واکسن های مورد تایید برای سفر به کشورهای مختلف

10
13310
واکسن های مورد تایید

واکسن های مورد تایید برای سفر به کشورهای مختلف کدام‌ها هستند؟

با ورود انواع واکسن‌ها بسیاری از کشورها مجددا مرزهای خود را به روی گردشگران باز کرده‌اند. در سال ۲۰۲۰ ورود گردشگران بین المللی نسبت به سال ۲۰۱۹ با ۷۴ درصد کاهش همراه بود و به ۳۸۰ میلیون نفر رسید. این درحالی‌ است که در ماه‌های اخیر با وجود ۳٫۷ بیلیون دوز واکسن در سراسر جهان سفرهای بین المللی بهبود یافته است. اما باید در نظر داشت که هر آنتی بادی واکسنی به مسافران اجازه نمی‌دهد که آزادانه به کشورهای خارجی سفر کنند.

به عبارتی بسیاری از کشورها تنها از دریافت کنندگان برخی از واکسن‌های کووید -۱۹ به عنوان بازدید کننده استقبال می‌کنند. اتحادیه اروپا اعلام کرد که به بازدیدکنندگانی که واکسن Covishield را زده‌اند اجازه پذیرش نخواهد داد، زیرا این واکسن توسط تنظیم کننده داروهای اتحادیه اروپا تأیید نشده است. پس اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید و نمی‌دانید واکسن های مورد تایید برای سفر کدام‌ها هستند با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید.

خرید بلیط هواپیما

همه گیری ویروس کرونا علاوه بر ایجاد بحران بهداشتی، بحران مالی عظیمی در جهان ایجاد کرده است. به طوری که کشورهای جهان میلیون‌ها نفر را تنها از بخش سفر و گردشگری از دست داده‌اند. به عنوان مثال، ایالات متحده سال گذشته ۷۶۶ میلیارد دلار در بخش سفر و گردشگری دچار ضرر شد.

واکسن های مورد تایید اتحادیه اروپا
واکسن های مورد تایید اتحادیه اروپا

در حالی که انگلیس ۱۴۸ میلیارد پوند و آلمان ۱۶۱ میلیارد یورو در همان بخش و در همان مدت از دست داد. اما اکنون واکسن‌های بسیاری در کشورهای جهانی به وجود آمده‌اند. به همین دلیل مسافران و گردشگران بسیاری درصدد هستند تا واکسینه شوند و به کشورهای مقصد خود سفر کنند.

ممکن است بسیاری از مسافران ندانند واکسن های مورد تایید برای سفر به کشورهای مختلف کدام‌ها هستند. پس توصیه می‌شود مسافران متناسب با مقصدی که می‌خواهند به آن سفر کنند، واکسن بزنند. در واقع باید واکسنی را انتخاب کنند که به لحاظ ایمنی و اعتبار در کشور مقصد مورد تایید باشد.

واکسن آسترازنکا
واکسن آسترازنکا یکی از واکسن های مورد تایید برای سفر

وقتی صحبت از بازگشایی مرزها برای کسانی که واکسینه شده‌اند به میان می‌آید، موضوع کمی پیچیده می‌شود، زیرا برخی از کشورها درهای خود را به روی بعضی از کشورهای خاص که وضعیت امن‌تری دارند باز کرده‌اند. این در حالی‌ است که برخی دیگر از کشورها به مسافران هر کشوری که واکسینه شده‌اند، اجازه ورود می‌دهند.

از طرفی دیگر کشورهای خارجی واکسن‌های مختلفی را تأیید کرده‌اند و مورد استفاده قرار داده‌اند. به عنوان مثال مجارستان کشوری است که بیشترین تعداد واکسن های مورد تأیید را دارد. یعنی ۸ نوع واکسن برای پذیرش در این کشور مورد تایید است.

واکسن های آسترازنکا، فایزر، جانسن و اسپوتنیک وی
واکسن های آسترازنکا، فایزر، جانسن و اسپوتنیک از واکسن های مورد تایید برای سفر

اما اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا فقط واکسن‌های مورد تأیید توسط آژانس دارویی اروپا (EMA) که Pfizer ، Moderna ، Astra Zeneca و Janssen هستند را تأیید کرده‌اند. بنابراین، فردی که با Sputnik V واکسینه شده است، می‌تواند به مجارستان سفر کند اما نمی تواند وارد آلمان یا فرانسه شود.

جالب است بدانید که ۲٫۹ میلیارد نفر  در جهان حداقل اولین دوز واکسن COVID-19 خود را دریافت کرده‌اند که در بین آنها ۱/۱ میلیارد نفر به طور کامل واکسینه شده اند. از این رو قرار است جهان مرزهای خود را به تدریج، شاید به آرامی، اما با خیالی آسوده به روی گردشگران باز کند.

اگر می‌خواهید به طور دقیق بدانید که در چه کشورهایی کدام واکسن‌ ها مورد تایید است، به سایت آمار‌ جهانی کرونا مراجعه کنید.

میزان واکسن های مورد تایید در کشورهای جهانی
تعداد کشور نوع واکسن
۱۸۱ آسترازنکا
۱۲۴ فایزر
۷۸ مدرنا
۷۱ اسپوتنیک وی
۷۰ یانسن
۶۷ سینوفارم
۵۸ کووی شیلد
۴۷ سینوواک

آیا تا به حال برایتان پیش آمده قصد سفر به کشوری را داشته باشید و واکسنی که تزریق کرده‌اید مورد قبول آن کشور نباشد؟ تجربیات خود را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

10 نظرات

    • سلام عزیرم
      کشور ترکیه فعلا واکسن‌های اسپوتنیک، سینوواک و فایزر رو قبول داره برای سفر. اما نگران نباشین می‌تونین با انجام آزمایش pcr به این کشور سفر کنین.

    • سلام عزیزم
      برای سفر به کره جنوبی واکسن‌های فایزر، آسترازنکا، جانسن و جانسن و مدرنا مورد تایید قرار گرفته و متاسفانه فعلا واکسن سینوفارم برای مسافرت به کره جنوبی مورد تایید نشده.

    • سلام ابولفضل عزیز
      واقعیتش هنوز واکسن برکت مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار نگرفته و احتما برای رفتن به چین به مشکل بخوری
      اما می‌تونی با انجام دادن تست پی سی ار منفی ۷۲ ساعت قبل از سفر به چین انجام بدین
      حالا برای سفر برنامتون چطور میشه؟

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید