مالزی با زندگی شهری بسیار مدرنش و تایلند با جزایر زیبا و جاذبه های طبیعی نفس‌گیرش، یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر برای ما ایرانی‌ها به شمار می‌روند. اما آیا تابه‌حال در دو راهی انتخاب مالزی یا تایلند قرار گرفته‌اید؟ فکر می‌کنید سفر به کدام یک از این‌ها لذت‌بخش‌تر خواهد بود؛ کوالالامپور یا بانکوک؟ با توجه به اینکه اغلب مسافران با چنین سوالاتی درگیر هستند، در مطلب پیش رو قرار است مزایا و معایب سفر به کوالالامپور و بانکوک را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم. اگر قصد سفر دارید و نمی‌دانید بین این دو کدام یک را به‌عنوان مقصد نهایی انتخاب کنید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید.

معرفی کوالالامپور و بانکوک

بانکوک پایتخت تایلند و پرانرژی‌ترین و شگفت‌انگیزترین شهر این کشور است. فهرست جاهای دیدنی بانکوک که در این شهر می‌توانید انجام دهید، تمامی ندارد و به همین دلیل هم از جذابیت بسیار زیادی نزد مسافران برخوردار است. از دیگر دلایلی که بانکوک را به شهر محبوب گردشگران تبدیل می‌کند، می‌توان به جاذبه های تاریخی و طبیعی، مراکز خرید، موزه‌ها و غذاهای عالی بانکوک اشاره کرد.

معرفی کوالالامپور و بانکوک

از سوی دیگر، کوالالامپور شهری دلپذیری، دوستانه و با تنوع فرهنگی بالاست. این شهر بیش از هر چیزی به جاذبه های مدرنش که برج‌های دوقلو مالزی یکی از آن‌ها است و زندگی شبانه خود، شهرت دارد. در واقع، مهم‌ترین تفاوت مالزی با تایلند، همین زندگی شبانه مالزی و جاهای دیدنی مدرن آن است. در جدول زیر، مزایا و معایب سفر به کوالالامپور و بانکوک به طور خلاصه ارائه شده است:

بانکوککوالالامپور
برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی جذاببرخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی جذاب
انتخاب مناسب برای سفرهای خانوادگیانتخاب مناسب برای سفرهای خانوادگی
انتخاب مناسب برای سفرهای دونفره و ماه عسلانتخاب مناسب برای سفرهای دونفره و ماه عسل
انتخاب مناسب برای کمپ و کوله‌گردیانتخاب مناسب برای کمپ و کوله‌گردی
جاذبه های تفریحی فراوانحمل و نقل عمومی مناسب
حمل و نقل عمومی ضعیفبسیار مناسب پیاده‌روی و گردش در شهر
برای پیاده‌روی مناسب نیستجاذبه های دیدنی مدرن

مالزی یا تایلند | بررسی وضعیت آب و هوا و بهترین زمان سفر

کوالالامپور و بانکوک در بیشتر روزهای سال آب‌وهوایی گرمسیری دارند و دمای هیچ یک از آن‌ها کمتر از ۲۱ درجه سانتی‌گراد نمی‌شود. در این دو شهر خبری از تابستان و زمستان نیست و یک فصل بارانی و یک فصل خشک تجربه می‌شود. به این ترتیب، بهترین زمان سفر به بانکوک از نظر آب‌وهوایی، از ماه نوامبر (آبان) تا فوریه (اوایل اسفند) به شمار می‌رود.

در این بازه که به فصل خنک هم معروف است، میانگین دمای هوا به ۲۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و با توجه کم‌بودن بارش، شرایط بسیار مطلوبی برای گردش در شهر فراهم می‌شود. می (اردیبهشت) تا جولای (اوایل مرداد) و دسامبر (آذر) تا فوریه (اوایل اسفند) نیز بهترین زمان برای سفر به کوالالامپور هستند. در فصل تابستان نیز گردشگران زیادی از ایران به بانکوک یا کوالالامپور سفر می‌کنند و این مسئله به معنای افزایش هزینه‌های سفر است.

معرفی جاذبه های تایلند و مالزی

مالزی یا تایلند | بررسی هزینه های سفر

هیچ شکی نیست که سبک سفررفتن هر کس با دیگری متفاوت است و همین مسئله هزینه‌های سفر به مالزی یا تایلند را تحت تاثیر قرار خواهد داد. خوشبختانه شهرهای این دو کشور مقصدهای گرانی برای سفر نیستند و نیازی نیست که بودجه هنگفتی را برای مسافرت به آن‌ها کنار بگذارید. به طور کلی، میانگین هزینه‌های روزانه سفر به بانکوک کمی بیشتر از کوالالامپور است (تقریبا ۲۰ درصد)؛ البته هزینه نوشیدنی در مالزی ۴-۳ برابر تایلند است و می‌تواند هزینه سفر به کوالالامپور هم‌سنگ یا بیشتر از بانکوک قرار دهد. لازم به ذکر است که برای دریافت ویزای تایلند، باید مبلغی معادل ۱۰۰ میلیون تومان در حسابتان داشته باشید.

مالزی یا تایلند | مقایسه جاذبه های دیدنی

بانکوک و کوالالامپور هر دو جاهای دیدنی و جاذبه های تفریحی فراوانی دارند. با سفر به بانکوک، می‌توانید از موزه‌هایی با کلاس جهانی و مناظر تاریخی بازدید کنید. این شهر مملو از معابد طلایی و مجسمه‌های زیبای بودایی است و طبیعت زیبا و سواحل درخشان از نظر زیبایی و جذابیت چیزی از سواحل و طبیعت کوالالامپور کم ندارند. همچنین، بانکوک فرهنگ بسیار منحصربه‌فردی دارد که چندان از دنیای غرب تاثیر نپذیرفته و جذابیت‌های خاص خود را برای گردشگران دارد. از مهم‌ترین جاهای دیدنی بانکوک می‌توان به کاخ گرند پالاس، وات فو، وات آرون و معبد بودای طلایی اشاره کرد.

بررسی جاذبه های دیدنی بانکوک و تایلند

بانکوک در مقایسه با کوالالامپور سنتی‌تر است و در این شهر بناهای مدرن زیادی پیدا خواهید کرد که اغلب آن‌ها شهرتی جهانی دارند؛ برجسته‌ترین و مهمترین جاذبه کوالالامپور برج‌های دوقلو پتروناس است. علاوه بر جاذبه های دیدنی مدرن، این شهر سواحل و جنگل‌های استوایی بسیار زیبایی دارد و با پارک‌ها، موزه‌های بزرگ و مراکز خرید خود سعی دارد که خود را به‌عنوان یک شهر مدرن به جامعه جهانی معرفی کند. میدان مردکا، برج کوالالامپور و موزه ملی، از بهترین جاهای دیدنی کوالالامپور هستند.

مالزی یا تایلند | بررسی رستوران و غذا

از نظر گردشگران، هر دو شهر مقاصد بسیار منحصربه‌فردی برای امتحان‌کرن غذاهای جدید هستند. شهر بانکوک مملو از بازارهای رنگارنگ، فروشندگان غداهای خیابانی و طیف گسترده‌ای از رستوران‌های معمولی تا سطح بالا و گران است و بسیاری از این رستوران‌ها به مهارت آشپزی خود شهرت دارند. در واقع، بخش بزرگی از تجربه سفر به بانکوک مربوط به عطر و طعم بی‌نظیر غذاهای محلی این شهر است. پد تای، توم یام گونگ (سوپ میگو) و گائنگ دائنگ (کاری قرمز) از جمله غذاهایی هستند که حتما در سفر به تایلند باید آن‌ها را امتحان کنید.

غذاهای تایلند و مالزی

در کوالالامپور نیز ضیافتی پروپیمان از غذا در انتظار شما است. با توجه به اینکه افرادی با فرهنگ‌های گوناگون در این شهر زندگی می‌کنند، می‌توانید غذاهای فرهنگ‌های مالایی، چینی و هندی را در این شهر میل کنید. غذای خیابانی نیز در این شهر حسابی رواج دارد و یکی از جذابیت‌های سفر به کوالالامپور، گردش در خیابان‌های بازار و چشیدن غذاهای فروشندگان مختلف است. کاری تند و بشقاب‌های نودل از محبوب‌ترین غذاها در این شهر هستند.  

مالزی یا تایلند | بررسی وضعیت حمل و نقل عمومی

از نظر حمل و نقل عمومی، کوالالامپور در مقایسه با بانکوک زیرساخت‌های کامل‌تر و پیشرفته‌تری دارد. به همین دلیل، مسافران به‌راحتی می‌توان در شهر جابه‌جا شوند و برای پیداکردن تاکسی با هیچ مشکلی مواجه نخواهند بود. خوشبختانه بسیاری از تابلوهای مربوط به سفرهای درون‌شهری به زبان انگلیسی هستند و اتوبوس، مونوریل، قطارهای شهری و توک‌توک به‌خوبی در دسترس مسافران قرار دارد.

اما سیستم حمل‌ونقل عمومی در بانکوک ضعیف‌تر از کوالالامپور است و ترافیک دیوانه‌کننده شهر می‌تواند جابه‌جایی با اتوبوس و تاکسی را در سطح شهر دشوار کند؛ ضمن اینکه دسترسی به تاکسی به‌اندازه کوالالامپور ساده نیست و توک‌توک در این شهر بیشتر از پایتخت مالزی رواج دارد. در بانکوک، قطار هوایی و مترو کارآمدترین روش برای رفت‌وآمد در شهر هستند.

حمل و نقل عمومی در تایلند و مالزی

مالزی یا تایلند | بررسی و مقایسه مراکز خرید

در دوراهی کوالالامپور یا بانکوک یا برای خرید، به‌راحتی نمی‌توانی یکی را بر دیگری برتری دارد؛ خریدکردن در هر دو شهر، فعالیتی لذت‌بخش و بسیار هیجان‌انگیز است. بانکوک با فروشگاه‌های متنوع و فراوان خود، مقصدی عالی برای خرید است و در آن همه چیز اعم از مراکز خرید مدرن تا بازارهای سنتی و مراکز خرید اقتصادی به چشم می‌خورد. علاوه بر این‌ها، بانکوک بازارهای شبانه موقتی هم دارد که در آن انواع پارچه، غذا و کالاهای محلی به فروش می‌رسند و امکان تجربه جنبه متفاوتی از فرهنگ را برای شما فراهم می‌کنند.

کوالالامپور که به مراکز خرید گران‌قیمت و مدرن خود معروف است، خیلی از مسافران را به خود جذب می‌کند. این شهر نیز درست مثل بانکوک بازارهای شبانه و مراکز خرید زیادی دارد و به طور قطع، مقصد مناسبی برای علاقمندان به خرید خواهد بود. توجه داشته باشید که اگر عاشق بازارهای محلی هستید، بانکوک مقصد مناسب‌تری برایتان خواهد بود؛ کوالالامپور در مقایسه با بانکوک مراکز خرید مدرن بیشتری دارد و در مقابل، تعداد بازارهای محلی در بانکوک بیشتر است.

خرید در مالزی و تایلند

مالزی یا تایلند | بررسی وضعیت ویزا

مالزی از آن دست کشورهایی است که مسافران ایرانی برای سفر به آن نیازی به اخذ ویزا ندارند و به‌راحتی هر زمان که اراده کنند با خرید بلیط هواپیما مالزی و رزرو هتل، می‌توانند به این کشور سفر کنند. اما برای سفر به تایلند باید ویزا بگیرید و مبلغی معادل ۱۰۰ میلیون تومان نیز در حساب خود داشته باشید. برای دریافت ویزای تایلند به مدارکی مثل بلیط تایلند، واچر رزرو هتل، پاسپورتی با اعتبار حداقل ۷ ماه نیاز دارید. برای اخذ ویزای تایلند، می‌توانید از طریق کارگزاری‌های معتبر یا آژانسی که بلیط و تور تایلند را از آن خریده‌اید، اقدام کنید. اگر سوالی در رابطه با ویزای تایلند دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در فلای تودی تماس بگیرید.

کوالالامپور یا بانکوک؛ انتخاب شما چیست؟

در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی، سفر به تایلند و مالزی را از جنبه‌های گوناگون مورد بررسی قرار دادیم و سعی کردیم اطلاعاتی را که برای گذر از دوراهی مالزی یا تایلند به آن نیاز دارید، در اختیارتان قرار دهیم هر دو این شهرها مقاصد بسیار جذابی برای سفر هستند و این خود شما هستید که با توجه به سلایق و اولویت‌هایتان، باید مناسب‌ترین گزینه را برای سفر انتخاب کنید.

شما کدام یک از این دو کشور را برای مسافرت ترجیح می‌دهید؟ اگر تجربه‌ای از سفر به کوالالامپور یا بانکوک دارید، آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره انتخاب کوالالامپور یا بانکوک

از نظر هزینه‌ها، کدام شهر برای مسافرت مناسب‌تر است؟

به طور کلی میانگین هزینه‌ها در کوالالامپور نسبت به بانکوک کمتر است.

از چه طریقی می‌توان به مالزی یا تایلند سفر کرد؟

برای سفر به شهرهای این دو کشور، باید تور یا بلیط هواپیما بگیرید. از سایت فلای تودی، می‌توانید تاریخ و قیمت بلیط هواپیما مالزی و تایلند را مشاهده و بررسی کنید.

مالزی و تایلند از چه جنبه‌های با یکدیگر تفاوت دارند؟

از نظر سیستم حمل‌ونقل عمومی مالزی وضعیت مطلوب‌تری دارد و از امکانات رفاهی بیشتری برای پیاده‌روی برخوردار است. این کشور مراکز خرید مدرن بیشتری دارد و در تایلند بازارهای محلی بیشتر از مالزی خودنمایی می‌کنند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید