نمایشگاه موزه لوور فرانسه در تهران از ۱۴ اسفند

2
10560
نمایشگاه موزه لوور فرانسه در تهران

بسیاری از ما تا‌کنون گذرمان به فرانسه و موزه لوور معروفش نخورده است؛ موزه‌ای که آثار با ارزشی از تمدن‌های مصر، یونان، رم باستان و بسیاری کشورهای دیگر را در خود جای داده است. اما اگر نیمه اسفندماه ۹۶ در تهران هستید این فرصت را دارید که آثار این موزه را در تهران تماشا کنید. نمایشگاه موزه لوور فرانسه، از ۱۴ اسفند ۹۶ در موزه ملی ایران آغاز به کار می‌کند و آثار ارزشمند این موزه به مدت ۴ ماه به نمایش گذاشته می‌شود.

در این نمایشگاه آثاری از تمدن‌های باستان در غرب آسیا، اروپا و شمال آفریقا و مجموعه‌ای از نقاشی‌ها، طراحی‌ها و آثار هنرمندان بزرگ اروپا به نمایش درمی‌آید. گفته می‌شود بسیاری از این آثار از سالن‌های اصلی موزه لوور انتخاب شده است. پیکره ابوالهول که از سنگ بازالت ساخته شده و مربوط به دوره فرعون هاکور است نیز در میان آثاری قرار دارد که در تهران به نمایش گذاشته می‌شوند.

نمایش آثار موزه لوور اولین بار است که در ایران برگزار می‌شود و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای است که بین معاونت آثار فرهنگی و موزه لوور منعقد شده است.

موزه لوور در مرکز شهر پاریس فرانسه قرار دارد و تقریبا ۳۸ هزار اثر هنری در آن نگهداری می‌شود. این موزه در سال حدود ۱۰ میلیون بازدیدکننده دارد و پربازدیدترین موزه جهان است.

ساختمان این موزه قبل از انقلاب فرانسه در سال ۱۷۹۸، یکی از کاخ‌های سلطنتی بود که آثار با ارزش هنری در آن نگهداری میشد. اکنون بیش از ۲۰۰ سال است که لوور به عنوان موزه عمومی فعال است و آثار بسیاری از جمله لوح حمورابی، تابلوی بانوی صخره‌ها و تابلوی معروف مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی را در خود جای داده است. جالب است بدانید در میان آثاری که در موزه نگه داری می‌شود بخش‌های قابل توجهی از تخت جمشید و همچنین بز بالدار طلایی نیز دیده می‌شود که مربوط به دوره هخامنشی و تمدن ایران باستان است.

بیشتر بخوانید:

آیا ساعت بخار ونکوور واقعا با بخار کار می‌کند؟

کانال تلگرام فلای تودی

2 نظرات

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید