanbul

این برج‌ها با ارتفاع ۳۳۰ متر به عنوان بلندترین برج‌های استانبول در سال ۲۰۱۹ در قسمت آسیایی استانبول و در منطقه آتاشهیر در زمینی به مساحت ۸۰۰ هزار متر مربع ساخته شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. برج های متروپل استانبول دارای مرکز خرید، واحدهای مسکونی و واحدهای تجاری هستند. متروپل استانبول دارای ۲۵۰ مغازه و ۵ هزار متر فضای بازی، سالن‌های کنسرت و همچنین دارای پارکینگی با گنجایش ۴۰۰۰ دستگاه اتومبیل و  ۱۱ هزار متر فضای سبز است.متروپل را می‌می توان یکی از مراکز خرید استانبول اسیایی زیبا و دیدنی دانست.

مرکز خرید مترو پل | Metropol Istanbul

آدرس: Ertuğrul, Atatürk Mahallesi Ataşehir Bulvarı, Gazi Sokak, 34758 Ataşehir/İstanbul, Turkey

ساعت کاری: تا ساعت ۱۰ شب

مرکز خرید عمار اسکوئر استانبول | Emaar Square Mall

این مرکز خرید با معماری بسیار شیک محلی برای گرد آمدن برندهای لوکس و تفریحات فراوان است که حدود ۳۰۰ فروشگاه را در خود جای داده است. آدیداس، ای دی ال، بنتون، برشکا، کارتیه، کلمبیا، گوچی، گس، هرمس، جوکر تویز، کوتون، ال سی وایکیکی، مک، ماسیمو دوتی، ماوی، مارک اند اسپنسر، پاندورا، پوما، زارا، زارا هوم، سامسونایت، اسکچرز تنها تعدادی از برندهای بیشماری هستند که در این مرکز خرید دارای نمایندگی هستند.

مرکز خرید عمار اسکوئر استانبول | Emaar Square Mall

آدرس: Ünalan, Libadiye Cd. No:88, 34700 Üsküdar/İstanbul, Turkey

ساعت کاری: تا ساعت ۱۰ شب

مرکز خرید واتر گاردن | Watergarden AVM

این مجموعه تجاری تفریحی عرضه کننده بهترین برندهای معتبر جهانی است. ۱۵ هزار متر مربع پارک آبی دور تا دور این مرکز را احاطه کرده است. یک مجموعه سینمایی با ۱۰ سالن که در مجموع ظرفیتی حدود ۴ هزار نفر دارد و یک استخر نمایشی منحصر به فرد که در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع در قلب این مرکز خرید ساخته شده است تنها بخشی از ویژگی‌های آن است.

این استخر بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین استخر نمایشی در یک مرکز خرید در کل اروپا محسوب می‌شود و رستوران‌ها و کافی شاپ‌هایی که در اطراف این استخر قرار دارند، محیطی جذاب برای تفریح و سرگرمی بازدید کنندگان فراهم آورده‌اند.

مرکز خرید واتر گاردن | Watergarden AVM

آدرس:Barbaros, Kızılbegonya Sok 10/1, 34746 Ataşehir/İstanbul, Turkey

ساعت کاری: تا ساعت ۱۰ شب

بازار کادیکوی | Kadıköy

یکی از مناطق استانبول برای فروش محصولات محلی، بازار کادیکوی است که از دوشنبه تا جمعه فعالیت دارد و پر از مشتری می‌شود. پرسه زدن در میان فروشنده‌های غذاهای دریای تازه، میوه و سبزیجات تازه در کادیکوی بسیار جذاب خواهد بود. در این بازار می‌توانید ترشی، مربا، عسل و چاشنی‌های محلی، میوه‌های خشک و شیرینی‌های سنتی ترکی را تهیه کنید.

غیر از مواد خوراکی، اقلام دیگری مانند صابون، محصولات آرایش و مراقبت از پوست ساخته شده از روغن زیتون، روغن‌های گیاهی، پماد، لیف و اسفنج‌های لایه‌بردار نیز در این بازار به فروش می‌رسد.

بازار کادیکوی | Kadıköy

بهترین اوت لت های استانبول | خرید ارزان در ترکیه

اوت لت های استانبول مراکز خریدی هستند که کالاهای متنوع را با تخفیف‌های قابل توجهی به فروش می‌رسانند. در واقع این مراکز خرید به عنوان ارزان ترین پاساژهای استانبول شناخته می‌شوند و می‌توانید اجناسی که از مد خارج شده‌اند را با پایین‌ترین قیمت در این مراکز بیابید. در ادامه تعدادی از بهترین اوت لت های استانبول را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید خریدی ارزان در استانبول داشته باشید:

مرکز خرید اوت لت ونیزیا استانبول | Venezia Mega Outlet

مرکز خرید ونیزیا در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. آنچه این مرکز خرید را از دیگر اوت لت های استانبول متمایز کرده، ساختار خاص آن است. اوت لت ونیزیا به سبک ایتالیایی طراحی و ساخته شده و تصویری از ونیز ایتالیا را در ذهن تداعی می‌کند. در این مجموعه قایق‌هایی موسوم به گوندولا وجود دارند که در ونیز برای جابه‌جایی مسافران استفاده می‌شوند و در اینجا وسیله‌ای برای گشت و گذار در مرکز خرید هستند. ونیزیا یکی از شلوغ‌ترین اوت لت های استانبول است چرا که به جز فروشگاه‌های جذاب و قیمت‌های شگفت‌انگیز، شما را به یک گوندولا سواری لذتبخش هم دعوت می‌کند.

مرکز خرید اوت لت ونیزیا استانبول | Venezia Mega Outlet

آدرس: استانبول، منطقه قاضی عثمان پاشا، محله کارادنیز، بزرگراه اسکی ادرین

ساعت کار: تا ۱۰ شب

آدرس اوت لت ونیزیا استانبول روی نقشه گوگل:

مرکز خرید اوت لت آسیا پارک استانبول | Asya Park Outlet Mall

از دیگر مراکز خرید استانبول اسیایی می‌توان به آسیا پارک اشاره کرد. این مرکز خرید، ساختمانی ۷ طبقه است که در منطقه آسیایی شهر و در نزدیکی فرودگاه صبیحا گوگچن قرار دارد. این مرکز خرید نمایندگی تعدادی از برندهای مطرح جهان را در خود جای داده است و فرصت یک خرید به‌صرفه را به شما می‌دهد. اگر می‌خواهید به سراغ خرید مناسب بروید، یکی از بهترین مراکز خرید استانبول با قیمت مناسب آسیا پارک است. به جز فروشگاه‌ها می‌توانید ساعاتی را صرف وقت‌گذرانی و استراحت در رستوران‌ها و کافه‌های این مرکز خرید کنید. سینما و پارک کودک از دیگر بخش‌های آسیا پارک هستند که می‌توانید لحظاتی خوش را در آنها بگذرانید.

مرکز خرید اوت لت آسیا پارک استانبول | Asya Park Outlet Mall

آدرس: استانبول، منطقه عمرانیه، محله نجیب فاضل، خیابان آلمداغ

ساعت کاری: تا ۱۰ شب

آدرس اوت لت آسیا پارک استانبول روی نقشه گوگل:

مرکز خرید اوت لت ویاپورت استانبول | Viaport Outlet Shopping

در سال ۲۰۰۸ مرکز خریدی در محله پندیک استانبول افتتاح شد و خیلی زود توانست توجه مردم و گردشگران را به خود جلب کند. این مرکز خرید، اوت لت ویاپورت است که برندهایی مانند آدیداس، نایک، پیر کاردین، بنتون، دیزل، اکو و … در آن شعبه دارند و به‌عنوان یکی از بهترین مراکز خرید استانبول با قیمت مناسب شناخته می‌شود. اگر اجناس هر یک از این برندها را خواستید، به ویاپورت استانبول بروید و آنها را با کمترین قیمت بخرید. ویاپورت از مراکز خرید لباس ارزان در استانبول به شمار می‌آید. برای استراحت در این مرکز خرید می‌توانید روی انواع رستوران‌های سنتی و بین‌المللی حساب کنید و و طعم‌های جدید را بچشید. گشت و گذار در فضای این مرکز خرید هم جذاب است و دیدن نشانه‌های معمای بازارهای سنتی در آن جلب توجه می‌کند. مرکز بازی کودک هم از دیگر امکانات تفریحی این مرکز خرید به شمار می‌رود.

مرکز خرید اوت لت ویاپورت استانبول | Viaport Outlet Shopping

آدرس: استانبول، منطقه پندیک، محله یعنی شهیر، خیابان دده پاشا

ساعت کاری: تا ۱۰ شب

آدرس اوت لت ویاپورت استانبول روی نقشه گوگل:

مرکز خرید اوت لت اپتیموم استانبول | Optimum Outlet

مرکز خرید اوپتیموم در منطقه کادیکوی استانبول قرار دارد و در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده است. این مرکز خرید یکی از پرطرفدارترین اوت لت های استانبول محسوب می‌شود و اجناس برندهای مطرحی همچون نایکی، آدیداس، ای سی وایکیکی، بنتون، منگو و … در آن به فروش می‌رسند. این اوت لت نه تنها از بهترین مراکز خرید لباس ارزان در استانبول است، انواع لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی هم در آن به فروش می‌رسد. یکی از مهم‌ترین دلایل شهرت این مرکز خرید، معماری مدرن آن است. پنجره‌های ساختمان اپتیموم استانبول پنل‌های آهنی دارند که در فصول مختلف، تغییر حالت می‌دهند. برگزاری رویدادهای متعدد در این مرکز خرید، از دیگر عوامل جذابیت اپتیموم است و سالن‌های سینما و تئاتر، پاتیناژ و فودکورت از دیگر امکانات این مرکز خرید هستند.

مرکز خرید اوت لت اپتیموم استانبول | Optimum Outlet

آدرس: استانبول، منطقه کادیکوی، خیابان دموکراسی

ساعت کاری: تا ۱۰ شب

آدرس اوت لت اپتیموم روی نقشه گوگل:

مرکز خرید اوت لت استار سیتی | StarCity Outlet

مرکز خرید استار سیتی یکی از اوت لت های پرطرفدار در استانبول است که در نزدیکی فرودگاه آتاتورک قرار دارد. در این مرکز خرید، اجناسی را از برندهای متنوع و معتبر جهان مانند ال سی وایکیکی، یو اس پلو، تامی، هامل، پوما، زارا، نایکی، مادام کوکو و … خواهید یافت. از ویژگی‌های قابل توجه این مرکز خرید، وجود مرکز بازی و وسایل سرگرمی در هر طبقه از آن است. کافه‌های متنوع اوت لت استار سیتی هم شهرت زیادی دارند و بهترین قهوه‌ها را ارائه می‌دهند.

مرکز خرید اوت لت استار سیتی | StarCity Outlet

آدرس: استانبول، منطقه ینی بوسنا، خیابان Değirmenbahçe

ساعت کاری: تا ۱۰ شب

آدرس اوت لت استار سیتی روی نقشه گوگل:

مرکز خرید اوت لت اولیویوم استانبول | Olivium Outlet Center

اولیویوم استانبول یکی از شلوغ‌ترین اوت لت های این شهر است که در بخش اروپایی و در محله گوگالپ قرار دارد. این مرکز خرید ۱۴۰ فروشگاه را در خود جای داده است و در آن می‌توانید خریدی به‌صرفه از برندهای معروفی چون نایکی، آدیداس، زارا، دفاکتو، ال سی وایکیکی و … داشته باشید. سالن‌های سینما و بولینگ از جمله امکانات تفریحی این مرکز خرید هستند و می‌توانید ساعات خوشی را در آنها بگذرانید. فودکورت اولیویوم برندهای معتبری همچون کی اف سی، مک دونالدز و برگر کینگ را در خود دارد و کافه‌های متنوعی در آن فعال هستند.

مرکز خرید اوت لت اولیویوم استانبول | Olivium Outlet Center

آدرس: استانبول، منطقه زیتین بورنو، محله گوگالپ، خیابان پروفسور معمر آکسوی

ساعت کاری: تا ۱۰ شب

آدرس اوت لت اولیویوم روی نقشه گوگل:

مرکز خرید اوت لت سیتی سنتر استانبول | City Center Outlet

مرکز خرید سیتی سنتر از اوت لت های شلوغ استانبول است و در منطقه اسن پورت قرار دارد. در کنار خرید از فروشگاه‌های متنوع این مرکز خرید، می‌توانید در رستوران‌های سنتی این مجموعه، غذاهای خوشمزه ترکی را نوش جان کنید. در واقع رستوران‌های این مرکز خرید از عوامل جذابیت آن هستند و بسیاری از گردشگران را به سیتی سنتر می‌کشانند. سیتی سنتر را می‌توان یکی از بهترین مراکز خرید استانبول در بلک فرایدی و عرضه محصولات با تخفیفات مناسبتی عالی دانست. 

مرکز خرید اوت لت سیتی سنتر استانبول | City Center Outlet

آدرس: استانبول، منطقه اسنیورت، محله ظفر، بلوار دوگان آراسلی

ساعت کاری: تا ۱۰ شب

آدرس اوت لت سیتی سنتر استانبول روی نقشه گوگل:

معرفی بازارهای قدیمی استانبول

در استانبول انتخاب‌های متنوعی از بازارهای قدیمی عثمانی گرفته تا مراکز خرید مدرن برای خرید دارید. اقلام خرید هم بسیار زیاد و متنوع هستند؛ فرش معروف ترکیه از جنس ابریشم، پشم یا پنبه، قالی (گلیم)، جواهرات قیمتی، ظروف شیشه‌ای آنتیک، سوغاتی‌های چشم و نظر، محصولات نساجی و چرمی، لباس‌های شیک و مد روز همگی در مراکز خرید استانبول به فروش می‌رسند.

هر کدام از محله‌ های استانبول ، بازارهای محلی خود را دارند که میوه و سبزیجات تازه، لباس و … می‌فروشند. در ادامه راهنمای خرید در استانبول به سراغ بازارهای این شهر می‌رویم.

بازار بزرگ استانبول | Kapali Carsi

بازار بزرگ استانبول بی‌شک محبوب‌ترین مکان گردشگری و مراکز خرید استانبول به شمار می‌رود. گشت و گذار در این بازار یک ماجراجویی است که نباید از دست بدهید. مجموعه‌ای از خیابان‌های سرپوشیده با بیش از ۴۰۰۰ تاجر که در حال فروش کالاها و محصولات خود هستند. هر چیزی بخواهید را می‌توانید در این بازار بیابید، از ادویه، میوه‌های خشک، سبد، پارچه، لباس مردانه، کفش و دمپایی گرفته تا جواهرات و طلا و نقره.

این بازار قدیمی و بزرگ که از اواسط قرن ۱۵ میلادی آغاز به کار کرده و فضای ایده‌آلی برای آشنایی با صنایع دستی و محصولات ترکیه، آسیای مرکزی و خاورمیانه است.

بازار بزرگ | Kapali Carsi

آدرس: ورودی اصلی میدان بیازیت، Yeniçeriler Caddesi, Beyazıt

بازار ادویه مصر

بازار ادویه مصر روبروی اسکله کشتی Eminönü قرار دارد. قدمت این بازار به قرن هفدهم برمی‌گردد و از مالیات مصری‌های تحت حکومت عثمانی ساخته شده است. با خرید ادویه در این بازار، رنگ و بوی غذاهای ترکیه‌ای را به خانه می‌برید.

بیش از ۸۰ مغازه در این بازار به فروش ادویه، میوه‌های خشک، آجیل، محصولات غذایی مخصوص ترکیه، دمنوش‌های گل و گیاهان خشک، شیرینی‌هایی مانند تاهینی و لوکوم می‌پردازند.

اگر دنبال ادویه‌ های غذاهای ترکیه‌ای هستید، به این بازار بروید. ادویه‌هایی مانند سماق و فلفل حلب (Aleppo pepper) و شیره انار که یک طعم‌دهنده قوی و مهم در آشپزی ترکیه‌ای است، در این بازار به فروش می‌روند. به علاوه می‌توانید انواع غذاها و عسل‌ های ترکیه را در این بازار تست کنید. این بازار استانبول بعدازظهرها بسیار شلوغ می‌شود، بنابراین صبح را برای بازدید از آن انتخاب کنید.

بازار ادویه مصر

آدرس: Off Ragıp Gümüşpala Caddesi, Eminönü

بازار آراستا | Arasta Bazaar

بازار آراستا که پشت مسجد آبی استانبول قرار دارد، در گذشته منبع درآمدی برای این مسجد بوده و با این هدف ساخته شده است. امروزه اما این بازار یک مکان توریستی شده و به طور خاص به فروش سرامیک و منسوجات اختصاص دارد.

این بازار در مقایسه با بازار بزرگ استانبول ، کوچکتر و خلوت‌تر است. اما آراستا هم مانند بازار بزرگ جای خوبی برای خرید سوغاتی و صنایع دستی ترکیه به شمار می‌رود.

بازار آراستا | Arasta Bazaar

آدرس: Küçük Aya Sofya Caddesi, Sultanahmet

بازارهای خیابانی استانبول

از پنجشنبه بازار در اورتاکوی (Ortakoy)، شنبه بازار در بشیکتاش (Besiktas)، باکرکوی (Bakirkoy)، فریکوی (شیشلی)، یکشنبه بازار در قاسم پاشا (بی اوغلو) در سمت اروپایی استانبول و سه شنبه بازار در کادیکوی در سمت آسیایی استانبول بازدید کنید.

محله ها و مناطق معروف برای خرید در استانبول

آیا می‌دانید بهترین مناطق خرید در استانبول در کدام قسمت این شهر قرار گرفته‌اند؟ در هر نقطه‌ای از این شهر که رزرو هتل استانبول را انجام دهید، می‌توانید به مناطق مختلف خرید دسترسی داشته باشید. از خرید لباس مجلسی در استانبول تا خرید چمدان در استانبول و هر کالای دیگری در مراکز خرید متعدد این شهر امکانپذیر است. در ادامه راهنمای خرید در استانبول با معروف ترین مناطق خرید این شهر آشنا شوید.

محله سلطان احمد و اطراف آن

محله سلطان احمد و اطراف آن، منطقه ایده‌آلی برای کسانی است که می‌خواهند در حال و هوای بازارهای قدیم خرید کنند. بازار آراستا که درست پشت مسجد آبی قرار گرفته، به خاطر مغازه‌های جواهرات، سفال، ادویه، پارچه و فرش شهرت دارد.

محله سلطان احمد

بازار کتاب‌های عتیقه هم در بیازیت (Beyazit) قرار گرفته و از سلطان احمد فقط ۲۰ دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد. این بازار به دلیل کتاب‌ها و عتیقه‌های قیمتی، به خصوص نزد عاشقان تاریخ بسیار محبوب است.

بازار کتاب بیازیت

در کوچه پس کوچه‌های بین بازار بزرگ و مسجد بیازیت، راسته کتاب فروش‌ها قرار دارد که در آن به فروش کتاب‌های قدیمی و دست دوم و نقشه‌ها می‌پردازند. این منطقه از بهترین مراکز خرید استانبول برای پیدا کردن انواع کتاب هاست.

قدمت این بازار به اواسط قرن بیستم برمی‌گردد، اما این منطقه نیز تاریخچه جالبی دارد. اینجا اصلی‌ترین جا در شهر برای چاپ کتاب در دوران عثمانی بوده است. اما امروز انواع کتاب‌ها، از کتاب‌های دانشگاهی گرفته تا دیکشنری و قرآن، در این بازار به فروش می‌رسد.

بیشتر کتاب‌های این بازار به زبان ترکی هستند و شاید برایتان خیلی مفید نباشد، اما قدم زدن در این بازار جذاب است.

بازار کتاب بیازیت

آدرس: Beyazıt Square, Beyazıt

محله تقسیم و اطراف آن

میدان تکسیم و خیابان استقلال استانبول قسمت مدرن و بین‌المللی شهر محسوب می‌شوند و فروشگاه‌های بسیاری با برندهای گوناگون در این منطقه و حوالی خیابان استقلال قرار گرفته‌اند. مسیر ۲ کیلومتری خیابان استقلال، مغازه‌های شیک و کلاسیک از لباس‌های قدیمی گرفته تا مدرن و حتی سرامیک‌های دست‌ساز در خود دارد و حتی مغازه‌ها و کافه‌های سنتی با بیش از ۱۰۰ سال قدمت در این خیابان می‌توان یافت.

با رزرو بهترین هتل های میدان تکسیم می‌توانید به راحتی به بسیاری از این مراکز خرید دسترسی داشته باشید.

محله تقسیم

معروف‌ترین گذرگاه در خیابان استقلال، گذرگاه گل یا Çiçek Pasaj است که مغازه‌های کوچک فروش شال، سرامیک‌های رنگی، لامپ و رستوران و کافه‌هایی با معماری اواخر قرن نوزدهم دارد. یک تراموای قدیمی از میدان تونل، تا پایین خیابان استقلال و خیابان تکسیم می‌رود.

آدرس: Istiklal Caddesi, Beyoğlu

سی شان (Sishane)، گالاتا (Galata)، کاراکوی (Karakoy)، کوکورکوما (Cukurcuma) و سیهانگیر (Cihangir) محله‌ های معروف اطراف تکسیم به شمار می‌روند که پر از مغازه‌های مد و طراحی، عتیقه فروشی و کتاب فروشی هستند. اگر عاشق خرید و پرسه زدن در مغازه‌ها هستید، شاید بهتر است رزرو هتل استانبول را در یکی از این محله‌ها انجام دهید.

گالاتا

گالاتا

برای خرید سوغاتی و دست سازه‌های ترکیه که توسط طراحان محلی ساخته شده‌اند، این منطقه بسیار مناسب است. مسیر شیب‌دار و سنگفرش اطراف برج گالاتا، مرکز بسیاری از بوتیک‌های کوچک و فروشگاه‌های مد، اکسسوری و محصولاتی است که توسط طراحان محلی ساخته شده‌اند. کافه‌های این منطقه هم برای خوردن یک کیک و قهوه بعد از خرید جای خوبی هستند.

کوکورکوما | Cukurcuma

اگر کلکسیونر هستید و به جمع‌آوری عتیقه‌جات و اجناس قدیمی علاقه‌مندید، برای خرید در استانبول از این منطقه بازدید کنید. از مبلمان قرن نوزدهمی و سرامیک‌های گلدار گرفته تا کتاب‌ها، پارچه‌ها و لباس‌های قدیمی و نقاشی‌های قدیمی را می‌توانید در این خیابان پیدا کنید.

کوکورکوما | Cukurcuma

یکسری اقلام تزیینی خانه مانند شمعدانی‌ها، ظروف شیشه‌ای، ست چایخوری از دوران عثمانی می‌توانید خریداری کنید. حتی اگر خریدی نکنید، قدم زدن در این خیابان سنگفرش هم جذاب است.

نیشانتاشی | Nışantası

اگر به دنبال مراکز خرید لوکس استانبول هستید، حتما به این منطقه سری بزنید. مرکز برندهای لوکسی مانند هرمس و بربری است. خیابان‌های موازی با Abdi Ipekçi Caddesi به برندهای متوسطی مانند زارا و منگو اختصاص دارند. بهترین مراکز خرید استانبول از مشهورترین برندهای دنیا را در این منطقه خواهید یافت.

شیرینی‌ های ترکی را از کجا بخریم؟

یکی از جاذبه های استانبول ، تست کردن انواع شیرینی‌های ترکیه است. در منطقه Ali Muhiddin Hacı Bekir می‌توانید تنوع زیادی از مغازه‌های فروش لوکوم و دیگر شیرینی‌ها و آبنبات‌های ترکی را ببینید. لوکوم از سال ۱۷۷۷ وارد بازار ترکیه شد.

لوکوم در تنوع زیاد در این منطقه از مدل سنتی با طعم گلاب، انار و پسته تا لوکوم با طعم میخک یا شکلات به فروش می‌رسد. از دیگر شیرینی‌های سنتی که در این منطقه به فروش می‌رسد، بادام قندی و حلوای پرشده با پسته است.

شیرینی ترکی

آدرس: Hamidiye Caddesi, Sirkeci

قهوه ترک را از کجا بخریم؟

Kurukahveci Mehmet Efendi یک منطقه عالی برای عاشقان قهوه است. اینجا معروف‌ترین نقطه استانبول در تهیه و فروش قهوه است و پیشینه آن به سال ۱۸۷۱ برمی‌گردد.

اگر احساس می‌کنید قهوه ترک برای شما خیلی قوی است، انواع دانه‌های قهوه برای فرنچ پرس، اسپرسو و قهوه جوش‌های فیلتردار هم در این بازار یافت می‌شود.

این فروشگاه درست پشت بازار ادویه مصر قرار دارد و می‌توانید از هر دو این بازارها بازدید کنید.

قهوه ترک

آدرس: Tahmis Sokak 66, Eminönü

بهترین مرکز خرید استانبول به پیشنهاد شما

در این مطلب بهترین و معروف ترین مراکز خرید استانبول و اوت لت های این شهر را به شما معرفی کردیم اما شهر استانبول انبوهی از مراکز خرید را در خود دارد که همه آنها را نمی‌توان در یک مطلب معرفی کرد. اگر به دنبال خرید با بهترین قیمت در استانبول هستید، می‌توانید در زمان برگزاری بلک فرایدی (۴ آذر) به این شهر سفر کنید.

شما چه تجربه‌ای از خرید در استانبول دارید؟ آیا تابه‌حال به این مراکز خرید سر زده‌اید؟ چه مرکز خرید یا اوت لتی را به فهرست ما اضافه می‌کنید؟

سوالات متداول درباره بهترین و معروف ترین مراکز خرید استانبول

۱. بهترین مراکز خرید استانبول در بخش اروپایی شهر کدام‌اند؟

مرکز خرید کانیون، استانبول مال، ایستینه پارک و مرکز خرید جواهر، از بهترین مراکز خرید استانبول در قسمت اروپایی این شهر هستند.

۲. کدام یک از مراکز خرید استانبول برای تجربه خریدی اقتصادی و به‌صرفه مناسب هستند؟

در صورتی که دوست دارید اجناس باکیفیت برندهای بین‌المللی معتبر را با قیمت مناسب خریداری کنید، مرکز خرید اپتیموم، آسیا پارک، فکتوری اوت لت، سیتی سنتر و… گزینه‌های مناسبی برای شما خواهند بود.

۳. بهترین مراکز خرید استانبول در بلک فرایدی کدام‌اند؟

استانبول مال، ایستینه پارک، مرکز خرید فروم، مرکز خرید زورلو، پالادیوم و کانیون، از جمله مراکز خریدی هستند که به بهانه بلک فرایدی یک هفته تخفیف دارند و اجناس آن‌ها با ۷۰-۳۰ درصد تخفیف به فروش می‌رسد.

 

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید