شرکت هواپیمایی تابان (Taban Air) یکی از جوان‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایران است که طی تنها ۱۵ سال سابقه در زمینه جابه‌جایی مسافران در مسیرهای پروازی مختلف، سابقه بسیار درخشانی را از خود بر جا گذاشته است. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی قرار است به معرفی این شرکت هواپیمایی خوش‌نام و جوان بپردازیم و اطلاعاتی را که در رابطه با آن باید بدانید، در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد سفر با این شرکت هواپیمایی را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تاریخچه و معرفی شرکت هواپیمایی تابان

هواپیمایی تابان یکی از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی ایران و یکی از جوان‌ترین ایرلاین‌های کشور است. ایرلاین تابان در سال ۱۳۸۴ موفق به کسب مجوز از سوی هواپیمایی کشوری ایران شد و فعالیت خود را رسما از سال ۱۳۸۵ از طریق خلبان عبدالله پور و با مشارکت شرکت سهامی توس گستر خراسان آغاز کرد.

 

شرکت هواپیمایی تابان

دفتر مرکزی هواپیمایی تابان در شهر مشهد و در فرودگاه شهید هاشمی نژاد آن قرار دارد. فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران و فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان قطب‌های اصلی هواپیمایی تابان ایر هستند.

مسیرهای پروازی هواپیمایی تابان

تابان ایر به ۲۴ مقصد داخلی و خارجی پرواز دارد. پروازهای داخلی ایرلاین تابان به شهرهای اهواز، اصفهان، خرم آباد، جزیره کیش، مشهد، رشت، شیراز، تبریز، تهران، یزد، ماکو، کاشان و زاهدان انجام می‌شود و شهرهای بغداد و نجف در عراق- لاهور و کراچی در پاکستان- مسکو، سن پترزبورگ و آستاراخان در روسیه- استانبول ترکیه، تفلیس گرجستان و ایروان ارمنستان از مقاصد پروازهای داخلی ایرلاین تابان هستند.

نمایی هواپیما ناوگان تابان

ناوگان هواپیمایی تابان

ناوگان هوایی تابان در حال حاضر شامل ۷ فروند هواپیما است که ۵ فروند هواپیمای MD-88، یک فروند هواپیمای BAE Systems مدل RJ85-145 و یک فروند هواپیمای ایرباس A310-304 ناوگام آن را تشکیل داده‌اند. در حال حاضر عمر ناوگان تابان ۲۰٫۹ سال است.

عکس هواپیمای تابان

انواع کلاس های پروازی هواپیمایی تابان

هواپیمایی تابان در حال حاضر فاقد پروازهای فرست کلاس و بیزینس کلاس است و تمامی پروازهای آن با کلاس اکونومی انجام می‌شوند.

پذیرایی هواپیمایی تابان

تجهیز و بازسازی کترینگ هواپیمایی تابان توسط شرکت پرشیا استیل انجام شده و این شرکت هواپیمایی در نظر دارد در جهت بهبود سیستم کترینگ خود، به زودی سرویس‌های ویژه‌ای را به مسافرین خود ارائه دهد.

قوانین پروازی هواپیمایی تابان

طبق قوانین پرواز هواپیمایی تابان، مسافران موظف هستند در پروازهای داخلی این شرکت حداقل ۲ ساعت و در پروازهای خارجی آن حداقل ۳ ساعت زودتر در فرودگاه حضور داشته باشند. در پروازهای داخلی تابان گیت‌های پرواز ۳۰ دقیقه قبل و در پروازهای خارجی ۶۰ دقیقه قبل از پرواز بسته شده و از پذیرش مسافران پس از این مدت جلوگیری می‌شود.

همچنین طبق قوانین تابان ایر، زنان باردار اجازه حضور در پروازهای خارجی و طولانی مدت این شرکت را ندارند و تنها در صورتیکه گواهی پزشکی قبلا به تایید پزشکان تابان ایر رسیده باشد مجوز پرواز برای آن‌ها صادر خواهد شد. در پروازهای داخلی نیز شخص تا هفته ۳۲ بارداری و تنها در صورت ارائه گواهی پزشک، مجاز به پرواز خواهد بود.

قوانین بار مجاز هواپیمایی تابان

میزان حمل بار مجاز در هواپیمایی تابان ۳۰ کیلوگرم است. هر مسافر می‌تواند تا ۵ کیلوگرم بار را در ساک دستی با خود به کابین هواپیما ببرد. در صورتی که تمایل دارید مقدار بار بیشتری همراه خود داشته باشید، حتما باید با ایرلاین و فرودگاه هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. همچنین اگر قصد دارید لوازمی غیر از لوازم شخصی با خود حمل کنید باید به عنوان بار چمدان به کارگو تحویل دهید.

قوانین بار مجاز هواپیمایی تابان

اقلام ممنوعه در شرکت هواپیمایی تابان

بنابر قوانین هواپیمایی تابان مسافرانی که قصد سفر با این شرکت هواپیمایی را دارند، هنگام سفر با این ایرلاین باید از حمل اقلام زیر خودداری کنند:

  1. هر گونه مواد منفجره، قابل اشتعال و آتش‌زا به هواپیما
  2. کپسول‌های شیمیایی و اسپری
  3. هرگونه ماده خورنده شیمیایی، اسید و سرکه
  4. هواپیمایی تابان ایر هیچ گونه تعهدی را بابت اقلام زینتی، قیمتی، پول و اوراق بهادار نمی‌پذیرد.
  5. هواپیمایی تابان هیچ گونه تعهدی بابت مواد فاسدشدنی و شکستنی نمی‌پذیرد.

هزینه اضافه بار هواپیمایی تابان

چنانچه مسافران هواپیمایی تابان میزان باری بیشتر از مقدار مصوب این شرکت هوایی با خود حمل کنند موظف به پرداخت هزینه اضافه بار خواهند بود. نرخ محاسبه اضافه بار تابان ایر به ازای هر کیلوگرم، ۱٫۵ درصد نرخ تمام بهای بلیط یکسره درجه عادی است.

هزینه اضافه بار هواپیمایی تابان

حوادث و سوانح هوایی تابان

از مهم‌ترین حوادث هواپیمایی تابان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در ۳ بهمن ۱۳۸۸ در اثر آتش‌سوزی هواپیمای توپولوف ۱۵۴ هنگام فرود در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد، داخل و موتور هواپیما به طور کامل آتش گرفت و چرخ، دم و بال سمت راست هواپیما جدا شد. در اثر این حادثه ۴۷ نفر مصدوم شدند.
  • یکی دیگر از سوانح هوایی ایرلاین تابان در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ رخ داد. در اثر این حادثه، پرواز ۶۳۵۷ این شرکت هواپیمایی پس از یک ساعت و نیم پرواز در مسیر تهران – نجف، به دلیل نقص فنی و از کار افتادن یکی از موتورهای هواپیما، مجبور به بازگشت به فرودگاه امام خمینی تهران شد.
  • در پرواز کیش به اصفهان مورخ ۱۲ فروردین ۹۸ در اثر از کار افتادن موتور هواپیما و قطع شدن برق هواپیما، مجبور به بازگشت به فرودگاه کیش شد.

خرید بلیط هواپیما تابان ایر

چنانچه قصد خرید بلیط هواپیما تابان و یا ایرلاین‌های داخلی دیگر در هر یک از مقاصد داخلی و خارجی را دارید، می‌توانید از همین جا و از طریق سایت فلای تودی خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید. برای خرید بلیط هواپیما تابان کافی است که وارد سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما فلای تودی شوید و پس از وارد کردن مبدا، مقصد و تاریخ سفر بلیط هواپیما را به راحتی خریداری کنید.

خرید بلیط هواپیما تابان ایر

اطلاعات ضروری هواپیمایی تابان ایر

اگر قصد خرید بلیط هواپیمایی تابان ایر را دارید و یا اینکه قرار است به‌زودی با این شرکت هواپیمایی پرواز داشته باشید، اطلاعات زیر به کارتان می‌آید:

  • آدرس تابان ایر در تهران: تهران – بلوار فردوس غرب – خیابان سازمان برنامه مرکزی – خیابان ۱۷ مرکزی – کوچه وحدت – پلاک ۵۵۵
  • تلفن تابان ایر در تهران:  ۴۴۶۶۸۲۷۷ – ۰۲۱ و ۴۸۵۴-۰۲۱
  • فکس: ۴۴۶۳۴۱۶۸ – ۰۲۱
  • آدرس تابان ایر در کیش: فرودگاه جزیره کیش، دفتر شرکت هواپیمایی تابان
  • وب سایت تابان ایر

سخن پایانی

شرکت هواپیمایی تابان، یکی از ایرلاین‌های نوپا و خوش‌نام برای پروازهای داخلی و خارجی است. مقر اصلی این شرکت در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد قرار دارد و روزانه پروازهای زیادی از آن به شهرهای داخل و خارج از ایران انجام می‌شود. در این مطلب به معرفی تابان ایرلاینز پرداختیم و اطلاعات ضروری پروازهای آن را در اختیارتان قرار دادیم.

نظر شما درباره پروازهای این شرکت هواپیمایی چیست؟ این ایرلاین را برای چه مسیرهایی پیشنهاد می‌کنید؟

سوالات متداول درباره شرکت هواپیمایی تابان

۱. هواپیمایی تابان چه هواپیماهایی دارد؟

در حال حاضر پروازهای این ایرلیان با ۵ فروند هواپیمای MD-88، یک فروند هواپیمای BAE Systems مدل RJ85-145 و یک فروند هواپیمای ایرباس A310-304 انجام می‌شود.

۲. هواپیمایی تابان در کدام ترمینال است؟

این شرکت هواپیمایی در ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد قرار دارد.

۳. امکانات پروازهای ایرلاین تابان چیست؟

به منظور رضایت هر چه بیشتر مسافران، این شرکت هواپیمایی در نظر دارد که کترینگ اختصاصی خود را راه‌اندازی کرده و خدمات ویژه‌ای را به آنان عرضه کند.

2 نظرات

  1. به جرات میتونم بگم هواپیمایی تابان بدترین هواپیمایی کشور هست. من دوبار با این ایرلاین از تهران به کیش سفر کردم. دفعه اول با اینکه مهمان خارجی داشتم صندلی آخر هواپیما رو به ما دادن که از شدت صدای موتور هواپیما سردرد گرفتیم. دفعه دوم چمدان تمامی مسافران ارسال نشد و هرچه با ایرلاین تماس گرفتیم جواب درستی ندادن و گفتن تا یک ساعت دیگر چمدان میرسه اما تا فردای آن روز چمدان تحویل ما نشد و در هوای گرم و شرجی کیش حتی یکدست لباس جهت تعویض نداشتیم و یکی از همراهان من که بیماری قلبی داشتن دسترسی به درو که در چمدان بود را نداشتن.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید