کلیسای سنت ساوا در بلگراد

0
3384
کلیسای سنت ساوا در بلگراد
کلیسای سنت ساوا در بلگراد

معرفی کلیسای سنت ساوا در بلگراد

یکی از زیباترین کلیساهای جهان، کلیسای سنت ساوا در بلگراد است. کلیسای سنت ساوا یا مقبره سنت ساوا  بزرگ‌ترین کلیسای ارتدکس در بالکان محسوب می‌شود.
ساوا، اولین اسقف اعظم ارتدکس بود که کلیسای ارتدکس صربستان را بنا نهاد و تاثیر مهمی بر تاریخ قرون وسطی در صربستان داشت. همچنین صومعه هیلاندار در کوه آتوس نیز توسط سنت ساوا تاسیس شد.
در پی حمله عثمانی به بلگراد در سال ۱۵۹۵ وزیر اعظم عثمانی دستور داد تا بقایای پیکر سنت ساوا را آتش بزنند تا روحیه مردم این کشور را در هم شکند. کلیسای سنت ساوا در زمین‌های وراسار همان جایی که این حادثه اندوه‌‌بار صورت گرفت ساخته شد.
فضای داخلی این کلیسای ارتدوکس توسط سنگ‎های صیقل خورده براق ساخته شده که زیبایی خاصی را به فضا بخشیده و گنبدهای طلایی‌اش این جلال را چندین هزار برابر کرده است، از طرفی این کلیسا در مکانی قرار گرفته که توسط پیاده‌روهای عریض، حوض‌های زیبا و باغ‌های پوشیده از درختان سبز احاطه شده است.
کلیسای سنت ساوا با ۱۸ صلیب طلایی و ۴۹ ناقوس به نمادی آشنا در شهر تبدیل شده است. کلیسای سنت ساوا در بام بلگراد قرار گرفته که از آنجا به سطح شهر و دریای زیبای آن مشرف است.

گارانتی خرید بلیط ارزان بلگراد

رزرو هتل بلگراد با بهترین قیمت

ساختمان این کلیسا یکی از بزرگ‌ترین سازه‌های بلگراد به حساب آمده و با احتساب آنکه عظمتی دو برابر کلیسای سنت باسیل مسکو دارد، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های مسیحی ارتدوکسی در کل جهان است. سقف گنبد مرکزی کلیسای سنت ساوا، موزائیک‌کاری برجسته‌ای از عروج مسیح دارد که توسط یکی از برجسته‌ترین تمثال‌سازان روسی ساخته شد.
امروزه کلیسای سنت ساوا نه تنها جای خاصی در قلب مردم بلگراد دارد بلکه مورد علاقه و توجه گردشگران نیز قرار گرفته است. ساکنین بلگراد، شادی‌ها و غم‌های خود را در میان دیوارهای این کلیسا با هم شریک شده و جشن گرفتن اعیاد مذهبی رو به روی آن تبدیل به یک سنت کهن شده است. یکی از این روزهای مهم، روز کریسمس بوده که هزاران گردشگر در این فضای بزرگ به دور هم گرد آمده و مشغول تماشای آتش بازی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای سفر به بلگراد

معرفی فرودگاه بلگراد نیکولا تسلا

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید