۲۵ معبد از معابد باشکوه ژاپن

0
13340
معابد باشکوه ژاپن
معابد باشکوه ژاپن

معرفی ۲۵ معبد از معابد باشکوه ژاپن

معابد ژاپن از سال ۱۹۵۷ به عنوان جواهری ملی محسوب می شوند. مردم ژاپن به شدت مذهبی هستند و به همین دلیل بسیار به معابد خود اهمیت می دهند، و برای دعا به این معابد می روند. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی ۲۵ معبد از معابد باشکوه ژاپن بپردازیم، که قدمت همگی این معابد مربوط به قرن هفتم می باشد.

سفر به سرزمین عجایب با تور ژاپن فلای‌تودی

۲۵٫ معبد Sōfuku-ji

معبد Sōfuku-ji - معابد باشکوه ژاپن
معبد Sōfuku-ji یکی از معابد باشکوه ژاپن

معبد Sōfuku-ji در ناگاساکی واقع شده است. این معبد شامل دو بخش است که یکی از این بخش ها با نام تالار جواهر موبد بزرگ و دیگری با نام Daiippōmon شناخته می شود. راهبی چینی هر دو این بخش ها را به ترتیب در اوایل دوره ادو و بین سال های ۱۶۴۴ تا ۱۶۴۶ساخته است.

۲۴٫ معبد Myōō-in

معبد Myōō-in - معابد باشکوه ژاپن
معبد Myōō-in یکی از معابد باشکوه ژاپن

معبد Myōō-in در فوکویامای هیروشیما واقع شده است. این معبد از دو بخش تشکیل شده است. یکی از این بخش ها بتکده ای پنج طبقه و بخش دیگر تالار اصلی است. بخش بتکده این معبد در اوایل عصر موروماچی و در سال ۱۳۴۸ ساخته شد. در حالیکه تالار اصلی در دوره کاماکورا و در سال ۱۳۲۱ ساخته شد.

۲۳٫معبد Taima-dera

معبد Taima-dera - معابد باشکوه ژاپن
معبد Taima-dera یکی از معابد باشکوه ژاپن

معبد Taima-dera از سه بخش تشکیل شده است. یک بخش با نام بتکده غربی، دیگری با نام بتکده شرقی، و بخش دیگر با نام تالار اصلی معروف هستند. این معبد در کاتسوراگی، نارا واقع شده است. سه بخش این معبد به ترتیب در قرن نهم، قرن هشتم، و در سال ۱۱۶۱ ساخته شدند.

۲۲٫ معبد Jōdo-ji

معبد Jōdo-ji - معابد باشکوه ژاپن
معبد Jōdo-ji یکی از معابد باشکوه ژاپن

این گنجینه ارزشمند شامل دو بخش است. این دو بخش با نام های تالار اصلی و تاهوتو نامگذاری شده اند. هر دو این دو بخش در اونومیچی، هیروشیما واقع شده اند. این دو بنا به ترتیب در سال های ۱۳۲۷ و ۱۳۲۸ ساخته شده اند که این زمان مربوط به دوران بعد از کاماکورا می باشد.

۲۱٫ معبد Yakushi-ji

معبد Yakushi-ji - معابد باشکوه ژاپن
معبد Yakushi-ji یکی از معابد باشکوه ژاپن

معبد Yakushi-ji دارای دو بخش است. یکی با نام Tōindō و دیگری با نام بتکده شرقی شناخته می شود. این معبد در نارا واقع شده است. بعد از ساخت دو بخش این معبد به ترتیب در سال های ۷۳۰ و ۱۲۸۵، این معبد در میان مشهورترین معابد بودایی جای گرفت.

۲۰٫ معبد Chōhō-ji

معبد Chōhō-ji - معابد باشکوه ژاپن
معبد Chōhō-ji یکی از معابد باشکوه ژاپن

معبد Chōhō-ji در کاینان، واکایاما واقع شده است و شامل سه بخش است. نام این سه بخش تاهوتو، دایمون، و تالار اصلی می باشد که به ترتیب در سال های ۱۳۵۷، ۱۳۸۸ و ۱۳۱۱ ساخته شدند. دو بخش اولی بعد از عصر موروماچی ساخته شدند. در حالیکه بخش دیگر در دوران های بعد از کاماکورا ساخته شد.

۱۹٫ معبد Hōryū-ji

معبد Hōryū-ji - معابد باشکوه ژاپن
معبد Hōryū-ji یکی از معابد باشکوه ژاپن

بخش های معبد Hōryū-ji شامل دهلیز شرقی، تالار طلایی، خانه مقدس، بتکده پنج طبقه، کوفوزو، تالار سوترا، بِلفری، و ۱۱ بخش فرعی دیگر است.

۱۸٫معبد Kimpusen-ji

معبد Kimpusen-ji - معابد باشکوه ژاپن
معبد Kimpusen-ji یکی از معابد باشکوه ژاپن

معبد Kimpusen-ji در یوشینو، نارا واقع شده است. دروازه نییو و تالار اصلی( زائو) از بخش های این تالار هستند، که به ترتیب در سال های ۱۴۵۶ و ۱۵۹۱ ساخته شده اند. این معبد، معبد اصلی دین Kimpusen-Shugendō می باشد.

۱۷٫ معبد Tōdai-ji

معبد Tōdai-ji - معابد باشکوه ژاپن
معبد Tōdai-ji یکی از معابد باشکوه ژاپن

معبد Tōdai-ji به هشت بخش تقسیم شده است. این معبد که در نارا واقع شده است، شامل بخش های خانه مقدس، نیگاتسو- دو، تالار بزرگ بودا، ناندیمون و بخش های دیگر است. این معبد زمانی یکی از ۷ معبد بزرگ دنیا محسوب می شده است.

۱۶٫ معبد Kakurin-ji

معبد Kakurin-ji - معابد باشکوه ژاپن
معبد Kakurin-ji یکی از معابد باشکوه ژاپن

معبد Kakurin-ji در کاکوگاوا، هیوگو واقع شده است و شامل دو بخش فرعی به نام های Taishidō و تالار اصلی است. این دو بخش به ترتیب در سال های ۱۱۱۲ و ۱۳۹۷ ساخته شدند. شاهزاده شوتوکو این بنا را تاسیس کرده است. این مکان محل ملاقات پیروان فرقه مذهبی تندای بوده است.

۱۵٫ معبد Tōshōdai-ji

معبد Tōshōdai-ji - معابد باشکوه ژاپن
معبد Tōshōdai-ji یکی از معابد باشکوه ژاپن

پنج بخش معبد Tōshōdai-ji که در نارا واقع شده است شامل سالن سخنرانی، خزانه داری، خانه مقدس، تالار معروف طلایی و کورو می باشد.

۱۴٫ معبد Daigo-ji

معبد Daigo-ji - معابد باشکوه ژاپن
معبد Daigo-ji یکی از معابد باشکوه ژاپن

معبد Daigo-ji سه بخش با نام های یاکوشی، بتکده پنج طبقه و تالار طلایی دارد که در دوران های بعد از عصر هی آن ساخته شده است. این معبد در کیوتو واقع شده است. نام این معبد دلالت بر عمیق ترین احساسات بودایی دارد.

۱۳٫ معبد Murō-ji

معبد Murō-ji - معابد باشکوه ژاپن
معبد Murō-ji یکی از معابد باشکوه ژاپن

معبد Murō-ji که در اودا، نارا واقع شده است تالاری طلایی، بتکده ای پنج طبقه، و تالاری اصلی دارد. دو بخش اول در دوره هی آن بنا شده اند در حالیکه بخش اخیر در سال ۱۳۰۸ ساخته شده است.

۱۲٫ معبد Jōruri-ji

معبد Jōruri-ji - معابد باشکوه ژاپن
معبد Jōruri-ji یکی از معابد باشکوه ژاپن

معبد Jōruri-ji در کیزوگاوا، کیوتو واقع شده است. این معبد جزو معدود معبدهای اوایل دوران هی آن است که باغ بهشت نیز دارد. این معبد بتکده ای سه طبقه دارد که در سال ۱۱۷۸ و تالاری اصلی دارد که در سال ۱۱۵۷ ساخته شده اند.

۱۱٫ معبد Gangō-ji

معبد Gangō-ji - معابد باشکوه ژاپن
معبد Gangō-ji یکی از معابد باشکوه ژاپن

سه بخش فرعی معبد بودایی تاریخی Gangō-ji در نارا آن را در میان هفت معبد بزرگ جای داده بود. این بخش ها شامل بتکده ای سه طبقه، اتاق زِن( فرقه بوداییان طرفدار تفکر و عبادت وریاضت) و تالار اصلی است.

۱۰٫ معبد Kōryū-ji

معبد Kōryū-ji - معابد باشکوه ژاپن
معبد Kōryū-ji یکی از معابد باشکوه ژاپن

معبد Kōryū-ji در کیوتو واقع شده است، این معبد شینگون قدیمیترین معبد کیوتو به شمار می رود. بخش اصلی آن که با نام تالار اصلی شناخته می شود در سال ۱۲۵۱ طی دوران های اولیه عصر کاماکورا بنا شده است. دیگر بخش های این معبد اوزوماسا و هاتانوکیمی هستند.

۹٫ معبد Kōfuku-ji

معبد Kōfuku-ji - معابد باشکوه ژاپن
معبد Kōfuku-ji یکی از معابد باشکوه ژاپن

زمانی معبد Kōfuku-ji یکی از هفت معبد بزرگ ژاپن محسوب می شده است. این معبد که در نارا واقع شده، شامل هفت بخش است. این بخش ها شامل بتکده ای پنج طبقه، بتکده ای سه طبقه، تالار طلایی شرقی، تالار طلایی مرکزی، تالار هشت ضلعی شمالی، تالار هشت ضلعی جنوبی و حمام می باشد.

۸٫ معبد Tō-ji

معبد Tō-ji - معابد باشکوه ژاپن
معبد Tō-ji یکی از معابد باشکوه ژاپن

معبد Tō-ji در ابتدا با نام Kyō-ō-gokoku-ji شناخته می شد. این معبد شامل چهار بخش است. این بخش ها شامل تالار طلایی، بتکده ای پنج طبقه، تالار دائیشی و دروازه گل نیلوفر آبی مربوط مربوط به اوایل دوران کاماکورا می باشد.

۷٫ معبد Nishi Hongan-ji

معبد Nishi Hongan-ji - معابد باشکوه ژاپن
معبد Nishi Hongan-ji یکی از معابد باشکوه ژاپن

معبد Nishi Hongan-ji واقع در کیوتو، شامل سه بخش است. نام این سه بخش به ترتیب کارامون، گواِیدو و تالار آمیدا می باشد. این معبد یکی از دو معبد اصلی کیوتو و معبد اصلی جودو شینشو می باشد.

۶٫ معبد Saimyō-ji

معبد Saimyō-ji - معابد باشکوه ژاپن
معبد Saimyō-ji یکی از معابد باشکوه ژاپن

قدمت معبد بودایی Saimyō-ji که در کورا، شیگا واقع شده است به دوران کاماکورا بر می گردد. بتکده سه طبقه و تالار اصلی بخش های اصلی سازنده این معبد هستند.

۵٫ معبد Daitoku-ji

معبد Daitoku-ji - معابد باشکوه ژاپن
معبد Daitoku-ji یکی از معابد باشکوه ژاپن

معبد Daitoku-ji یکی از چهارده بخش مستقل مدرسه رینزای از زِن ژاپنی است. این معبد که در کیوتو واقع شده است شامل سه بخش است. این سه بخش شامل تالار اصلی، هوجو، و کارامون می باشد.

۴٫ معبد Senju-ji

معبد Senju-ji - معابد باشکوه ژاپن
معبد Senju-ji یکی از معابد باشکوه ژاپن

معبد Senju-ji در تسو، میه واقع شده است و دو بخش اصلی دارد. این دو بخش با نام های تالار میه ای و تالار نیورایی شناخته می شوند. تالار اولی در سال ۱۶۶۶ ساخته شد. در حالیکه تالار دیگر در سال ۱۷۴۸ ساخته شد. هر دو زمان مربوط به اواسط دوران اِدو می باشند.

۳٫ معبد Ishiyama-dera

معبد Ishiyama-dera - معابد باشکوه ژاپن
معبد Ishiyama-dera یکی از معابد باشکوه ژاپن

معبد Ishiyama-dera در اوستو، شیگا واقع شده است. این معبد شامل دو بخش به نام های تاهوتو و تالار اصلی است، که به ترتیب در سال های ۱۱۹۴ و ۱۰۹۶ ساخته شده اند.

۲٫ معبد Zuiryū-ji

معبد Zuiryū-ji - معابد باشکوه ژاپن
معبد Zuiryū-ji یکی از معابد باشکوه ژاپن

معبد Zuiryū-ji از سه بخش تشکیل شده است. نام این سه بخش به این ترتیب است: تالار بودا که در سال ۱۶۵۹ ساخته شده است، سالن سخنرانی که در سال ۱۶۵۵ ساخته شده است و سانمون که در سال ۱۸۱۸ ساخته شده است. این معبد در تاکائوکا، تویاما واقع شده است.

۱٫ معبد Zuigan-ji

معبد Zuigan-ji - معابد باشکوه ژاپن
معبد Zuigan-ji یکی از معابد باشکوه ژاپن

معبد Zuigan-ji در سال ۸۲۸ بنا شد. این معبد در ماتسوشیما، میاگی واقع شده است و دو بخش اصلی دارد. این دو بخش به ترتیب یکی تالار اصلی است که در سال ۱۶۰۹ ساخته شده است و دیگری دهلیزها و محل های استراحت موبد است، که در سال ۱۶۰۹ ساخته شده است. این معبد متعلق به میوشین از زِنِ رینزای است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید