کوه خوآ – مسیری به بهشت

0
5352
کوه خوآ
کوه خوآ

کوه خوآ – مسیری به بهشت

برای کسانی که دوستدار سفر به مناطق دورافتاده جهان هستند و خون ماجراجویی در رگ هایشان جریان دارد کوه خوآ یا هواشان( Hua or Huashan) یکی از بهترین مکان هاست و صد در صد میزان آدرنالین خونشان را بالا می برد.

کوه خوآ
کوه خوآ

هزاران نفر هر ساله تصمیم می گیرند تا به یکی از خطرناکترین مسیرهای جهان بروند. این کوه ترکیبی از پله های لرزان و مسیری با تخته چوب های میخ شده به دیوار است. این افراد در هر قدمی که بر می دارند، جانشان را به خطر می اندازند، تا دست به کشف محدودیت هایی که در وجودشان هست بزنند و به چایخانه مشهوری که در قله کوه خوآ در چین هست، دست پیدا کنند.

کوه خوآ
کوه خوآ

کوه خوآ یکی از پنج کوه مشهور چین است. کوه خوا یا هواشان در هوایین واقع شده است. هوایین بخشی از استان شاآنشی( Shaanxi) است. نزدیک ترین شهر به این منطقه شی آن( Xi’an) است که ۱۲۰ کیلومتر با آن فاصله دارد.

کوه خوآ
کوه خوآ

چایخانه ی قله ی کوه، در ضلع جنوبی کوه و در ارتفاع ۲,۱۶۰ متری واقع شده است. رشته کوه های هوآشان بر روی نقشه، شکل گل به نظر می رسند. مسیری که به قله کوه منتهی می شود، با پله های بزرگی شروع می شود که به “پله های آسمانی” معروف هستند. اولین چیزی که باعث می شود تصور کنید که این پله ها به بهشت یا همان آسمان ختم می شوند، کوهنوردی در میان انبوهی از ابرهاست که دیدن انتهای پله ها را دشوار کرده است.

کوه خوآ
کوه خوآ

در طی مسیر با خانه ها و حتی دهکده های کوچکی مواجه می شوید. با این حال مسیر به همین جا ختم نمی شود. بعد از گذر از پله ها یک گاندولا( نوعی تله کابین) شما را به چایخانه خواهد رساند.

کوه خوآ
کوه خوآ

با این حال از بالارفتن این پله ها نترسید. چون این قسمت قابل دسترس ترین بخش از آغاز سفر شماست. هنگامی که در بخش جنوبی این کوه ها هستید، یکی از خطرناک ترین مسیرهای دنیا انتظار شما را می کشد.

مسیر از تخته های چوبی نازکی ساخته شده است که در جای خود محکم شده اند و برای اینکه بتوانید تعادل خود را حفظ کنید، باید از زنجیرهایی که به تخته سنگ ها میخ شده اند آویزان شوید. هیچ چیزی برای امنیت شما وجود ندارد.

کوه خوآ
کوه خوآ

بعد از پیمودن این مسیر طولانی و خطرناک، خوردن یک فنجان چای، شگفت انگیز خواهد بود.

بهترین زمان سفر به کوه خوآ

کوه خوآ
کوه خوآ

بهترین فصل برای رفتن به کو های خوآ حوالی آوریل تا اکتبر( اردیبهشت تا آبان) است. پانزدهم ماه سوم فستیوال چائوسان برگزار می شود. دیدن این جشن و فستیوال بزرگ خالی از لطف نیست.

چطور از شی آن به کوه های خوآ برویم؟

کوه خوآ
کوه خوآ

۱٫ در ایستگاه اتوبوس چنگ دانگ( Chengdong) یا ایستگاه قطار شی آن سوار اتوبوس شوید. این اتوبوس بعد از دو ساعت به کوه های خوآ می رسد.
۲٫ سوار اتوبوس عمومی در میدان ایستگاه قطار شی آن شوید.

اگر تمام این مطالبی که گفته شد کافی نبود که خودتان را در این کوه هیجان انگیز تصور کنید و برای حفظ تعادل با زنجیرها بالا بروید و حفره ها را با پاهای خود بپیمایید، می توانید به تماشای عکس های این کوه بی نظیر بنشینید. تصاویر گویای همه چیز هستند.

کوه خوآ
کوه خوآ
کوه خوآ
کوه خوآ
کوه خوآ
کوه خوآ

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید