گردشگری؛ مرهم دردهای خرمشهر

0
3341
خرمشهر
نمایی از پل خرمشهر

مروری بر گردشگری در خرمشهر

سوم خرداد سال ۱۳۶۱ یکی از به یادماندنی‌ترین روزهای تاریخ پرافتخار ایران است؛ روزی که خرمشهر بعد از یک سال و نیم اشغالگری در عملیاتی ۲۴ روزه آزاد شد. این شهر در طول جنگ تحمیلی همواره هدف اصابت بمب و موشک و خمپاره‌های عراقی بود و هنوز هم رد جنگ را بعد از گذاشت بیش از ۲۵ سال روی در و دیوارهای خود به یادگار دارد؛ یادگارهایی که اکنون یکی از جاذبه‌های گردشگری خرمشهر شده و کاروان‌های راهیان نور را به این شهر می‌کشاند.

اگرچه نام خرمشهر با جنگ و موشک گره خورده است اما این شهر تنها یادآور جنگ نیست و در سال‌های اخیر با رشد و توسعه منطقه آزاد تجاری اروند به یکی از قطب‌های گردشگری خوزستان تبدیل شده است. نزدیکی به آبادان، وجود بازارهای متفاوت از جمله کنزالمال که اجناس و کالاهای خارجی در آنها با قیمتی بسیار مناسب عرضه می‌کند، گردشگران بسیاری را روانه خرمشهر کرده است.

خوب است بدانید جاذبه‌های گردشگری خرمشهر تنها به گشت‌وگذار در بازارها خلاصه نمی‌شود. قرار گرفتن در کنار رودخانه کارون، فرصتی را پدید آورده تا قایق سواری تفریحی در این شهر رونق خوبی بگیرد؛ قایق‌هایی با موسیقی جنوبی که گشتی روی کارون می‌زنند و به یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر تبدیل شده‌اند.

در کنار این دیدنی‌ها، جزیره مینو و مضیف حاج عبدالله که حالا در تمام ایران شهرت پیدا کرده نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری متفاوت این شهر است. مضیف به اتاق پذیرایی مردمان عرب در گذشته، گفته می‌شده است و حکم مهمان‌خانه را برای آنها داشته است. حالا در مضیفی که به همان سبک در جزیره مینو ساخته شده، آداب و رسوم این مردمان به گردشگران نشان داده می‌شود.

اگرچه هنوز تا توسعه کامل و پاک شدن آثار جنگ از پیکر خرمشهر راه درازی باقی مانده است اما توسعه گردشگری با توجه به مستعد بودن شهر و آب‌وهوایی مناسب در فصل زمستان، می‌تواند رونق روزهای گذشته را به این شهر بازگرداند.

متاسفانه خرمشهر فاقد فرودگاه است و برای سفر به این شهر می توانید از فرودگاه آبادان استفاده کنید. فاصله این دو شهر فقط ۱۶ کیلومتر است.

 

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید