مارکتال – زیباترین بازار غذای روتردام

0
3265
Marktal - rotterdam

در میدان تاریخی بیننروت روتردام، در کنار ایستگاه بلاک، یک ساختمان  ۱۱ طبقه است که بر روی بازار غذا در طبقه همکف قرار دارد. این ساختمان قابل سکونت است و بیش از دویست آپارتمان دارد. نمای داخلی بازار غذا که پنچره واحدهای مسکونی است، مربعی شکل بوده و به سمت بازار باز می‌شوند و ساکنان آنها به راحتی می‌توانند شلوغی و ازدحام بازار را ببینند.

Marktal rotterdam - 1

قیمت بلیط هواپیما روتردام

لیست هتل های روتردام

نمای بیرونی ساختمان به رنگ خاکستری است که از آن نیز برای فضای عمومی اطراف استفاده می‌شود. ابتدا و انتهای بازار مارکتال با دیوارهایی شیشه‌ای برای جلوگیری از ورود باران و سرما به داخل بازار، بسته شده‌اند. سقف بازار نیز با طرح‌هایی از میوه‌ها، سبزیجات و گل‌ها با رنگ‌های شاد نقاشی شده است که بعضی از آنها به کلیسای سیستین شباهت دارند.

Marktal rotterdam - 2

Marktal rotterdam - 3

مارکتال (Markthal مخفف Market Hall) اولین بازار سرپوشیده هلندی به عنوان یک ساختمان منحصربه‌فرد در روتردام، سال ۲۰۱۴ افتتاح شد. منحصربه‌فرد بودن این بازار نه تنها به خاطر اندازه و ظاهر آن است بلکه نحوه ترکیب توابع مختلف است. ترکیبی از یک ساختمان مسکونی که یک بازار مواد غذایی با مغازه‌های غذایی، رستوران‌ها، سوپرمارکت و پارکینگ زیرزمینی را پوشش می‌دهد و این بازار را تنها در روتردام می‌توان پیدا کرد.

Marktal rotterdam - 4

نقاشی‌های بزرگ فضای داخلی بازار توسط دو هنرمند به نام‌های آرنو کوئنن و ایریس رسکام کشیده شده‌اند که همزمان با افتتاح بازار، بسیار مورد توجه قرار گرفتند. آثار هنری با عنوان «کرنکوپیا»، ۱۱۰۰۰ مترمربع از فضای مارکتال را اشغال کرده است. تصاویری از هر آنچه که می‌توان در این بازار خریداری کرد. گل‌ها و حشرات نقاشی شده در آن نیز به حیات و زندگی در هلند از قرن هفدهم اشاره می‌کنند. شرکت پیکسار، این تصاویر را به صورت دیجیتالی و بر روی ورق‌های آلمینیومی چاپ کرد که کیفیت و وضوح تصاویر قابل مقایسه با یک مجله با کیفیت بالا و صفحه گلاسه است.

بیشتر بخوانید:

پل معلق سئول شاهکار معماری کره جنوبی

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید