هواپیمایی آلیتالیا – نهایت آرامش در پرواز

0
7488
ناوگان هوایی هواپیمایی آلیتالیا
هواپیمایی آلیتالیا

تاریخچه هواپیمایی آلیتالیا

شرکت هواپیمایی آلیتالیا( Alitalia Airline) بزرگترین ایرلاین ایتالیا و حامل پرچم این کشور است. آلیتالیا که به معنای «بال‌های ایتالیا» است از سال ۱۹۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده اما پس از گذشت چند سال از تاسیس برای مدتی منحل شد. پس از آن دولت ایتالیا و چند سازمان دیگر برای ادامه فعالیت این شرکت هواپیمایی اقدام به سرمایه‌گذاری در آن کردند. اما سال ۲۰۰۶ دولت ایتالیا دیگر قادر به پشتیبانی از آن نبود و اتحادیه اروپا نیز سرمایه‌گذاری جدید در این شرکت هواپیمایی را ممنوع کرد که درنهایت منجر به ورشکسته شدن آلیتالیا شد.

دو سال بعد عده‌ای از سرمایه‌گذاران ایتالیا در سال ۲۰۰۸ کنسرسیوم Compagnia Aerea Italiana را برای کمک به خرید و فعالیت مجدد شرکت آلیتالیا تاسیس کردند که باعث شد تا در همان سال فعالیت شرکت هواپیمایی آلیتالیا شروع شود. سال ۲۰۱۴ نیز سهامداران آلیتالیا با شرکت هواپیمایی الاتحاد قراردادی را امضا کردند که طبق قرارداد، از آن پس ۴۹٪ سود این شرکت به هواپیمایی الاتحاد تعلق می‌گیرد.

ناوگان هوایی هواپیمایی آلیتالیا

هواپیمایی آلیتالیا با داشتن بیش از صد فروند هواپیمای غول پیکر مانند بوئینگ ۷۷۷، ایرباس A330، هواپیماهای متوسط مانند ایرباس A321، ایرباس A320، ایرباس A319 و هواپیماهای کوچک مقیاس مانند امبرائر ۱۹۰ و امبرائر ۱۷۵ یکی از کارآمدترین و برترین ناوگان هوایی را در سطح جهانی دارد.

شرکت هواپیمایی آلیتالیا
هواپیمایی آلیتالیا

پروازهای هواپیمایی آلیتالیا

شرکت هواپیمایی آلیتالیا سال ۲۰۱۷ حدود ۲۱٫۳ میلیون مسافر را در سراسر جهان جا به جا کرده است. این ایرلاین با ۳,۳۰۰ پرواز هفتگی ۷۴ شهر را تحت پوشش خود قرار داده است که از این شهرها، ۲۴ مقصد داخلی و ۵۰ مقصد خارجی است.

قطب‌های هواپیمایی آلیتالیا

دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی آلیتالیا در فرودگاه چمپینو و قطب اصلی آن در فرودگاه لئوناردو داوینچی-فیومیچینو شهر رم و قطب‌های دوم آن در فرودگاه‌های لینیت و میلانو مالپنسا شهر میلان قرار دارد.

کلاس های پروازی هواپیمایی آلیتالیا

شرکت هواپیمایی آلیتالیا در چهار کلاس پروازی به مسافران خود خدمات ارائه می‌دهد.

مگنیفیکا کلاس (فرست کلاس)

در این کلاس پروازی صندلی‌های راحت و بزرگ با امکان تبدیل شدن به تخت خواب، فیلم و موسیقی، منوی غذایی و نوشیدنی‌های متنوع از جمله امکاناتی است که برای آرامش و آسایش مسافرین در نظر گرفته شده است.

بیزینس کلاس

در کلاس بیزینس نسبت به دو کلاس پرمیوم اکونومی و اکونومی امکان حمل بار بیشتری وجود دارد، منوی غذاها و نوشیدنی‌ها متنوع تر و کیفیت سرویس پذیرایی بهتر است و صندلی‌های راحتی که تختخواب شو هم هستند از دیگر امکانات این کلاس پروازی است.

بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی آلیتالیا
بیزینس کلاس هواپیمایی آلیتالیا

پرمیوم اکونومی کلاس

تنها فرق این کلاس پروازی با کلاس پروازی اکونومی این است که، صندلی‌های بسیار راحت‌تری نسبت به آن دارد.

اکونومی کلاس

در کلاس پروازی اکونومی مسافران با توجه به میزان زمان مبدا تا مقصد، نوشیدنی، خوراکی و یا وعده غذایی کامل به صورت رایگان دریافت می‌کنند و در بعضی از هواپیماهای آلیتالیا، هر یک از صندلی‌های این کلاس پروازی یک مانیتور جدا برای نشان دادن برنامه‌های مختلف برای هر مسافر دارد.

خرید بلیط آلیتالیا

خرید بلیط هواپیما آلیتالیا نیز همچون بلیط دیگر ایرلاین‌ها، در فلای تودی فراهم شده است و شما تنها کافی است به صفحه ایرلاین آلیتالیا مراجعه کنید و پرواز مورد نظر خود را جستجو کنید. خوب است بدانید که برای خرید بلیط آلیتالیا در فلای تودی حتما نیازی نیست که مبدا یا مقصد شما ایران باشد و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانید بلیط پروازهای آلیتالیا از هر نقطه از جهان به هر نقطه دیگری در دنیا را به راحتی و با چند کلیک به صورت آنلاین خریداری کنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید