چگونه بوداپست را در ۴۸ ساعت بگردیم؟

0
4497
Budapest

اگر در سفر خود به پایتخت مجارستان که جاذبه‌های گردشگری فراوانی از معماری خیره‌کننده ساختمان‌ها تا موزه‌های بی‌نظیر را برای بازدید توریست‌ها در خود جای داده است، زمان کمی دارید حتما راهنمای سفر به پوداپست در ۴۸ ساعت را بخوانید.

روز اول

قبل از گردش در شهر، همه چیز را با صبحانه در یکی از نانوایی‌ها یا قهوه خانه‌های محلی بوداپست شروع کنید. پس از آن برای گشت و گذار و بازدید از مناظر شهری بوداپست و یا آشنایی با تاریخ این شهر حتما به میدان وروسمارتی (Vörösmarty) بروید و به یک تور پیاده روی رایگان در شهر ملحق شوید. پیاده روی اصلی تورهای گردشی رایگان از ساعت ۱۰:۳۰ شروع می‌شود و از بسیاری از آثار تاریخی بوداپست مثل کلیسای سنت استفان، کاخ گرشام، پل زنجیره ای و اطراف قلعه بازدید می‌کنند. برای پیوستن به این تورها نیازی به رزرو کردن نیست فقط کافیست چند دقیقه زودتر خود را به این تورها برسانید تا از امکانات آنها لذت ببرید.

بوداپست - 1

پس از تمام شدن راهپیمایی، وقت آن رسیده است تا کمی استراحت کنید. آخرین محل بازدید در مسیر رفت اطراف قلعه فیشرمن است پس به یکی از قسمت‌های قلعه بروید و جایی را برای غذا خوردن انتخاب کنید. بعد از خوردن غذا و نوشیدنی زمان بازگشت به مرکز شهر فرا می‌رسد. در مسیر برگشت پس از عبور از کنار میدان “دیک فرنس”، به ساختمان مجلس مجارستان می‌رسید که برای بازدید از آن می‌توانید تور مخصوص آن را خریداری کنید، در طول مسیر هم توقفی برای بازدید از یادبود اختصاصی برای کسانی که در طول هولوکاست در بوداپست جان خود را از دست داده‌اند داشته باشید.

بوداپست - 2

پیاده روی را با خوردن یک وعده شام لذیذ در یکی از رستوران‌های بوداپست با منوی متنوع غذاییشان به پایان برسانید. برای داشتن یک وعده غذایی در محیطی آرام رستوران‌های VakVarjú، Kazimir Bistro و یا Ket Szerecsen را که همه در مرکز شهر قرار دارند امتحان کنید، منوی این رستوران‌ها ترکیبی از غذاهای محلی و بین‌المللی است. شب را با قدم زدن در باغ‌های اطراف Mika و Kőleses به پایان برسانید.

روز دوم

در روز دوم قبل از خوردن صبحانه، قدم زدن در امتداد میراث جهانی یونسکو در خیابان آندراسی را امتحان کنید. در بوداپست معمولا آخر هفته بعضی از رستوران‌ها صبحانه‌های بی‌نظیری دارند، بنابراین برای پیدا کردن یک میز مناسب بهتر است کمی زودتر به مکانی که جمعیت زیادی در آنجا جمع شده است بروید. Sitka و Cirkusz دو تا از بهترین مکان‌هایی هستند که غذاهای کلاسیک و لذیذی مثل تخم مرغ محلی را همراه با تنقلات ویژه و خانگی ارائه می‌دهند.

بوداپست اغلب به نام “شهر اسپا” نامیده می‌شود. در این شهر تعدادی حمام حرارتی وجود دارد که در آنها برای استراحت و لذت بردن از آب‌ها و برای درمان بعضی از بیماری‌ها استفاده می‌شود. Széchenyi و Gellért دو تا از بزرگترین استخرهای سرپوشیده در بوداپست هستند که گفته می‌شود که از آب‌های حرارتی آنها برای درمان بعضی از آسیب‌ها و توانبخشی‌های بعد از جراحی استفاده می‌شود.

بوداپست - 3

پس از شنا کردن، یک سفر کوتاه به تالار بازار بزرگ بوداپست داشته باشید تا هم از خوردن ناهار در آنجا لذت ببرید و هم از سوغاتی‌های این شهر خرید کنید. بازار بزرگ بوداپست بزرگترین و زیباترین مرکز خرید این شهر با معماری و سبک نئو گوتیک است که طیف گسترده‌ای از مواد غذایی و صنایع دستی را به فروش می‌رساند. پس از تالار بزرگ، با پیاده روی در امتداد خیابان Váci و دیدن مغازه‌هایش به میدان وروسمارتی و قهوه خانه Gerbeaud می‌رسید. این قهوه خانه سال ۱۸۵۸ تاسیس و به عنوان یکی از مکان‌های تاریخی و لوکس بوداپست شناخته شده است.

بوداپست - 4

برای پایان دادن به این سفر جادویی در ۴۸ ساعت در بوداپست، با کرایه کردن یک کشتی کروز بر روی رود دانوب نظار‌گر غروب خورشید باشید. کشتی‌های کروز رود دانوب در بوداپست طیف وسیعی از سفرهای عصرگاهی و شبانه را همراه با برنامه‌های تفریحی با توجه به انتخابتان ارائه می‌دهند و با این کشتی‌ها می‌توانید لذت دیدن ابهت ساختمان پارلمان مجارستان و پل زنجیره‌ای را در کنار آرامش شبانه رود دانوب تجربه کنید.

قیمت بلیط هواپیما بوداپست

لیست هتل های بوداپست

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید