نکات ضروری برای سفری بی‌دردسر

0
3060
نکات ضروری سفر
نکات ضروری سفر

آشنایی با تعدادی از نکات ضروری برای سفر

سفر کردن در کنار همه جذابیت‌هایی که دارد ممکن است مشکلاتی نیز به همراه داشته باشد؛ مشکلاتی که اگر نسبت به آنها آگاهی و شناخت داشته باشیم بسیار قابل تحمل‌تر خواهند بود. افرادی که مدت‌هاست در سفرند و به جهانگردی می‌پردازند دیگر با تجربه بسیار، به راحتی با مشکلات برخورد می‌کنند و آنها را از سر راه برمی‌دارند. اکنون می‌خواهیم برخی از تجارب این گردشگران و جهانگردان را مرور کنیم. با فلای تودی همراه باشید تا نکات ضروری برای سفر را با یکدیگر مرور کنیم و بدین ترتیب سفری آسوده‌تر را تجربه کنید.

انعطاف پذیر باشید

در سفر عجیب نیست که برنامه‌ریزی ما با تاخیر انجام شود. پس صبور باشید و سعی کنید انعطاف‌پذیر برخورد کنید در غیر این صورت تنها با ناراحتی ادامه سفر شما تلخ می‌شود.

با زبان محلی آشنا شوید

جملات و کلماتی را که ساده است، به زبان محلی شهری که می‌روید یاد بگیرید مثل “لطفا”، “متشکرم” و “من متاسفم” و عباراتی از این دست کاربرد زیادی دارد.

باتری اضافی برای دوربین را فراموش نکنید

آیا شما تا به حال هنگام گرفتن عکس متوجه شده‌اید که باطری دوربین شما تمام شده و شما هیچ باتری و یا شارژی همراه خود ندارید و احتمالا چقدر افسوس خورده‌اید. سعی کنید در سفرهای خود حداقل ۳ باطری دوربین و همچنین شارژر بدون نیاز به برق را همراه خود داشته باشید.

بیمه سفر را خریداری کنید

یک حادثه در سفرتان می‌تواند پس‌انداز شما را قبل از اتمام سفر تمام کند؛ حتی بدتر از آن دیگر پولی برای شما باقی نماند. فراموش نکنید همراه بلیط خود، بیمه سفر را نیز خریداری کنید.

خرید بیمه مسافرتی

یک لیست تهیه کنید

حدود یک هفته یا بیشتر، قبل از هر سفر یک لیست از اقلامی را که باید همراه داشته باشید، تهیه کنید و تا هنگام سفر هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد و برای سفر ضروری است، به لیست‌تان اضافه کنید.

نکات ضروری برای سفر - لیست وسایل ضروری
لیست وسایل ضروری از نکات ضروری برای سفر

از اسناد مهم عکس بگیرید

در سفرهای قدیم ما گذرنامه، بلیط و اسناد مهم خود را در کیفی قرار می‌دادیم تا گم نشوند. اکنون بخاطر فراوانی کار در هنگام سفر و وجود برنامه‌های مختلف، این کار را ممکن است فراموش کنیم و به همین دلیل گرفتن کپی از مدارک یا گرفتن عکس از آنها با گوشی همراه، خوب است و بعد آن را در جای دیگری قرار دهیم که همراه مدارکمان نباشد تا در صورت فراموش شدن یا گم کردن بتوانیم از عکس آن استفاده کنیم.

مراقب WIFI رایگان عمومی باشید

همیشه سعی کنید هنگام وارد شدن به حساب‌های بانکی یا وارد کردن رمز عبور از WIFI رایگان عمومی استفاده نکنید؛ جاهایی مثل فرودگاه، هتل و … بخصوص وقتی که آنها یک رمز عبور برای همه داشته باشند.

ضد آفتاب استفاده کنید

مرطوب کننده صورت که دارای SPF است در هر سفری همراه خود داشته باشید چون شرایط آب و هوایی در هر شهری متفاوت است. همراه داشتن ضدآفتاب سفر را برای شما ایمن و بهتر می‌کند و در طول سفر بخصوص برای خانم‌ها که پوستی حساس دارند، اهمیت دارد.

قبل از رفتن به سفر، هزینه حمل و نقل را بررسی کنید

پیش از اینکه شما از اتوبوس، مترو یا سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید، قیمت‌های آنها را بررسی کنید تا با کمترین هزینه در شهر به بهترین و راحت‌ترین شکل گشت‌وگذار کنید.

نکات ضروری برای سفر - هزینه حمل و نقل
هزینه حمل و نقل در سفر از نکات ضروری برای سفر

شماره اتاق و آدرس هتل را در تلفن همراه خود ثبت کنید

شماره اتاق و آدرس هتل خود را در اولین فرصت در گوشی همراه خود ذخیره کنید چون فراموشی همراه همیشگی انسان بخصوص در سفر است.

پول‌هایتان را یکجا نگذارید

تمام پول و کارت خود را در یک کیف و یکجا نگذارید. معمولا پول نقد و کارت اعتباری/کارت بانکی و … را در یک کیسه جداگانه در جایی از چمدان، کیف یا لباس خود پنهان کنید و همه آنها را در کیف پول خود نگذارید. بهتر است تنها مقداری را که نیاز دارید همراه خود در کیف پولتان قرار دهید.

موارد شخصی خود را جدا کنید

اقلام شخصی خود را در دو کیسه‌ یا ساک نگه‌ دارید. به این ترتیب اگر یکی از کیسه‌هایتان گم شود، شما هنوز لباس و اقلام شخصی در کیسه دیگری دارید و در طول سفر معطل نمی‌مانید.

از مردم محلی بپرسید

خوب است از مردم محلی بپرسید تا شما را به بهترین رستوران‌ها، بهترین قهوه‌خانه‌ها، نقاط عالی برای تماشای غروب خورشید و غیره راهنمایی کنند. چون آنها بهترین‌ها را در شهر خود می‌شناسند.

عکس های زیادی بگیرید

بهترین سوغاتی در سفر برای دوستان و نزدیکانتان گرفتن عکس است چرا که بهترین خاطره را برایتان ثبت می‌کند و نمایش آن دل‌انگیز است.

نکات ضروری برای سفر - عکس گرفتن در سفر
عکس گرفتن در سفر از نکات ضروری برای سفر

قضاوت نکنید

شرایط محیط جدید و جامعه‌ای که به آن سفر کرده‌اید و افراد آن و هر چیز دیگری را قضاوت نکنید. شما یک بازدیدکننده هستید پس با احترام رفتار کنید.

کیت کمک های اولیه همراه داشته باشید

خوب است برخی داروها یا لوازم ضروری کمک‌های اولیه همچون باند، چسب زخم و برخی موارد دیگر را همراه داشته باشید. شما همچنین می‌توانید یک مینی کیت ارزان قیمت را از داروخانه قبل از سفر خود بخرید و با اطمینان سفر کنید.

لباس‌هایتان را قبل از جمع کردن چمدان انتخاب کنید

اگر جز کسانی هستید که در آخرین لحظه وسایلتان را برای سفر جمع می‌کنید، نگران چیزی نباشید، فقط این نکته را در ذهنتان نگاه دارید، که برای بهتر سفر کردن و فراموش نشدن چیزی همیشه چند روز مانده به سفر چمدان‌های خود را ببندید وگرنه ناچارید سفرهای زیادی را با یک لباس و یا با استرس نیاوردن وسیله‌ای با خود بگذرانید. پس اول لباس هایی را که درطی سفر و در چند روز می‌پوشید مشخص کنید و بعد چمدان خود را ببندید.

لباس شبرنگ همراه داشته باشید

اتفاق خبر نمی‌دهد و همیشه همراه سفر است چه خوب و چه بد، پس بهتر است همیشه به غیر از جعبه کمک‌های اولیه یک لباس شبرنگ همراهتان باشد تا در هر موقعی بدلیل براق بودن آن شما را به راحتی پیدا بکنند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای سفر – چگونه از سفر خود لذت بیشتری ببریم؟

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید